POGODA

Reklama


Wydarzenia

iswinoujscie.pl • Piątek [26.04.2013, 07:12:28] • Świnoujście

Nie będzie dodatkowych pieniędzy na promy

Nie będzie dodatkowych pieniędzy na promy

fot. Sławomir Ryfczyński

Na nic się zdały starania o większą subwencję na przeprawę promową. Efekt jest taki sam jak wcześniej - mówił na sesji prezydent. Radny Dariusz Śliwiński twierdzi, że Żegluga Świnoujska tak dużo nas kosztuje, bo przez lata nie inwestowano w modernizację Karsiborów. Rocznie jeden taki prom przynosi stratę w wysokości 1 miliona 200 tys. złotych!

- wczoraj miał się zebrać zespół do spraw infrastruktury komisji wspólnej rządu i samorządu. Ale się nie zebrał - mówił na sesji rady miasta prezydent Janusz Żmurkiewicz.

To było dla nas bardzo ważne zebranie. Mieliśmy się dowiedzieć, jak zaopiniowano podział środków z rezerwy subwencji drogowej. To z tej subwencji pochodzą pieniądze na przeprawy promowe. Już wiadomo, że dodatkowych pieniędzy nie będzie. Staraliśmy się o 4 dodatkowe miliony. Od 2008 roku na przeprawę dostajemy 22 miliony.

- Na 2013 r. złożyłem wniosek o dofinansowanie w wysokości 26 mln zł, bo Żegluga Świnoujska wnioskuje o 31 mln – mówił prezydent.- 9 mln zł to zbyt duże obciążenie dla budżetu miasta.

Janusz Żmurkiewicz zapewniał radnych, że dostarczył wszystkie wymagane dokumenty. W grudniu- wcześniej niż było trzeba, ulegając sugestiom posłanki PO Ewy Żmudy-Trzebiatowskiej, że potem będzie za późno.

- Efekt jest taki sam jak wcześniej – podsumował prezydent.

Radny PO Dariusz Śliwiński nazwał wypowiedź prezydenta „biadoleniem”. Radny twierdzi, że historia dochodzenia do obecnego finansowania Żeglugi Świnoujskiej to „esencja marnotrawstwa i nieudolności”. Jako przykład podał koszty paliwa. Promy Bielik pracują o jedną czwartą więcej niż Karsibory, a paliwo na Bieliki kosztuje o połowę mniej ( 4 mln zł)

- Natomiast Karsibory, które pracują mniej, kosztują 8 mln zł – mówił radny.- To są dane, które istnieją w tym mieście od lat. To jest nienormalne: trwanie w takiej infrastrukturze technicznej czy organizacyjnej. Puszczanie pieniędzy w komin. Jesteśmy po prostu leniwi- podsumował działania rządzących.

Przy jednym zmodernizowanym Karsiborze jest oszczędność 30 procent na paliwie na 1 mln 200 tys. zł rocznie. Na dwóch promach byłyby to 2 mln 400 tys. rocznie.

- Przez lata te pieniądze szły w komin, przy inwestycji, która kosztowała miasto 7 mln zł, bo 7 mln było dotacji- mówił o remoncie Karsibora rajca.

Także Dariusz Śliwiński uważa, że nieprzyznanie dodatkowych pieniędzy dla Świnoujścia było krzywdą. Ale teraz Janusz Żmurkiewicz powinien szybko zasiąść do rozmów z posłanką PO Ewą Żmudą Trzebiatowską, by wspólnie działać – poradził prezydentowi radny.

źródło: www.iswinoujscie.pl


komentarzy: 62, skomentuj, drukuj, udostępnij

Twoim Zdaniem

Dodaj Komentarz

Dodając komentarz akceptujesz
Regulamin oraz Politykę prywatności.

Zauważyłeś błąd lub komentarz niezgodny z regulaminem?
 
Oglądasz 1-62 z 62

j444 • Sobota [27.04.2013, 21:33:27] • [IP: 80.245.182.***]

Polska nie radzi sobie z utrzymaniem Świnoujścia, a więc pozostaje plebiscyt pod kontrolą międzynarodową. Czas chyba na powołanie Obywatelskiej Grupy Plebiscytowej zebranie podpisów i wysłanie ich do Parlamentu Europejskiego celem rozważenia niecodziennej prośby prześladowanych przez rząd Polski mieszkańców Świnoujścia.

Gość • Sobota [27.04.2013, 10:49:32] • [IP: 80.245.176.***]

czy pan Radny Sliwiński wie jaka jest moc silników na jednostkach KARSIBÓR i wjakim stanie technicznym one są niech to sobie sprawdzi i powie co więcej spala paliwa

Stary człowiek • Sobota [27.04.2013, 09:59:16] • [IP: 83.21.158.**]

Solidarność walcząc z komuną polikwidowała zakłady pracy teraz nie ma skąd brać kasy jest tylko z VAT i PODATKU od wynagrodzeń" BIEDRONKI" wywożą zyski z handlu do swoich macierzystych krajów, majątek narodowy sprzedano (teraz nie ma co sprzedawać)...więc nie ma skąd brać funduszy i jest na wszystko mało JESTEŚMY POD OKUPACJĄ EKONOMICZNĄ (sami sobie zgotowaliśmy ten los).Dlatego taka emigracja , ucieczka za lepszym życiem jedynie co przybyło to samochodów i telewizorów bo ŚWIAT przez te 30 lat poszedł do przodu. Żaden rząd wyłoniony w wyborach tego nie zmieni więc pozostaną tylko. ..obiecanki slogany i propaganda...obawiam się że może zaczniemy wzajemnie się szarpać i dojdzie do rozróbki. Dawno stwierdzono że na głupotę nie ma lekarstwa.

Gość • Sobota [27.04.2013, 05:12:25] • [IP: 92.42.116.**]

A ja ide nie długo na emeryturę" bidulę" i mam was wszystkich w rufie.Żegluga to najwspanialsza firma na świecie.Popiszcie sobie głąby to wam samopoczucie się poprawi.

Gość • Piątek [26.04.2013, 23:50:22] • [IP: 178.238.249.**]

Żmur powiedział na sesji, że w warsiawce nic nie moze załatwić.To po co nam taki prezydent?Zużył się gościu, to pa, pa.

Gość • Piątek [26.04.2013, 22:42:11] • [IP: 93.94.191.**]

platne promy TAK !!

Gość • Piątek [26.04.2013, 20:27:07] • [IP: 80.245.178.**]

"Kacyki z Po ? Kurcze kto rządzi Świnoujściem ?

Gość • Piątek [26.04.2013, 19:12:59] • [IP: 92.42.113.***]

Dariusz Sliwiński jest z PO a jak jest z PO tzn że może nie mówić prawdy.

Gość • Piątek [26.04.2013, 18:35:33] • [IP: 80.143.39.***]

dla Gość  Piątek [26.04.2013, 17:09:52]  [IP: 92.42.116.***] racja, popieram

Gość • Piątek [26.04.2013, 17:50:01] • [IP: 92.42.112.***]

Co ty Śliwiński bredzisz! Nie ma środków na tunel, nie ma na promy i nie ma na paliwo do tych starych, nie ma na szkoły... na nic nie ma! Bo dla PO to nic się nie opłaca. Na POsadki i premie dla kolesi z PO nigdy środków nie brakuje, łącznie z twoim korytem! Tylko niszczenie Polski się dla PO opłaca. Aby żyło się lepiej partyjnym kolesiom. A co lokalne kacyki PO zrobiły aby ich" rząd" zapisał w budżecie środki na modernizację promów albo lepsze promy, gdy ich guru wykreślił z budżetu tunel? Tylko mu te POdlizusy POtakiwać POtrafią.

Gość • Piątek [26.04.2013, 17:09:52] • [IP: 92.42.116.***]

Promy płatne dla ludzi spoza Świnoujścia? Owszem, ale pod warunkiem że dla Świnoujszczan wjazd do Polski też będzie słono płatny! Jak chodzi o most na Karsibór, to wrzask, że konstytucja gwarantuje równość i wolność poruszania się, a jak o promy to obcym wolno przywalić opłatami. Zero myślenia - znakomity materiał na wierzących, he he.

Gość • Piątek [26.04.2013, 16:50:17] • [IP: 80.239.243.***]

Chwileczke, dlaczego płacić dodatkowo za prom!Prom niesie na sobie część drogi. To nie jest autostrada.Czy za drogę do Szczecina też chcielibyście brać kase?Państwo powinno zabezpieczyć obywatelom, drogi do przemieszczania się.Zresztą posiadacze aut już płacą za drogi bo przecieć podatek drogowy jest wliczony do paliwa.Władze państwa powinny skierować tutaj więcej pieniędzy.Nikt na promach tej kasy nie kradnie.Tyle kosztuje eksploatacja tych jednostek z zalogami.Trzeba zainteresować sprawą miejscowych redaktorów i zrobić akcje informacyjną na Polskę. Albo niech zostawią nas w spokoju i nie przeszkadzają w budowie mostu zwodzonego, obustronnie podnoszonego.Co roku realizowalibyśmy, systematycznie etapy projektu stałego połączenia.Pięć lat i most będzie działał.

Gość • Piątek [26.04.2013, 16:20:08] • [IP: 80.245.179.***]

CZERWONA GŁUPOTA GÓRĄ, JAK NIE ZASŁUŻYLI NA KASĘ TO NIE DOSTALI BY JEJ NIE ZMARNOWALI

Gość • Piątek [26.04.2013, 16:15:39] • [IP: 83.21.158.**]

Do -> puknij się w swój pusty baniak każdy płaci podatek drogowy który jest wliczany w paliwo a prom jest przedłużenie drogi. ..gdyby migli ćfoniaki dawno by to zrobili...To będzie zapaść na przeprawie promowej. Zapaść szpitala mamy. To tylko zrekompensować nam może Karuzela Cooultury.

Gość • Piątek [26.04.2013, 16:13:59] • [IP: 80.245.179.***]

Ludzie - DOPÓKI ci CZERWONI SLDowcy będą w tym MIEŚCIE RZĄDZILI, DOPÓTY NIE DOSTANIEMY ŻADNYCH DOTACJI - czas sobie to wreszcie UŚWIADOMIĆ !!

Gość • Piątek [26.04.2013, 16:02:21] • [IP: 80.245.183.***]

Śliwiński co ty pi...lisz !! ty bys na pewno wprowadził opłaty za promy bo tusek by tak kazał !! albo byś sprywatyzował promy. .. a promy to jest przedłużenie drogi krajowej !! zatem obligatoryjne aby państwo i rzady na wiejskiej tym sie zajęły !!

Gość • Piątek [26.04.2013, 15:54:36] • [IP: 88.156.235.**]

Przyjęty system remontowy tych jednostek jest najgorszy z możliwych.

Gość • Piątek [26.04.2013, 15:24:52] • [IP: 92.42.116.***]

Jedyne sensowne, sprawdzone na świecie rozwiązanie - płatne promy. 5 zł za przejazd samochodem to cena symboliczna, a dla mieszkańców powinny być rabaty, np. 50 na miesiąc, bez limitu przepłynięć. Proste, oczywiste i zapewniające znaczący przychód. Bezpłatny powinien zostać prom dla pieszych, rowerów itd. Czas w końcu na poważną dyskusję o wprowadzeniu opłat. Socjalizm dawno się skończył więc nie ma sensu by wszystko było za darmo, nawet jeśli nasze władze mają socjalistyczny rodowód.

Gość • Piątek [26.04.2013, 15:16:58] • [IP: 80.143.39.***]

dla Gość  Piątek [26.04.2013, 14:55:37]  [IP: 88.156.232.***] zgadzam sie powinno sie placic za wszystkie promy tyle samo co za autobusy i wszyscy bez wyjatku tyle samo

Gość • Piątek [26.04.2013, 14:59:32] • [IP: 80.143.39.***]

dla Gość  Piątek [26.04.2013, 14:13:21]  [IP: 80.245.189.***] zeby tyle zarabiac co niemcy no po 1.trzeba byc tak jak oni zdyscyplinowanym, po 2. tak pracowitymi, po 3.gospodarnymi nie krasc nie pic, nie zazdroscic

Gość • Piątek [26.04.2013, 14:55:37] • [IP: 88.156.232.***]

Za przejazd miejskim autobusem płacimy, to niby co stoi na przeszkodzie by płacić za każdy samochód korzystający z przepraw promowych. Może przychód nie byłby duży, ale zawsze byłoby więcej na paliwo. Gdyby za samochód płacono tyle samo co za przejazd autobusem, czyli 2, 40 zł, to dziennie byłoby nawet i 8-10 tysiecy złotych. Chyba warto.

Gość • Piątek [26.04.2013, 14:44:39] • [IP: 80.245.187.**]

debile żmurowe 11:00:22] • [IP: 80.245.180.**], 11:31:44] • [IP: 62.69.255.***] wy już nawet chodzić nie możecie tylko pełzacie we własnym szambie

Gość • Piątek [26.04.2013, 14:13:21] • [IP: 80.245.189.***]

IP: 62.152.146.***] lecz się człowieku ale na nogi najpierw zarobki zrównać z niemieckimi a potem pisz te swoje bzdury

Gość • Piątek [26.04.2013, 14:07:33] • [IP: 80.245.189.***]

Rocznie jeden taki prom przynosi stratę w wysokości 1 miliona 200 tys. złotych! dokładnie tyle samo co ta pseudo karuzela cooltóry zamiast inwestować w ten bezsens lepiej dołożyć na promy albo płatne zrobić dla ludzi z poza swinoujscia i tyle

Gościu • Piątek [26.04.2013, 14:00:51] • [IP: 89.240.164.**]

Wprowadźcie w końcu opłaty za prom! Śmieszna jest ta żebranina o pieniądze. Jak taka firma może przynosić straty? Takie możliwości...

Gość • Piątek [26.04.2013, 13:58:23] • [IP: 62.152.146.***]

Hmm.. A tak dla porównania ile kosztuje tunel?

Gość • Piątek [26.04.2013, 13:16:55] • [IP: 80.143.39.***]

dla Gość  Piątek [26.04.2013, 10:43:12] jesli niemcy maja placic 5€ to polacy tez. Minely te czasy ze niemcy placili o 100% wiecej za hotele i za wszystko niz polacy. Musi byc sprawiedliwie i demokratycznie

Gość • Piątek [26.04.2013, 11:39:27] • [IP: 80.245.187.**]

widać po komentarzach, że radni bezradni siedzą już przed kompami i bełkocą niemiłosiernie. O czym może napisać taki radny pijak? A takie z żeglugi to będą pisać kocopały, że wszystkiemu winni turyści. dulnikowa czy buczek to po linii partyjnej, że posłanka zła. znowóż politruk ryczytrep jedzie na śliwińskiego. itp. itd. ci radni bezradni to w swojej tepocie są wyjątkowo nudni. fasola kazał pisać to ci klepią byle co.

Gość • Piątek [26.04.2013, 11:31:44] • [IP: 62.69.255.***]

180...świete słowa Waść prawisz, ale to jest jak rzucanie pereł przed...!

Gość • Piątek [26.04.2013, 11:17:52] • [IP: 92.42.116.***]

Jakoś na całym świecie (a trochę jeżdżę) promy są płatne, nawet jeśli są jedyną możliwością dojazdu na wyspę, a tylko u nas bezpłatne, czemu dziwią się wszyscy obcokrajowcy. Bo Polacy, wychowani w komunie i żyjący ciągle w socjalizmie oczekują, że ciągle wszystko ma być bezpłatne.

Gość • Piątek [26.04.2013, 11:11:57] • [IP: 80.245.191.***]

ten Sliwiński to geniusz proponuje jego na dyrektora Żeglugi i miasto będzie jeszcze na tym zarabiać, a jak weźmie do pomocy panią posłankę to uzbierają na tunel.I kto nas reprezentuje, miernoty.

Gość • Piątek [26.04.2013, 11:00:22] • [IP: 80.245.180.**]

P.Śliwiński gdyby głupota miała skrzydła to byś pan latał tak jak te nasze mewy.

Gość • Piątek [26.04.2013, 10:57:22] • [IP: 80.245.180.**]

A co na to nasza posłanka z PO p.Żmuda Trzebiatowska.

Gość • Piątek [26.04.2013, 10:43:12] • [IP: 31.63.197.***]

fakt zmodernizowany karsibor pali mniej ale po co dodatkowe promy latem zby wozic niemcow ?? chyba jestescie smieszni !! Pracuje na przeprawie od lat wszsytkiemu winni sa pseudowczaoswicze z okolicznych miejscowosci takich jak miedzyzdroje dziwnowy wisełki itd... stoja w kolejce 2h wjezdzaja do miasta parkingu szukaja kolejne 2h przejda sie plaza 1h i wracaja tego samego dnia stojac w kolejce kolejne 2h i tak codziennie setki aut po co ci ludzie przejezdzaja autam do miasta ?? na 1 dzien a w zasadzie pare H. Nie latwiej zostawic auta pod karsiborami i uruchomic autobus karsibory-promenada ? takze promow jak do tej pory wystarczy tylko ludzie sa niemyslacy !! kto popiera moja wypowiedz prosze o podpis w komentarzu niech nasze wladze cos z tym zrobia powolaja jakiegos informatora ktory bedzie chodzi w kolejce na prom i uswiadamial ludziom" tepakom" ze na 1 dzien do miasta sie nie wjezdza bo to bez sensu !! i uruchomć linie KA dla plazowiczow a niemcom np: 5E za przeplyniecie (bo jezdza sobie na skroty!)

Gość • Piątek [26.04.2013, 10:22:04] • [IP: 79.175.203.**]

karsibory" teoretycznie" puszczają tyle milionów w komin bo paliwo z promów puszczają również rury wydechowe samochodów wszystkim nieudaczników którzy pracują w żegludze(pseudo kapitanów, pseudo chief engineer i pozostałych) hehe dodatkowo panoszą się jak nie wiem co!!

Gość • Piątek [26.04.2013, 10:19:08] • [IP: 93.94.186.**]

Uważam, że Sliwinski i Trzebiatowska ksywa POseł nic dobrego dla miasta nie zrobili i nie zrobią, bo biorą przykład od kolegów nierobów z rządu wyznajacych zasadę grzać stołki i dużo skamlac.

Gość • Piątek [26.04.2013, 10:14:18] • [IP: 95.129.224.*]

teoretycznie jestesmy w polsce... w praktyce do polski plywamy promami a z niemcami mamy stale polaczenie... g dostajemy od panstwa a jeszcze mamy dokladac do tego zeby miec wogule jakiekolwiek polaczenie z krajem... pieknie!

Gość • Piątek [26.04.2013, 10:12:46] • [IP: 95.129.228.***]

"Rocznie jeden taki prom przynosi stratę w wysokości 1 miliona 200 tys. złotych!..." ----> a w jaki sposób promy mają przynosić zyski skoro są bezpłatne? Trzeba najpierw pomyśleć a potem pisać.

Gość • Piątek [26.04.2013, 09:57:40] • [IP: 92.42.116.***]

Płatne promy to bardzo dobry pomysł, choćby symboliczne 5 zł za przejazd. Dla mieszkańców preferencyjne ceny, np. 50 zł na miesiąc, bez limitu ilości przepłynięć...

pizu • Piątek [26.04.2013, 09:26:14] • [IP: 90.26.88.**]

panowie, na wszystko jest rada tylko trzeba ruszyc glowa na trzezwo tylko rano bo popoludniu po piwie bedzie juz trudniej.

Gość • Piątek [26.04.2013, 09:24:39] • [IP: 83.21.228.**]

Państwo z PO którzy nas reprezentują w sejmie powinni odejść z zycia politycznego. To jak pamietam obecny premier zamiast budować tunel w ważnym strategicznie miejscu wybudował tunel do stadionu w swoim mieście na euro2012.

Gość • Piątek [26.04.2013, 09:21:10] • [IP: 83.21.228.**]

Kasa która jest na promy pokrywa tez wypłaty zwolnić emerytów z wojska którzy mają i tak dochód z emerytury.Ludzie młodzi nie mogą dostać pracy w ŻŚ to mała redukcja emerytów i tak im nie zaszkodzi

Gość • Piątek [26.04.2013, 09:18:07] • [IP: 83.21.228.**]

I tak pani poseł z PO niech się ruszy i przekona swokego szefa głąba że tunel jest potrzebny.Inwestycje w promenady nic nie dadzą bo nikt tu nie przyjedzie,

Gość • Piątek [26.04.2013, 09:18:01] • [IP: 178.238.249.**]

Nieudolność prezydenta wychodzi teraz.Facet zatrzymał sie w komunie, ciagle tylko że nie dają a od siebie nic, chyba że dla biznesu bo zwykłych ludzi ma w d..patrz brak zakladu opiekuńczego. Radna Dulnik tylko piekne słowa o dbaniu o starszych, ale to tylko słowa ludzie to widza-komusza obłuda

Gość • Piątek [26.04.2013, 09:03:43] • [IP: 62.69.248.**]

Wprowadzenie płatnej przeprawy, czemu nie. Co myślicie o tym: Karsibory bezpłatne. Bieliki dla mieszkańców roczny abonament np 100 pln jednorazowy 10 pln. Dla osób które udają się do pracy należy przygotować specjalne ulgi.

Gość • Piątek [26.04.2013, 09:00:23] • [IP: 62.69.251.**]

"Radny PO Dariusz Śliwiński nazwał wypowiedź prezydenta „biadoleniem”. Radny twierdzi dalej. .. że finansowanie Żeglugi Świnoujskiej to „esencja marnotrawstwa i nieudolności. Jako przykład podał koszty paliwa. Promy Bielik pracują o jedną czwartą więcej niż Karsibory, a paliwo na Bieliki kosztuje o połowę mniej (4 mln zł)" -Dariusz Śliwiński to geniusz, może coś znajdziecie mu w Warszawie latem podobno będa wakaty.

Gość • Piątek [26.04.2013, 08:40:12] • [IP: 93.94.184.***]

Gość • Piątek [26.04.2013, 07:48:15] • [IP: 95.129.226.** MÓJ TY PAJACU ;)

Gość • Piątek [26.04.2013, 08:35:10] • [IP: 178.238.245.***]

zabrac ze szpitala i dac na promy szmajda sie nie pogniewa a ludzie ktorzy tam pracuja i tak sie nie lcza dla p.dyrektor.ona i tak nas szmaci do bulu

Gość • Piątek [26.04.2013, 08:20:02] • [IP: 62.69.254.***]

07:55:23 - Skąd się zerwałaś?

Gość • Piątek [26.04.2013, 08:19:59] • [IP: 93.94.186.***]

IP: 95.129.226.**] do pracy się weź Wieśniaku !! siedzisz u mamusi na garnuszku, nigdy nie pracowałeś masz 30 lat i na necie tylko siedzisz 24h i piszesz głupoty...

Gość • Piątek [26.04.2013, 08:19:37] • [IP: 80.245.186.***]

2.200.8- z tymi opłatami żartujesz. . prawda ? zastanawiałam sie czy nie wyprowadzić się z tego miasta, a teraz już jestem pewna że się wyprowadzę.. to co się tu dzieje jest chore. . !!

Gość • Piątek [26.04.2013, 07:55:23] • [IP: 83.15.113.**]

Ludzie Wy nie jesteście normalni. Jak jest takie zdarzenie na lewobrzezu to wypadek, na Warszowie to patologia. Takie rzeczy zdarzają się takze w tych" porzadnych blokach. Nie tylko na Modrzejewskiej czy Barlickiego. Nie obrazajcie durnymi komentarzami ludzi.

Gość • Piątek [26.04.2013, 07:52:47] • [IP: 91.62.221.***]

Dlaczego KII jest odstawiany na wieczór skoro mniej spożywa mniej paliwa? Przeszkolenie reszty załóg to mniejszy koszt, niż przepał pozostałych Karsiborów...

Gość • Piątek [26.04.2013, 07:50:03] • [IP: 62.69.254.***]

Janek nie daje sobie rady z niczym. Założę się, że ten zespół do spraw infrastruktury komisji wspólnej rządu i samorządu mogą wjeżdżać bez kolejki.

Gość • Piątek [26.04.2013, 07:48:15] • [IP: 95.129.226.**]

Większe cięcia wypłat dla zarządu, mniej kradzieży paliwa, to w skali roku uda się zaoszczędzić.

dwaj;-) • Piątek [26.04.2013, 07:43:37] • [IP: 2.200.8.***]

Na przyszłej sesji ma stanąć sprawa opłat za przejazd promem. Miesięczna opłata dla mieszkańców wynosić będzie 50 zł a jednorazowy przejazd dla przyjezdnych 10 złotych. Jednocześnie zapewniona będzie bezpłatna droga alternatywna przez Kołbaskowo - Ahlbeck. Będzie to w/g prezydenta pewna niedogodność dotycząca szczególnie mieszkańców Świnoujścia ;-) Czekam na wpisy entuzjastów płatnych mostów i przepraw promowych. Mam nadzieję ujrzeć ten entuzjazm i zrozumienie dla decyzji prezydenta ;-)

Gość • Piątek [26.04.2013, 07:30:59] • [IP: 93.94.191.**]

więc miłego stania w kolejkach?a może masowe urlopy?

Gość • Piątek [26.04.2013, 07:23:31] • [IP: 62.92.33.**]

po co inwestowac, stana to wtedy zaczna budowac tunel

Gość1 • Piątek [26.04.2013, 07:21:32] • [IP: 88.156.234.***]

no ale jak mozna sie dziwic ze tir pali wiecej od malucha?

Gość • Piątek [26.04.2013, 07:20:28] • [IP: 92.42.118.**]

to wprowadzić opłaty dla zamiejscowych

Gość • Piątek [26.04.2013, 07:19:16] • [IP: 5.185.126.**]

Jacy ci radni ostatnio aktywni, czyżby zbliżały się wybory?

Gość • Piątek [26.04.2013, 07:16:40] • [IP: 80.245.190.**]

Sprzedać działeczkę szwagierka, bo to działeczka mieszkańców i środki finansowe na promy będą ?

Oglądasz 1-62 z 62
■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344
■ Zapraszamy na uroczystość odsłonięcia tablicy pamiątkowej w Świnoujściu, upamiętniającej kapelanów Wojska Polskiego zamordowanych w zbrodni katyńskiej Wydarzenie odbędzie się 05 maja 2025r., o godz. 10:00 w kościele pw. bł. ks. kmdr por. Władysława Miegonia przy ul. Piłsudskiego 43 w Świnoujściu. Tablica poświęcona jest kapelanom różnych wyznań i religii zamordowanym w zbrodni katyńskiej. Na tablicy figurują nazwiska wszystkich dotychczas ustalonych z imienia i nazwiska kapelanów, którzy zostali zamordowani w zbrodni katyńskiej. Tablica jest pierwszą tablicą nad Bałtykiem i pierwszą umieszczoną w kościele należącym do dekanatu Marynarki Wojennej. Z inicjatywy Stowarzyszenia Pamięć Kapelanów Katyńskich takich tablic powstało już 41, nie tylko w Polsce ale również w Stanach Zjednoczonych oraz Londynie. Projekt tablicy wykonany przez pracowników IPN OBUWiM Szczecin, koszty wykonania tablicy ze środków IPN Szczecin. W uroczystości wezmą udział m.in. wiceprezes Instytutu Pamięci Narodowej dr Mateusz Szpytma i dyrektor szczecińskiego Oddziału IPN Krzysztof Męciński ■