POGODA

Reklama


Wydarzenia

iswinoujscie.pl • Czwartek [13.12.2012, 14:46:23] • Świnoujście

List otwarty Północnej Izby Gospodarczej ws. mostu na Karsibór. Przeczytaj!

List otwarty Północnej Izby Gospodarczej ws. mostu na Karsibór. Przeczytaj!

fot. Sławomir Ryfczyński

W ostatnim okresie wiele miejsca w mediach regionalnych i ogólnopolskich poświęcono propozycji Prezydenta Miasta Świnoujścia złożonej mieszkańcom wyspy Karsibór dotyczącej wprowadzenia odpłatności za korzystanie z nowo wybudowanego mostu łączącego ich wyspę z Wolinem.

Dzięki wprowadzeniu tej opłaty możliwe byłoby odzyskanie podatku VAT z kosztów tej inwestycji w wysokości niebagatelnej, ok. 8 mln złotych, i przeznaczenie ich m.in. na rozpoczęcie tak oczekiwanej inwestycji jak instalacja kanalizacyjna na wyspie.

Nie dziwi nas krytyka opozycji politycznej, gdyż opozycja od tego jest żeby krytykować, szczególnie udane i trafne propozycje, natomiast nie do końca rozumiemy reakcję mieszkańców Karsiborza. Być może informacje docierające do nich wcześniej spowodowały negatywne nastawienie do sprawy i zamiast przystąpić do negocjacji z władzami miasta na temat sposobu realizacji pomysłu oraz zagwarantowania środków na wieloletnie inwestycje, obie strony uniosły się honorem i choć interes był obopólny, do rozmów nie doszło, a Prezydent wycofał propozycję.
Polskie prawo dopuszcza możliwość wprowadzenia opłat za przejazd mostem (art. 13 ust. 2 pkt 1 Ustawy o drogach publicznych), a także daje możliwość ustalania opłat abonamentowych.

Zdajemy sobie sprawę, że dla mieszkańców Karsiborza może to być sprawa do dyskusji, ale korzyści, jakie mogą uzyskać, znacznie przewyższają poniesione koszty. W dobie kryzysu ekonomicznego i ciągłego braku środków w budżecie miasta o dużych potrzebach inwestycyjnych każda złotówka powinna być szanowana i nie można, unosząc się emocjami, stracić tak wiele cennych milionów.

Uważamy, że powrót do rozmów jest wspólnym obowiązkiem, którego nie można zaniedbać, gdyż jako przedsiębiorcom zależy nam na rozwoju Karsiborza, który stanowi ogromną atrakcję turystyczną Świnoujścia i który już dziś odwiedza wielu turystów chcących odpocząć w ciszy na łonie natury.

Apelujemy więc zarówno do polityków, którzy wypowiadają się w tej sprawie, jak i do mieszkańców Świnoujścia, o rzeczową i merytoryczną dyskusję. Jesteśmy gotowi zaangażować się w rozwiązanie problemu. Potrzebna jest jedynie dobra wola wszystkich stron.

Sprawa powyższa jest przysłowiowym wierzchołkiem góry lodowej, jakim jest problem komunikacji pomiędzy wyspami Świnoujścia. Idea budowy tunelu czy mostu odeszła w bliżej nieokreśloną przyszłość. Uciążliwość przepraw promowych daje się coraz bardziej we znaki, szczególnie osobom prowadzącym działalność gospodarczą, które czasem kilkakrotnie w ciągu dnia muszą odstać długa kolejkę na prom tracąc cenny czas pracy. Wielogodzinne oczekiwanie turystów w okresie letnim jest powszechnie znane i powoduje ograniczenie liczby przybywających.

Naszym zdaniem rozważając opłaty mostowe w Karsiborzu, mamy okazję rozpocząć także społeczną dyskusję nad zdecydowaną poprawą komunikacji promowej, co może analogicznie skutkować wprowadzeniem częściowych opłat za korzystanie z promu tak dla mieszkańców, jak dla turystów.

Zdając sobie sprawę ze złożoności przedmiotu (przepisy prawa morskiego dotyczące bezpieczeństwa kursowania promów, gwarancji subwencji państwa na paliwo dla promu itp.) i jego niepopularności, poddanie go dyskusji uważamy za niezbędne.


ZA RADĘ ODDZIAŁU PÓŁNOCNEJ IZBY GOSPODARCZEJ W ŚWINOUJŚCIU Andrzej Lebdowicz - Prezes


komentarzy: 79, skomentuj, drukuj, udostępnij

Twoim Zdaniem

Dodaj Komentarz

Dodając komentarz akceptujesz
Regulamin oraz Politykę prywatności.

Zauważyłeś błąd lub komentarz niezgodny z regulaminem?
 
Oglądasz 1-79 z 79

Gość • Sobota [22.12.2012, 10:20:18] • [IP: 83.25.116.***]

to jest jedyna droga dojezdowa na wyspe nie można jej opłacać to tak jakbyście płacili za pzeprawe promową. oni też są mieszkańcami swinoujścia i co będziecie ich selekcjonować..///nie macie prawa zabraniać im decydowac o wyspie trzeba było wcześniej myśleć niedouczone urzędasy

Gość • Środa [19.12.2012, 12:28:29] • [IP: 109.131.33.***]

dobrze pisze, co wam szkodzi dac pare zloty za przejazd, piwo i fajki was drozej wynosza. Tacy ubodzy jestescie? Wiekszosc z was kojarzy sie tylko i wylacznie z bogactwem a zydzicie na wszystko. cieszcie sie ze cos macie a nie

Gość • Piątek [14.12.2012, 23:47:48] • [IP: 93.94.190.**]

Niezły pajac z tego Lebdowicza.

Gość • Piątek [14.12.2012, 22:06:49] • [IP: 217.153.158.**]

Ale to żadna tajemnica o co chodzi. Karsiborzanie po prostu nie chcą tej kanalizacji. Tak przyjeżdża sobie samochód, zabiera symboliczną ilość ścieków, pobiera symboliczną opłatę i sprawa załatwiona. Reszta ścieków idzie do Świny. A tak niestety trzeba będzie bulić. Nie pisałbym tak, gdybym nie znał paru osób z tej dzielnicy...

dwajnert • Piątek [14.12.2012, 21:54:18] • [IP: 109.46.118.**]

Mam pytanie czy oczyszczalnie na oczyszczalnie w Świnoujściu miasto wyłożyło pieniążki od razu czy oczyszczalnia wybudowana była częściowo za kredyty i dofinansowanie z różnych instytucji. Czy ktoś powiedział mieszkańcom lewobrzeżnej części Świnoujścia płaćcie za promy bo nie będziecie mieli oczyszczalni. Oczyszczalnia jest inwestycją która pozwala miastu zarabiać na niej pieniążki. Łatwo mówić i doradzać Karsiborzanom i wysyłać ich po" rozum do głowy" oraz chwalić nawet najgłupsze pomysły gospodarzy naszego miasta kiedy nie dotykają nas osobiście. To taka charytatywność na cudzy koszt ;- (To że Karsibór jest skansenem to wina wielu lat zaniedbań i nieinwestowania w rozwój Karsiborza. Teraz w końcu wybudowano most i niektórzy z zarządu miasta myślą że mieszkańcy Karsibora powinni całować ich po rękach. Żadna łaska, to był obowiązek tak jak obowiązkiem administracji jest dbać i inwestować w każdą dzielnice miasta. Przypominam że Karsibór to nie wieś tylko dzielnica miasta Świnoujście!!

Gość • Piątek [14.12.2012, 19:05:56] • [IP: 88.156.235.**]

Drodzy Karsiborzanie! Idźcie po rozum do głowy! 41 milionów wydało na was miasto, a wasza reakcja jest taka ze zasługujecie raczej na prom linowy na korbę który miasto mogło by równie dobrze zafundować wam zamiast mostu! Czy wy zdajecie sobie sprawę że to dzięki temu że znajdujecie się w administracji Świnoujścia macie ten most. Czy wy wiecie ile ulic można by wyremontować w mieście za 41 milionów? Prezydent zaproponował wam bardzo rozsądne rozwiązanie dla finansowania dalszych inwestycji na waszej wyspie a wy to odrzucacie i to w stylu zapyzialców zza Buga! Czy wy nie umiecie skalkulować nawet tak oczywistych i prostych zysków?? chyba lepiej by było gdybyście odłączyli się od Świnoujścia i utworzyli tam skansen w którym moglibyście się odnaleźć i dalej mieszkać jak przed laty z kurami i załatwiać swoje potrzeby w sławojkach albo za stodołami jak to pewnie jeszcze niektórzy z was czynią. Jest 21 wiek czas się przebudzić!

Gość • Piątek [14.12.2012, 18:20:01] • [IP: 80.245.183.**]

Wpis został usunięty ze względu na złamanie prawa lub regulaminu serwisu przez użytkownika/Admin

Gość • Piątek [14.12.2012, 16:17:25] • [IP: 80.245.178.***]

Uderz w stół a prezes z odsieczą. Kto to jest ten Lebdowicz??

Gość • Piątek [14.12.2012, 13:14:46] • [IP: 62.69.248.***]

Ja pierdziu!! Nie dość, że z każdej strony ciągną z nas wszelakiego rodzaju opłaty i podatki to jeszcze chcą opłaty za jedyną drogę dojazdową do wyspy. Może niech przy każdym wejściu do domu postawią urzędnika i niech pobiera opłaty za to, że mogę wejść do domu. Masakra. Ja się tu cieszyłam że nie będę musiała stać na światłach przed mostem a tu teraz jakieś szlabany proponują. tragedia :(

Gość • Piątek [14.12.2012, 12:57:34] • [IP: 80.245.179.***]

art. 13 ust. 2 pkt 2 Ustawy o drogach publicznych też warto przeczytać - tyczy się to dużych promów :] Art. 13e. też pięknie wygląda :D

Gość • Piątek [14.12.2012, 10:38:55] • [IP: 92.42.119.**]

Ja uważam że opłaty powinny byc pobierane i za most i za przeprawe promową, a dla osób ktore codziennie korzystają z przeprawy bądz mostu ponieważ dojedżają do pracy powinny byc wprowadzone zniżki tak jest wszędzie na swiecie np. Skandynawia myślę że wtedy było by sprawiedliwie.Jestem ze Świnoujścia i jestem za takim rozwiązaniem.

Gość • Piątek [14.12.2012, 10:31:27] • [IP: 62.69.255.***]

Andrzej LEBDOWICZ i wszystko w temacie hahaha

Gość • Piątek [14.12.2012, 09:56:08] • [IP: 83.21.36.***]

"Psu zupa"?? Drogi panie, opłacam rocznie 2 tys złotych podatku za działkę i dla mnie niesą to grosze!!

Gość • Piątek [14.12.2012, 09:33:16] • [IP: 57.66.78.*]

Co za pajac!

Gość • Piątek [14.12.2012, 09:10:43] • [IP: 80.245.180.**]

Już zaczyna się na razie delikatnie załatwiać swój prywatny interesik. Nie ładnie.

Gość • Piątek [14.12.2012, 09:09:39] • [IP: 192.168.100.***]

Przeciez płacić mają wszyscy, nie tylko mieszkacy Karsiborza

Gość • Piątek [14.12.2012, 09:02:06] • [IP: 213.195.187.***]

Jaka flota rybacka, jaka turystyka -haahaahaahaa.

Gość • Piątek [14.12.2012, 08:48:06] • [IP: 93.154.167.***]

PANIE LEBDOWICZ, jak się tak Pan martwi o Karsibór to dlaczego Pana nie było na żadnym zebraniu? Przecież to Pan będzie budował w Karsiborze pensjonacik nad wodą w miejscu obecnej certy rybackiej.

Gość • Piątek [14.12.2012, 08:12:05] • [IP: 83.21.214.**]

brawo geniusze z ratusza obrabować ludzi a swoje pesujki do skarpety poprosty zenada jak i w kamieńskim ratuszu, czyli ten kraj jest chory bo wszedzie tacy sami geniusze pomysłu, a moze by tak niech sam ratusz obnizy swoje pesje i pokaze co potrafi

Gość • Piątek [14.12.2012, 08:06:42] • [IP: 83.25.172.***]

Pomyśleć, że to pismo podpisał szef Oddziału Północnej Izby Gospodarczej!Żenada!!Albo Facet już zaczął robić swoją kampanię prezydencką.., bo chodzą słuchy, że takie ma zamiary, albo chce przypodobać się Żmurkiewiczowi??Raczej, to pierwsze!!

dwajnert • Piątek [14.12.2012, 07:31:44] • [IP: 109.46.118.**]

Karsibór to nie tylko mieszkańcy ale także flota rybacka, turystyka i drobni przedsiębiorcy. Oni groszy nie płacą. Ile inwestycji w Świnoujściu powstało dzięki długoterminowym kredytom? Ile jeszcze powstanie? Most to szansa dla Karsibora by być miejscem łatwiej dostępnym i bardziej atrakcyjnym. Mieszkańcy Karsibora pasożytami?? Każda inwestycja wymaga wkładu a zwrot kosztów wymaga czasu. Pamiętajmy także że punkt widzenia zależy od punktu siedzenia. Czekam tylko na następne wybory prezydenta...

Gość • Piątek [14.12.2012, 06:25:51] • [IP: 83.28.233.***]

Dawno tak nie odpowiedzialnego słabego pisma nie czytałem. Nie ma co gadać. Te pisemko daje negatywne świadectwo Prezesowi. Jest tak słabe że nawet nie będę polemizować. To skandal.

Gość • Piątek [14.12.2012, 01:21:14] • [IP: 92.42.116.***]

"Należy się karsiborzanom most jak psu zupa"? - przecież sam koszt mostu to 50 tysięcy zlotych na każdego mieszkańca, teraz jeszcze chcecie dostać pieniądze na kanalizację... skąd? Komu zabrać, żeby wam dać? Dziesiątki tysięcy złotych. Piszecie, że placicie podatki. Owszem, płacicie - grosze. Sam most spłacicie po dwustu latach i tyle właśnie będziecie musieli poczekać na następne inwestycje. Pasi? Nie ma nic za darmo, nie ma zabierania pieniędzy innym, żeby wam dać. Nie ma pasożytowania!

Gość • Piątek [14.12.2012, 00:56:27] • [IP: 77.255.211.***]

Jak władze miasta chcą koniecznie uzyskać pieniądze z tego typu opłat, to niech pobierają opłaty od Niemca za przejazd przez stację benzynową.

Drops • Piątek [14.12.2012, 00:02:49] • [IP: 62.69.252.**]

S.P. Lebdowicz. Nie dziwi mnie, że posiada Pan zapał strzyknąć każdego goja na tym moście na kilka szekli. Natomiast, zastanawiam się, czy wastępnie przedyskutował Pan treść tego listu z innymi człąkami Izby? Jak dla mnie, to za grubo.

Gość • Czwartek [13.12.2012, 23:47:45] • [IP: 37.30.16.**]

Jestem członkinią PIG i jestem zażenowana tym listem. Jutro zadzwonię do Ani Kornatowskiej. Nie wierzę żeby to akceptowała. Co za bezmyślny wazeliniarz z tego Lebdowicza.

Gość • Czwartek [13.12.2012, 23:44:05] • [IP: 46.204.72.***]

Lebdowicz chce zostać wyspiarzem roku albo liczy na trytona.

Gość • Czwartek [13.12.2012, 23:15:53] • [IP: 5.173.246.***]

Ddlaczego LEbdowicz chce opłat za przejazd mostem. Jest właś icielem duzej działki w KRSIBORZU I Zależy mu aby nie budować szamb. Znacznie taniej przy kanalizacji.

Gość • Czwartek [13.12.2012, 23:08:45] • [IP: 92.42.112.***]

Może te 8 baniek to już POstanopwili POdzielić między sobą na skromne premie? Nie wolno odzyskać tych środków, bo londyńskiego żyda i jego guru szlag trafi.

dwajnert • Czwartek [13.12.2012, 23:06:59] • [IP: 109.46.118.**]

Jeszcze pytanie do Pana Andrzeja. Jak się ma to Co Pan napisał do programu: Gmina Fair Play i do głosu społeczności lokalnej Karsibora? Dla Karsiborzan most jest jedyną drogą do domu. Czy gdybym wprowadził panu opłatę za przejazd ulicą do pańskiego domu a Pana goście za każdorazowy przejazd musieli by płacić po 2 złote to dalej by Pan sądził tak samo? Opłaty za przejazd znacząco wpłyną na atrakcyjność turystyczną Karsiborza. Izba Gospodarcza jest powołana aby promować ducha przedsiębiorczości między innymi w takich dzielnicach jak Karsibór. Pańskie przepełnione troską słowa nie promują przedsiębiorczości Pana Prezydenta Miasta Świnoujście ale próbę wyłudzenia vatu kosztem mieszkańców jednej z dzielnic Świnoujścia.

dwajnert • Czwartek [13.12.2012, 22:39:31] • [IP: 109.46.118.**]

Moim zdaniem Północna Izba Gospodarcza nie jest władna do zabierania głosu w sprawie mostu na Karsiborze. Jeżeli chce się obciążyć tylko jednych mieszkańców dzielnicy Świnoujścia opłatą za przejazd mostem to coś jest nie tak. Tak samo w wypadku przejazdu promem. W tym wypadku mieszkańcy Karsiborza mieli by dwie opłaty: Za most i za prom. Pan Prezydent próbuję stworzyć niebezpieczny precedens. Kiedy wprowadzi się opłaty za przejazd mostem lub promem to czemu nie wprowadzić opłat za przejazd np. ulicą Grunwaldzką lub każdą inną? Pomijając to że jest to jedyna droga dojazdowa i zgodnie z prawem musi być bezpłatna. Jeżeli chodzi o pieniążki i oszczędności oraz odzyskiwanie vatu Pan Prezydent powinien szukać ich w innych miejscach oraz następnie wywalić na zbity pysk swoich doradców bo zniszczyli jego pozytywny wizerunek. Panie Andrzeju -" Prezesie PIG", mieszkańcy Świnoujścia i Karsiborza płacą podatki które utrzymują To miasto i Tego prezydenta oni już za Ten most i Te promy zapłacili swoimi podatkami ;- (

Gość • Czwartek [13.12.2012, 22:39:26] • [IP: 91.204.163.**]

Do pana Lebdowicza autora tego pisma - wypadło się z łask i teraz w tak żenujący sposób próbuje się przypodobać prezydentowi. Nie wiem czy płatny most to dobry pomysł, ale wazeliniarstwem to tego" listu" bije na kilometr.

Gość • Czwartek [13.12.2012, 22:09:18] • [IP: 83.21.36.**]

Dlaczego Prezydent Żmurkiewicz nie pojawił się u nas w trakcie budowy mostu i wtedy być może sprawa wyglądała by inaczej.Przyjechał na chwilę przed otwarciem mostu zaproponował coś czego nie potrafił brzydko mówiąc sprzedać.Karsibór jest obięty strefą opłat uzdrowiskowych i każdy z odwiedzających nas turystów musi taką opłatę wnieść. Jak bez kanalizacji można zaproponować taką opłatę a może smrodek letni z szamb przyciąga turystów.Pan Lebdowicz nie był na spotkaniu i nie wie, że z 8 mln.VAT tylko 2 mln.może byc przeznaczone na kanalizę reszta dla miasta.I to wzburzyło mieszkańców.Stwierdzenie prezydenta miasta, że jak nie będzie opłaty za przejazd mostem to kanalizy też.Zwykły szantaż i nie godzi się człowiekowi, któremu część mieszkańców oddała głosy poparcia zachowywać się w ten sposób.Na otwarciu mostu oświadczył, że most nas podzielił a nie połączył.Nic do tego pana nie dotarło.Ale my nie powiedzieliśmy ostatniego słowa.

Gość • Czwartek [13.12.2012, 21:57:58] • [IP: 188.125.58.***]

Panowie z Izby Gospodarczej chyba mają tu budy na początku Karsiborza ;D Wazeliniaże oraz te budy nie są mile widziane w Karsiborzu!

Wargacz Paskudny • Czwartek [13.12.2012, 21:56:23] • [IP: 31.63.211.***]

Powinno być tak, że kto nie zapłaci dwa złote za wyjazd, to powinien stracić cały majątek do dziesiątego pokolenia i na zawsze zamieszkać na bagnach.

Gość • Czwartek [13.12.2012, 21:52:05] • [IP: 83.21.36.**]

Kumoterstwu i opieszałości urzędników mówimy dość.Nie jesteśmy zaściankową dzielnicą Świnoujścia i mamy równe prawa jak w samym Świnoujściu.Nie prowokujcie nas do złożenia zażalenia do komisji europejskiej w sprawie równego traktowania.Poza tym kanalizacja w Karsiborze jest nam potrzebna dla bezpieczeństwa ludzi i zwierząt i po to by nie było zakażenia colą i innymi paskudztwami. Dlaczego władza miasta nas ignoruje mówiąc, że gaz dla nas nie...kanaliza nie...chodniki nie...oświetlenie nie.Każdy z nas płaci podatki i należy nam się to ustawowo.

Gość • Czwartek [13.12.2012, 21:43:37] • [IP: 62.69.250.***]

Żmur niech nie marnotrawi kasiory na Karuzelę Cooltury to zaoszczędzi 2 miliony i na kanalizę jak znalazł!A tak przy okazji:wyspa Karsibór-obszar NATURA 2000, dyrektywy Unii Europejskiej/zobowiazania/rok 2014-ostateczny termin zakończenia skanalizowania wyspy Karsibór!

Gość • Czwartek [13.12.2012, 21:35:40] • [IP: 62.69.249.**]

To zróbcie tez opłaty na promy i będzie sprawiedliwie.

Gość • Czwartek [13.12.2012, 21:12:10] • [IP: 31.63.227.***]

brawo (20:59) tepactwu (nie wszystkim) trzeba czarno na bialym wytlumaczyc o co chodzi :)

Gość • Czwartek [13.12.2012, 20:59:46] • [IP: 83.25.116.***]

Po pierwsze w Karsiborzu nie mieszkają BURAKI tylko jak mi dobrze wiadomo mieszkańcy dzielnicy Świnoujścia (więc ten kto pisze o burakach chyba też nim jest gdyż mieszka w TYM SAMYM Świnoujściu) Po drugie dlaczego mieszkańcy Karsiborza mają sobie zapłacić za kanalizację (CZY WY WSZYSCY MIESZKAŃCY TEŻ ZA NIĄ PŁACILIŚCIE WYDALISCIE CHOCIAŻ JEDNĄ ZŁOTÓWKĘ ?? A NAM PROPONUJECIE PŁACIĆ) Po trzecie tyle lat marnowaliśmy czas na światłach przejeżdzając przez most i teraz następne 10 lat mamy marnować czas na otwarcie się SZLABANU do wjazdu czy wyjazdu z miejsca swojego zamieszkania (SEZAMIE OTWÓRZ SIĘ) (CZY WY MYŚLĄCY O OPŁATACH TEŻ PŁACICIE ZA WEJŚCIE DO SWOJEGO DOMU SWOJEJ POSIADŁOŚCI TEŻ WYKONUJECIE OPŁATY??). Po czwarte JAK ZWYKLE WIDAĆ KULTURĘ MIESZKAŃCÓW ŚWINOUJŚCIA NAJLEPIEJ TO WYŚMIAĆ SKRYTYKOWAĆ I UBLIŻYĆ. Z POWAŻANIEM MIESZKANKA DZIELNICY ŚWINOUJŚCIA.

Gość • Czwartek [13.12.2012, 20:45:42] • [IP: 83.21.20.***]

Pisaliście wcześniej że my jak nas nazwaliście" wieśniaki" mamy płacić za most to teraz wam milo jak chcą żebyście płacili za promy ?

Gość • Czwartek [13.12.2012, 20:43:31] • [IP: 80.245.186.***]

To chyba byłby skandal na cały kraj!Płatny most dla mieszkańców, a turyści też będą płacić?A jak się kopnę rowerem to też bedę płacić?

Gość • Czwartek [13.12.2012, 20:25:11] • [IP: 80.245.190.***]

Lebdowicz tęskni chyba za czasami kiedy mógl pograć z burmistrzem w tenisa i mieć z tego korzyści. Stąd ta wazelina.

Gość • Czwartek [13.12.2012, 19:57:36] • [IP: 88.156.235.***]

Pomysł o opłatach po prostu super.Jestem za!!

Gość • Czwartek [13.12.2012, 19:53:37] • [IP: 178.238.245.***]

Po pierwsze...most należał sie Karsiborzanom jak psu miska. Po drugie... miasto musiało wybudować most, bo stary juz sie sypał. Po trzecie... miasto odzyska 8 milionów ale na Karsibórz przeznaczy tylko dwa... Po czwarte... Naweet te dwa to mała część kwoty potrzebnej na kanalizację Po piate... wstyd żeby w XXI wieku Prezydent uzależniał wybudowanie kanalizacji od zgody na opłate za przejazd mostem (nawet symboliczną). Dla mnie to kompromitacja pana Żmurkiewicza jako urzędnika wybranego przez ludzi. Niestety przeze mnie również. Dzisiaj juz swojej ówczesnej decyzji nie zmienię... ale błedu już nie powtórzę. Nigdy więcej nie oddam głosu na SLD!

Gość • Czwartek [13.12.2012, 19:50:37] • [IP: 62.21.18.**]

Bardzo, bardzo słaby pomysł, w żadnym mieście nie ma opłat za przejazd mostem, to aż śmieszne, bo na tą wyspę nie ma innego dojazdu, tak jak na Uznam i nie ma co się oszukiwać, że w ten sposób będzie wygodniej się przemieszczać, samochodów nagle nie ubędzie, a Świnoujście i tak jest drogim miastem. Co do kanalizacji to skandal, że w XXI wieku tak" bogate" miasto nie może sobie z tym poradzić, to zakrawa na kpinę z ludzi, którzy tam mieszkają, a szantażu jakiego się to dopuszczono należałoby dobrze nagłośnić, media mają ogromną siłę przebicia, nie trzeba siedzieć cicho kiedy władza robi z ludzi" durniów, te czasu już dawno minęły.

Gość • Czwartek [13.12.2012, 19:49:54] • [IP: 80.203.25.**]

Szanowni komentatorzy...Prezydent powinien oznajmić to przed budową mostu, sprawa by wyglądała trochę inaczej.

Gość • Czwartek [13.12.2012, 19:43:12] • [IP: 92.42.114.***]

Panie prezes dlaczego Izba Gospodarcza nie partycypowała w kosztach budowy mostu. Panie wazeliniarzu wykup pan wejście na most dla mieszkańców Karsiborza na okres najbliższych pięciu lat daj pan przykład.

Gość • Czwartek [13.12.2012, 19:35:24] • [IP: 92.42.114.***]

Nie widzę problemu kto ma ochtę płacić za przejazd mostem to proszę bardzo niech płaci i da przykład innym może inni też dadzą się z skusić. Po co pisać dyrdymały ja jestem za ale sama grosika nie dam. Każdy ma wybór kto chce to płaci, a nie zmuszanie innych do płacenia. Kto popiera kto ufa władzom itd proszę bardzo i koniec tej głupiej propagandy.

Gość • Czwartek [13.12.2012, 19:33:15] • [IP: 83.21.37.**]

Faktycznie turyści będą przyjeżdżać na Karsibór, odpoczywać na łonie natury, jak to pisze pan Lebdowicz.I za każdy wyjazd z wyspy będą kasowani, a przecież wyjeżdżać będą bo tu nic oprócz tej natury nie ma. Trzeba pojechać na plażę, zrobić zakupy, coś zwiedzić, zjeść i za każdym razem trzeba będzie płacić. Proszę więc nie pisać, że to przyciągnie turystów. I nie zwalajcie na mieszkańców winy za nieudolną politykę naszych włodarzy. Bo plany odnośnie kanalizacji robione były lata temu. Ktoś za te projekty na pewno zapłacił i zmarnował te pieniądze. A wszyscy doradzający niech pomyślą zanim coś takiego napiszą. Mieszkańcom Karsiborza już puszczają nerwy, ponieważ tak zapomnianej dzielnicy nie ma w całym Świnoujściu. Nic się do tej pory dla nas nie robiło. Stary most prawie się rozleciał i wielka łaska, że wybudowano nowy. Droga z Ognicy to łata na łacie, garb na garbie, że zęby można zgubić jadąc na rowerze czy samochodem. I jeszcze ktoś śmie pisać czy mówić o opłatach.

porucznikbarewicz • Czwartek [13.12.2012, 19:24:11] • [IP: 80.245.191.**]

Konkurs wazelina roku, zakończony. Pierwsze miejsce, czyli kubeł wazeliny i prawo pierwszego wejścia, zdobywa Północna Izba Gospodarcza. hura! hura! hura!

Gość • Czwartek [13.12.2012, 18:32:06] • [IP: 95.129.228.***]

Czytam te wszystkie wypowiedzi i mam mieszane uczucia.Jest rzeczą oczywistą, że propozycja prezydenta jest bardzo rzeczowa i korzystna dla mieszkańców małej wyspy. Dziwi więc opór mieszkańców, którzy odbierają sobie możliwość wybudowania kanalizacji w zamian za symboliczne opłaty mostowe. Nie mam jakiegoś specjalnego sentymentu do władz miejskich Świnoujścia, ale mając zdrowy rozsądek, zaufał bym prezydentowi i podjął bym ponownie rozmowy w tej sprawie.Zibi.

Gość • Czwartek [13.12.2012, 18:28:55] • [IP: 84.39.173.**]

Jest jeden mały szczegół - opłaty będą obowiązywać przez 10 lat!!

Gość • Czwartek [13.12.2012, 18:22:39] • [IP: 31.63.227.***]

jestem za oplata za most i prom !! madry pomysl !! dla polaka 2 zl dla niemca 5E hehe :) fajnie opisane poprawa komunikacji promowej jak kierowcy beda kasowani za wjazd na prom to dopiero sie czas przeprawy wydluzy ojojojjj :) a jak roman zapomni portfela... :)

Gość • Czwartek [13.12.2012, 18:17:37] • [IP: 80.245.190.**]

To prezydent musi sobie zapracować na szacunek mieszkańców Karsibora i Świnoujścia, a nie odwrotnie. Niech izba gospodarcza napisze list otwarty żeby zwrócono mieszkańcom te 12 mln nadpłaty, które wynikają z projektu zamiennego.

troll • Czwartek [13.12.2012, 18:16:34] • [IP: 178.238.252.***]

A może by tak wprowadzić opłaty za przejazd mostem w Wolinie ? Ale by było kasiory. Trzeba by to podpowiedzieć Rostowskiemu to by sobie budżet podreperował.

Gość • Czwartek [13.12.2012, 17:49:13] • [IP: 80.245.190.*]

Jak Lebdowicz zostanie prezydentem to będzie podatek od wszystkiego. Przedsiębiorcy opłaty wlicza w koszt działalności, a w co wliczy sobie opłaty reszta Mieszkańców ??

Gość • Czwartek [13.12.2012, 17:32:39] • [IP: 92.42.116.***]

Ktoś pisze:" wpłyń pan na prezydenta, żeby zaczął szanować ludzi, a wtedy wszystko jest możliwe" - na szacunek trzeba sobie zasłużyć. Mieszkancy Karsiboru na spotkaniu na ten szacunek nie zasłużyli. Zachowywali się jak rozwydrzone przedszkolaki. Swoją drogą z takim poziomem inteligencji, jaki reprezentują, nigdy nie będą mieli kanalizacji, bo nie jak ją załatwią nie rozumiejąc najprostszych spraw? Niech za przykład posłuży wpis niżej, z 16:52 oskarżający innych o głupotę a jednocześnie tak boleśnie dowodzący, że autorka niczego kompletnie nie pojmuje. Czarna rozpacz.

Gość • Czwartek [13.12.2012, 17:30:13] • [IP: 95.129.224.***]

piękny tekst, rzadko się takie czyta na tym portalu. piękne nastawienie, merytorycznie i stylistycznie.

Gość • Czwartek [13.12.2012, 17:25:40] • [IP: 77.113.112.**]

Proponuję jeszcze wprowadzenie opłat za przemieszczanie się ulicami. Również pieszo. Prezio szuka poparcia u lebdowicza. Skandal! No ale przecież trzeba znaleźć kasiorę na zapłacenie za nieudolnie zrealizowane projekty. Panie Lebdowicz, nie musiał się pan określać. Wszyscy znają pana poglądy i wiedzą o pana sympatii do żmurkiewicza. Takie wypowiedzi to wstyd dla PIGu.

Gość • Czwartek [13.12.2012, 16:52:26] • [IP: 83.19.184.**]

ja bym mogla sie zgodzic na ta oplate pod jednym warunkiem ze te pieniadze ktore zostaly by chodz w jakies czesci odzyskane poszly by tylko i wylacznie na remont czegokolwiek w Karsiborzu a nie ze chcecie ulatwic przeprawe. jestescie nienormalni. Wprowadzcie sobie oplate za promy a wtedy poprawicie sobie budzet a od nas sie wkoncu odczepcie. Myslalam ze jezeli placilibysmy te symboliczne 10 zl za most to te uzyskane pieniadze byly by przeznaczone dla karsiborza... glupota ludzka nie zna granic...;/

Gość • Czwartek [13.12.2012, 16:31:55] • [IP: 88.156.235.***]

Płacimy przecież podatek drogowy w paliwie a most czy prom to jest droga łącząca brzegi i rząd powinien oddać pieniądze które kasuje z paliwa zużywanego przez mieszkańców.

Gość • Czwartek [13.12.2012, 16:15:07] • [IP: 62.69.249.***]

Przecież im nie chodzi o wprowadzenie opłat już teraz tylko o dyskusję nad tym, skoro innej formy usprawnienia przeprawy nie ma. Może to zwróciłoby uwagę całej Polski na ten temat, bo na razie to mają nas w poważaniu...Władze nic z tym nie robią, tylko czekają, a tak byśmy przynajmniej wiedzieli czy taka opcja w ogóle jest

Gość • Czwartek [13.12.2012, 15:52:57] • [IP: 178.238.252.***]

Dziwi mnie to, że jeszcze nie ma opłat na promy łączące wyspy Wolin i Uznam.Dlaczego też nie ma opłat np. za przejazd ulicą Grunwaldzką?

Gość • Czwartek [13.12.2012, 15:50:53] • [IP: 95.129.228.***]

Nie można brac opłaty za promy i za most Prom Karsibur to droga krajowa Prom Bielik to Droga Miejska Most to droga Powiatowaczyli wszystko należy częściowo pod Miasto Powiatowe Świnoujscie

Gość • Czwartek [13.12.2012, 15:45:55] • [IP: 95.129.228.**]

No to jest dobry pomysł i np.Pomieczyński który też ma po tamtej stronie różne włości mógłby mieszkańcom zafundować karnety całoroczne i miałby kolejne wybory w kieszeni, jak to ma we zwyczaju będąc w różnych partiach i zrzeszeniach w przeszłości

Gość • Czwartek [13.12.2012, 15:45:37] • [IP: 88.156.235.**]

Nie bądźcie matołami. Wprowadzenie opłat nie ułatwi wam żadnej przeprawy. Może zmniejszyć tylko magistrackie kłopoty z układaniem budżetu. Ale o to, czy inne zamierzenia budżetowe nie są głupim marnowaniem pieniędzy i tak nikt was nie zapyta...

G〇ㅇść • Czwartek [13.12.2012, 15:40:05] • [IP: 31.63.211.***]

Mamy zarobionego prezydenta, mógłby wystawić trochę kasiory na płatny most, że niby mieszkańcy opłacają przejazd.

Gość • Czwartek [13.12.2012, 15:37:13] • [IP: 31.63.248.***]

B.cenne uwagi. Nie można ulegać populistom. Tzw.opinia mieszkańców może być brana pod uwagę gdy zrobią wśród nich referendum. Opinia kilku krzykaczy nie jest opinią całości. Większość Karsiborzan jest obecnie za opłatą. Pani poseł niech nie judzi, tylko dba o interes mój czyli miasta.

Gość • Czwartek [13.12.2012, 15:32:32] • [IP: 88.156.232.***]

to jest nasza Polska WSZYSTKO nam się należy

Gość • Czwartek [13.12.2012, 15:26:58] • [IP: 62.69.250.**]

opłata za przeprawe promową, jak naj bardziej - podejrzem, że o połowę mniej aut będzie jeździło i kolejki się rozładują, A co do opłaty za most karsibor i możliwienie odzyskania VATu, to nie wierze, że władze miasta są tak naiwne, że wierzą w to, - w bardzo którkim okresie pojawi się kontrola skarbowa i służne oskarżenia o nadużycia i próbe wyłudzenia VAT!

Gość • Czwartek [13.12.2012, 15:25:32] • [IP: 62.69.254.**]

przecież tym burakom kanalizacja jest zbędna zawsze lubili się taplać w własnych G---ach a podatki ich to nie wiem czy wystarczą na poniesienie dopłat do autobusów na tą wiochę

Gość • Czwartek [13.12.2012, 15:21:26] • [IP: 178.238.249.**]

Panie prezesie, wpłyń pan na prezydenta, żeby zaczął szanować ludzi, a wtedy wszystko jest możliwe.Były filmiki ze spotkania i widać jak temat został postawiony.Na odchodne prezydent stwierdził, że jak tak to wycofuje swoją propozycję.Więc pański list w tej sprawie jest chyba po niewczasie.Reakcja mieszkańców była spontaniczna, nikt ich nie musiał kierunkować, bo wbrew opinią urzędowym to myślący ludzie a nie wiejskie baranki. A tak na marginesie, to mieszkańcy pierwsi po urzędnikach dowiedzieli się o tym pomyśle, więc spiskowa teoria nie ma uzasadnienia.

Gość • Czwartek [13.12.2012, 15:16:38] • [IP: 88.156.232.***]

DOBRY POMYSŁ : POPIERAM W CAŁOŚCI p.s jestem mieszkańcem Uznamu i jestem gotów płacić za przeprawę i mieć komfort dojazdu. ... GG

Gość • Czwartek [13.12.2012, 15:15:13] • [IP: 46.113.219.***]

A niech sie przejda PIGowcy na karsiborz i ludziom to powiedza

Gość • Czwartek [13.12.2012, 15:14:58] • [IP: 83.8.172.**]

No to się facet popisał bzdury, bzdury i jeszcze raz bzdury!

Gość • Czwartek [13.12.2012, 15:12:38] • [IP: 62.69.251.**]

Popieram treść listu! Mam nadzieję że mieszkańcy Karsiborza też go przeczytają.

soltys • Czwartek [13.12.2012, 15:02:19] • [IP: 77.115.9.***]

Komus pomieszalo sie w glowie z oplatami za przejazd przez most, mysle ze i tak placimy dosc podatkow.

ryynio • Czwartek [13.12.2012, 14:50:49] • [IP: 83.249.24.***]

Kuszczak intersuje sie mostem?

Oglądasz 1-79 z 79
■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344
■ Miejski Dom Kultury, Uniwersytet Trzeciego Wieku w Świnoujściu mają zaszczyt zaprosić na XVII Morskie Juwenalia UTW Regionu zachodniopomorskiego "Aktywny Senior - 2025" w dniu 7 czerwca 2025 o godz. 11.00 na scenie Amfiteatru im. Marka Grechuty w Świnoujściu przy ul. Chopina 30. Celem przeglądu jest prezentacja twórczości oraz osiągnięć grup senioralnych w różnych dziedzinach artystycznych, rozwijanie pasji twórczych, integracja środowiska, aktywizowanie seniorów do tworzenia ruchu amatorskiego, propagowanie aktywnego i kulturotwórczego sposobu spędzania czasu wolnego. Przedsięwzięcie ma charakter przeglądu twórczości artystycznej Seniorów zrzeszonych w Uniwersytetach Trzeciego Wieku, Organizacjach Seniorów, Domach Kultury prowadzących zespoły artystyczne złożone z Seniorów (zespoły międzypokoleniowe) Regionu Zachodniopomorskiego ■ Podczas Dnia Dziecka w parku Zdrojowym trwała zbiórka na leczenie Adasia Orlika. Wolontariusze zebrali 9.308,37 zł, 176,97 euro, 2 korony czeskie i żeton do wózka ■ Byli pracownicy „Odry” spotkają się 28 czerwca o godz. 16:00 w Forcie Anioła – to coroczna okazja, by powrócić wspomnieniami do czasów, gdy zakład zatrudniał tysiące osób i tętnił życiem. W przeddzień Dnia Rybaka będzie czas na rozmowy, uśmiechy i integrację przy grillu ■