POGODA

Reklama


Wydarzenia

iswinoujscie.pl • Niedziela [15.09.2013, 15:18:32] • Świnoujście

Czytelnik o myjni: Nie mam dowodu, że umyłem auto

Czytelnik o myjni: Nie mam dowodu, że umyłem auto

fot. Sławomir Ryfczyński

Nasz Czytelnik skarży się, że w myjni samochodowej przy ulicy Nowokarsiborskiej nie dostaje paragonu ani faktury. Pyta, czy tak można? Janusz Żmurkiewicz ani jego żona nie odnieśli się do tej sprawy. O odpowiedź poprosiliśmy więc Izbę Skarbową.

Mając na uwadze fakt, że jestem ostatnio częstym klientem samoobsługowej myjni samochodowej Pana Żmurkiewicza lub jak kto woli jego żony znajdującej się przy ul. Nowokarsiborskiej w Świnoujściu - za każdym razem po umyciu samochodu nasuwa mi się zawsze to samo pytanie:
Dlaczego w tej myjni nie można otrzymać paragonu lub faktury potwierdzającej poniesiony tam koszt umycia samochodu oraz dlaczego nie można tam otrzymać faktury na wydane w tej myjni pieniądze?- pisze do nas nasz Czytelnik. - Osobiście jeżdżę służbowym samochodem (osobowym) i ze względu na położenie myjni i godziny pracy oraz koszty mycia samochodu - jest to myjnia dla mnie "wygodna". Niestety każdorazowo mam problem z moim szefem - bo nie mam czym udokumentować wydatku na myjnię i tym samym mam problem z odzyskaniem tych kilkunastu złotych wydanych każdym razem na mycie samochodu. W skali miesiąca się tego trochę nazbiera … Czy aby to jest normalne ? Czy te automaty w tej myjni nie powinny być urządzeniami fiskalnymi i nie powinny wydawać paragonów fiskalnych ? Pewien jestem, że kierowców którzy chętnie ujęliby koszty mycia samochodu albo w prowadzonej przez siebie działalności gospodarczej, albo tak jak ja do okazania w swojej firmie w celu odzyskania wydatku jest więcej. Oczywiście z pkt. widzenia właściciela myjni paragony fiskalne to brak możliwości zaniżania przychodów w ewidencjach firmy - ale biorąc pod uwagę osobę właściciela myjni nawet mi przez myśl nie przychodzi aby taka sytuacja spowodowana była nieuczciwością właściciela ww. myjni samoobsługowej.

Poprosiliśmy o odniesienie się do tego listu rzecznika prezydenta Roberta Karelusa. Ten odesłał nas do Janusza Żmurkiewicza. Wysłaliśmy więc maila ze skargą Czytelnika do samego prezydenta. Czas mija i żadnej odpowiedzi.

Zwróciliśmy się więc do Izby Skarbowej, która przez całe lato prowadziła akcję „Weź paragon”.

Małgorzata Brzoza, rzecznik prasowy Izby Skarbowej w Szczecinie przyznaje, że Izba nie otrzymała listu od naszego Czytelnika.

Jednakże należy wskazać, że na podstawie ustawy z o podatku od towarów i usług podatnicy dokonujący sprzedaży na rzecz osób fizycznych nieprowadzących działalności gospodarczej oraz rolników ryczałtowych są obowiązani prowadzić ewidencję obrotu i kwot podatku należnego przy zastosowaniu kas rejestrujących – informuje Małgorzata Brzoza.- Przepisy tej ustawy zawierają upoważnienie dla ministra właściwego do spraw finansów publicznych wydania rozporządzenia zwalniającego na czas określony niektóre grupy podatników oraz niektóre czynności z wspomnianego wyżej obowiązku.

Dalej rzeczniczka cytuje szczegółowe przepisy:

Rozporządzenie Ministra Finansów z 29 listopada 2012 r. w sprawie zwolnień z obowiązku prowadzenia ewidencji przy zastosowaniu kas rejestrujących zwalnia obowiązku ewidencjonowania w danym roku podatkowym, nie później jednak niż do dnia 31 grudnia 2014 r. sprzedaż w zakresie czynności wymienionych w załączniku do rozporządzenia, m.in. usługi świadczone przy użyciu urządzeń, w tym wydających bilety, obsługiwanych przez klienta, które również w systemie bezobsługowym przyjmują należność:

1) w bilonie lub banknotach, lub

2) innej formie (bezgotówkowej), jeżeli z ewidencji i dowodów dokumentujących transakcję jednoznacznie wynika, jakiej konkretnie transakcji zapłata dotyczyła. Podkreśla się przy tym, iż zwolnienie to nie dotyczy podatników, którzy rozpoczęli ewidencjonowanie tych usług przed dniem 1 stycznia 2013 r.

No to wracamy do myjni przy Nowokarsiborskiej:

Na podstawie wskazanych przepisów usługi myjni bezobsługowej, świadczone na rzecz osób fizycznych nieprowadzących działalności gospodarczej oraz rolników ryczałtowych korzystają ze zwolnienia z obowiązku ewidencjonowania obrotu i kwot podatku należnego za pomocą kas rejestrujących (przy spełnieniu warunków wskazanych w cytowanych przepisach) – informuje Małgorzata Brzoza.- Nie ma przy tym znaczenia, iż pozostała (inna) sprzedaż, dokonywana przez danego podatnika również na rzecz osób fizycznych nieprowadzących działalności gospodarczej oraz rolników ryczałtowych jest ewidencjonowana przy zastosowaniu kas rejestrujących.

Z tego względu sprzedaż ta na rzecz ww. osób zasadniczo nie musi być dokumentowana paragonami wystawianymi za pomocą kasy – twierdzi rzecznik Izby Skarbowej.- Podatnicy ci nie mają obowiązku wystawiania wskazanych faktur osobom fizycznym nieprowadzącym działalności gospodarczej. Usługobiorca może wystąpić do podmiotu prowadzącego tą sprzedaż z żądaniem wystawienia faktury VAT potwierdzającej wykonanie usługi i w takiej sytuacji podatnicy ci są obowiązani do jej wystawienia. Natomiast świadczenie wyżej opisanych usług na rzecz klientów myjni - osób fizycznych prowadzących działalność gospodarczą oraz innych podmiotów gospodarczych nie podlega obowiązkowi ewidencjonowania za pomocą kas rejestrujących. W takich przypadkach świadczenie przedmiotowych usług podlega dokumentowaniu fakturą VAT. Do podatnika prowadzącego działalność gospodarczą należy takie jej zorganizowanie, aby odpowiadała ona wymogom przewidzianym w przepisach prawa.

źródło: www.iswinoujscie.pl


komentarzy: 93, skomentuj, drukuj, udostępnij

Twoim Zdaniem

Dodaj Komentarz

Dodając komentarz akceptujesz
Regulamin oraz Politykę prywatności.

Zauważyłeś błąd lub komentarz niezgodny z regulaminem?
 
Oglądasz 1-93 z 93

Gość • Wtorek [17.09.2013, 21:35:01] • [IP: 62.69.251.***]

tez dzis zastanawiałem się nad tym

Gość • Wtorek [17.09.2013, 09:25:48] • [IP: 89.66.208.***]

Wiem że to poważny temat ale po przeczytaniu komentarza DURZY WIĘCEJ MORZE po prostu padłam.

Gość • Wtorek [17.09.2013, 02:52:36] • [IP: 92.42.114.*]

"Demokracja jest najgorszym z możliwych ustrojów bowiem są to rządy hien nad osłami." Arystoteles Prezio hiena, wy osły :)

Gość • Wtorek [17.09.2013, 00:36:08] • [IP: 89.204.135.***]

Ustawa mówi - nie ma obowiązku... i owszem - ale czy tak uczciwy człowiek jak Prezydent Żmurkiewicz i jego szanowna małżonka nie może z własnej i nie przymuszonej woli takie urządzenia fiskalne zainstalować w swojej myjni. Ustawa nie zmusza. .. ale też nie zakazuje !! Panie Prezydencie - czas dać innym przykład !! własnego doświadczenia wiem że to się opłaca :) Daję Panu 1000 % gwarancji, że ewidencjonowanie przychodów z myjni za pmocą urządzeń fiskalnych zwielokrotni Pana przychody - o czym Pan się i tak przeona za niecałe 1, 5 roku !! I wtedy jak Pan wytłumaczy nagły wzrost obrotów ? to jest nieuniknione ! Każdy kij ma dwa końce !!

Gość x • Poniedziałek [16.09.2013, 21:10:35] • [IP: 92.42.116.***]

Dajcie Polakom rządzić sami się wykończą - Otto von Bismarck. Przy okazji szanowni komentujący/ no paru / - KTÓRY, KTÓRYM, KTÓRZY, a nie ktury itd, w ogóle i może, a nie wogule i morze, oraz duży, a nie durzy !! Litości !!

Gość • Poniedziałek [16.09.2013, 20:53:21] • [IP: 37.8.215.***]

Srebro albo ołów! Czy to możliwe? Nie koniecznie w takich rozmiarach jak w działaniu Pablo Escobara!

Gość • Poniedziałek [16.09.2013, 17:48:12] • [IP: 95.129.228.**]

Jak ukradli skarbonkę z myjni to był tam utarg z paru dni dziesięć tyś. zł.. czyli przez rok czasu ile tam się uzbiera?

Gość • Poniedziałek [16.09.2013, 17:38:09] • [IP: 95.129.226.***]

Coś się pani rzecznik izby skarbowej pomyliło z przepisami, zapomniała dodać że kto w zeszłym roku przekroczył 20000tyś zł rocznie musi posiadać kasę fiskalną obojętnie czy ma myjnie czy naprawia buty, więc czas poczytać przepisy pani rzecznik, a pan panie Żmurkiewicz czas płacić podatki tak jak reszta a nie czystą kasę pchać sobie do kieszeni prawo obowiązuje wszystkich a w szczególności pana.

Gość • Poniedziałek [16.09.2013, 17:13:40] • [IP: 88.156.233.***]

Do IP:31.61.136. Masz racje. Jak Jest jakaś alternatywa mogę wybrać, jak będzie nowa myjnia na pewno pojadę na nową może być bez paragonu byle nie Jemu. Dobra oponiarnia jest na zachodnim może być bez paragonu byle nie Jemu.Zaraz wybory byle nie Ponton i On. ...Tylko kto ??

Gość • Poniedziałek [16.09.2013, 14:57:45] • [IP: 164.127.74.**]

191 GLOPI BARANIE DO CIEBIE ZA DWA DZIKI ALE TU NIE O TE TWOJE DZIKI CHODZI

Gość • Poniedziałek [16.09.2013, 14:03:33] • [IP: 95.129.228.**]

Janusz dlaczego przez sześć dni w tygodniu dajesz zły przykład a dnia siódmego przyjmujesz komunię.

Gość • Poniedziałek [16.09.2013, 13:56:45] • [IP: 31.61.136.***]

Od lat stosuję zasadę: jeśli coś mi nie pasuje nie korzystam, nie głosuję, omijam szerokim łukiem. Każdy z nas ma możliwość wyboru i w tym jest siła. Jeśli jesteś przeciw czemuś nie dodawaj mu mocy swoją niechęcią. Bądź za kimś innym. WYBIERZ.

Gość • Poniedziałek [16.09.2013, 13:53:46] • [IP: 37.47.133.**]

Właśnie ostatnio myślałam nad tym kto mi tam wystawi fakturę...jak mam się rozliczyć z firmą za umyte auto służbowe?

Gość • Poniedziałek [16.09.2013, 13:52:01] • [IP: 164.127.74.**]

NAJGORZEJ ŻE TO JET PAŃSTWO BEZPRAWIA, PAŃSTWO W KTURYM JA MAŁY KOWALSKI NIE ISTNIEJE, PROKURATORZY, KAPELANI, SEDZIOWIE, PRZESTĘPCY, KOMENDANCI POLICJI, PSEŁDO BIZNESMENI BAWIA SIĘ WSPULNIE NA RÓŻNYCH IMPREZACH.PO I ICH GORU DONEK I LONDYŃCZYK DO TOGO DOPROWADZILI. DZKI ZACHÓD. KOCHANOWSKI JUŻ NA TNE TEMA PISAL W SWOICH ROSPRAWKACH.

Do 12:01:31 • Poniedziałek [16.09.2013, 13:50:03] • [IP: 80.245.190.*]

Prawników to Zmur ma najgorszych. W sądach administracyjnych unieważnione zostały wszystkie uchwały, które zostały zaskarżone. Mają za to mocne powiązania z prokuraturami w Świnoujściu i w Szczecinie, dzięki czemu Żmur i Caryca Michałowa jeszcze nie siedzą.

Gość • Poniedziałek [16.09.2013, 13:13:21] • [IP: 164.127.74.**]

A MORZE BY TAK PANI NASZA POSEŁ ZACIAGNOWSZY JEZYKA W MINISTRSTWI FINANSÓW, WYJASNIŁA NAM TO. CZY DURZY WIĘCEJ MORZE, AMALY JEST DO BICIA, OBY TYLKO STATYSTYKA SIE ZGADZAŁA.

Gość • Poniedziałek [16.09.2013, 13:06:28] • [IP: 164.127.74.**]

179 JESTES KRETYN TU CHODZI O SPRAWIEDLIWOSC FISKALNĄ, W KIBLU SIE ZALATWISZ ZA 2 ZL I DOSTANIESZ PARAGON , BO NAWET PSY LONDYŃCZYKA TAM FILUJĄ I PALĄ GLUPA.

Gość • Poniedziałek [16.09.2013, 12:55:33] • [IP: 83.16.236.**]

Latwo powiedzieć myjcie gdzie indzei, ten mafiozo blokuje uruchomienie myjni przy ul.Łużyckiej.Kto go wybrał na prezydenta? On utrudnia ludziom życie, wywalić na zbiby pysk wybrać osobę prawą i uczciwą [może by się znalazło] Nie chcę się brzydko wyrażać na jego temat, ale ażmnie świeżbi żeby mu prawdę wygarnąć.Może lepiej zakończę. Pozdrawiam

Gość • Poniedziałek [16.09.2013, 12:51:28] • [IP: 164.127.74.**]

A W OGULE TO JEST ZNÓW KRAJ MAFIOZÓW ZŁODZIEJ. DUŻY MORZE, MAŁEMU RĘCE UCIAC. TAK BYLO W PRL. TĄ PANIĄ ZECZNIK , KLAMIE. SPRZEDAJĄC SKARPETKI NA TARGOWISKU MUSZĘ MIEC KASĘ FISKALNĄ I WYDAWAC PARAGONY.ZIOBRO WRÓC ZACZNIJ ROBIC ZNÓW PORZĄDKI ZKORUPCJĄ W BIALYCH KOLNIERZYKACH

Gość • Poniedziałek [16.09.2013, 12:38:33] • [IP: 164.127.74.**]

SKARBÓWKA TO MAFIA, LOBUZY MALYCH GNĘBIĄ DURZYCH SIĘ BOJĄ GORA Z GÓRĄ POGADA I GŁUPIEGO INSPEKTORKA JÓŻ NIEMA.A O PRACE CIĘŻKO. W KIBLACH STOJĄ KASY FISKALNE A TAKA MYJNIA ROCZNIE PRZERABIA SETKI TYSIĘCY ZŁ

Gość • Poniedziałek [16.09.2013, 12:30:21] • [IP: 62.69.249.***]

w kraju Rudego jak widać burdel jest na każdym kroku

Gość • Poniedziałek [16.09.2013, 12:01:31] • [IP: 92.42.119.***]

Nasz Sołtys jest ponad prawem albo ma dobrych prawnikow Sołtysowa również-banda zlodzieji

Gość • Poniedziałek [16.09.2013, 11:06:12] • [IP: 80.245.180.**]

Jak posłowie uchwalą odpowiednią ustawę to na pewno będzie można otrzymać paragon lub fakturę.

Gość • Poniedziałek [16.09.2013, 11:04:04] • [IP: 80.245.180.**]

Nigdzie w Polsce na tego typu myjniach nie dają paragonów ani faktur a korzystałem już w kilkudziesięciu miejscach w kraju. Proszę więc nie robić z tego sensacji.

Gość • Poniedziałek [16.09.2013, 10:53:27] • [IP: 88.156.235.***]

Jak komuś się nie podoba to niech myje w innym miejscu.

Gość • Poniedziałek [16.09.2013, 10:51:03] • [IP: 89.77.221.***]

Z tego względu sprzedaż ta na rzecz ww. osób zasadniczo nie musi być dokumentowana paragonami wystawianymi za pomocą kasy – twierdzi rzecznik Izby Skarbowej-wyraźnie jest napisany wyraz"zasadniczo" czyli można sobie interpretować jak komu wygodnie. Gdzie są konkrety??.Jak zwykle US robi co chce a zwłaszcza w tym mieście.Przecież to Firma należąca do rodziny Prezydenta miasta czyli nie do ruszenia.

Gość • Poniedziałek [16.09.2013, 10:27:44] • [IP: 88.156.233.**]

W USA w czasach AlCapone pralnie były legalizacją lewych pieniędzy, u nas teraz myjnie i szmateksy.

Gość • Poniedziałek [16.09.2013, 10:26:34] • [IP: 62.69.255.***]

ij tam, oj tam, też ma pan wymagania, wymagać od małżonki prezydenta doktorowej, rządać paragonu za wykonanie usługi, ale tłum, aczenie urzedu skarbowego, majsterszczyk, cud nowo mowy, no cóz drodzy współmieszkancy tu się u nas niestety nic nie da zmienić, bo to trwa od 1945r!

Gość • Poniedziałek [16.09.2013, 10:10:01] • [IP: 178.238.245.***]

Myć czy nie myć! To nie o to chodzi.Rzecz w tym by każdy kto prowadzi tego typu działalność za wrzucony bilon był automatycznie wydawany paragon.To nie wyjątek że nie ma paragonów.W Polsce działa sporo takich myjni, które nie wydają paragonów.Myślę że urząd skarbowy doskonale wie że tak jest.Nasze ustawy, przepisy są tak sprecyzowane że można je różnie interpretować.Nie wyobrażam sobie taksówki bez kasy fiskalnej i.t.d.Rząd mamay do...to i ustawy i przepisy też.To trzeba zmienić! Tylko jak?

Gość • Poniedziałek [16.09.2013, 09:59:53] • [IP: 88.156.232.***]

Wpis został usunięty ze względu na złamanie prawa lub regulaminu serwisu przez użytkownika/Admin

Gość • Poniedziałek [16.09.2013, 09:48:10] • [IP: 83.11.72.***]

jak cyztam te komentarze to niewiem czy smiac sie czy plkac. jak masz dzialanosc to mycie auta tak jak zakup benzyny jest kosztem wiec musisz okazac dowod ze zaplaciłes za taka usługę wiec powinno byc wydane powtierdzenie. jak w kazdym innym miejscu...

Gość • Poniedziałek [16.09.2013, 09:33:39] • [IP: 92.42.119.***]

Pomyl się w picie na 2 grosze czeka cie komornik skarbowy-a Prezio wali kase i uj wykłada na skarbowke z tego co pamiętam jeśli dochod przekracza iles tam rocznie wali się kase i podatek a Prezio wolny az tak skarbowka się go obawia?Na jakiej podstawie rozlicza się ze skarbowka?? na slowo bhahaha dziadostwo i qur...ska wies

Gość • Poniedziałek [16.09.2013, 09:01:15] • [IP: 80.245.184.***]

BP na drugiej stronie to podobno jest Żmurkiewicza a jeśli jest na kogo innego to on ma tam na 100% duże udziały.

Gość • Poniedziałek [16.09.2013, 08:47:09] • [IP: 80.245.191.***]

zal na to co tutaj piszecie !! nie pasuje myjnia zawsze mozna jechac na reczna za 2 dziki :P

Gość • Poniedziałek [16.09.2013, 08:33:21] • [IP: 178.238.247.**]

Pisowiec!!

Gość • Poniedziałek [16.09.2013, 07:47:50] • [IP: 95.129.224.**]

Panie Januszu bardzo Pana szanuję. ..

Gość • Poniedziałek [16.09.2013, 07:39:11] • [IP: 92.42.118.***]

dziwne myjnia działa nie od dziś a artykuł pojawił się właśnie teraz??dziwne..

Gość • Niedziela [15.09.2013, 23:26:27] • [IP: 80.245.179.***]

PROSTE - NIE MYJCIE TAM AUTA - ZASTRAJKUJCIE !! Myjcie gdzie indziej.

Gość • Niedziela [15.09.2013, 22:35:56] • [IP: 79.175.193.***]

Patrząc na tego typu artykułu, mam co raz więcej powodó aby wyprowadzić się z tej prowincji. Nie mając czego się czepić

Gość • Niedziela [15.09.2013, 22:24:05] • [IP: 62.69.251.**]

A czy Wam wiadomo, że działka pod stację BP na Warszowie została sprzedana przez p. Żmurkiewicza? Proszę sprawdzić w księgach wieczystych.

Gość • Niedziela [15.09.2013, 21:57:05] • [IP: 37.47.150.***]

MYJNIA PIENIĘDZY, DOSŁOWNIE !

Gość • Niedziela [15.09.2013, 21:55:50] • [IP: 80.245.180.**]

a kupując colę w automacie dostajesz paragon? a ch... z wami rozniesc cala polske w proch i od nowa postawic bo ludzi sami siebie wykanczaja

Gość • Niedziela [15.09.2013, 21:50:31] • [IP: 178.238.249.**]

Sam guru na wpisy się odgryza.No, no a mówił, że nie czyta tej stronki.Kiedy bujał? Teraz czy wtedy?

Gość • Niedziela [15.09.2013, 21:35:57] • [IP: 46.115.71.***]

no skarbowka do roboty tam sa pieniadze dla panstwa

Gość • Niedziela [15.09.2013, 21:32:20] • [IP: 80.245.187.***]

Drogi czytelniku...Dowodem na to, że umyłeś auto, jest Twoje śliczne, czyste, błyszczące auto!A o to przecież Ci chodziło, nieprawdaż??

Gość • Niedziela [15.09.2013, 21:27:12] • [IP: 92.42.118.**]

AFERA KOPERKOWA !! RETY !!

Gość • Niedziela [15.09.2013, 21:17:01] • [IP: 93.94.190.***]

skoro jest tyle uwag dot. zakupu terenu, wycinki lasu to dlaczego opozycja nie złoży doniesienia do Prokuratury o popełnieniu przestępstwa??ojjj chyba się nie boją ludzie związani z PełO??

Gość • Niedziela [15.09.2013, 21:11:33] • [IP: 80.245.183.***]

Proponuje myjnie na bp, na warszowie. Cena ta sama a myje o wiele, wiele lepiej.Ostatnio umyciemoje samochodu w myjni p. Żmurkiewicza zakonczylo sie ogromnymi zaciekami i smugami. Fajnie gdyby dodawali zmiękczacz do wody...

Gość • Niedziela [15.09.2013, 20:59:52] • [IP: 80.245.190.*]

Zgodnie z prawem to myjni też nie ma. Żmurkiewicz nie mógł wyrąbać lasu i musiał trzymać się z daleka pd lasu na odległość co najmniej 8 metrów. Działkę nabył pod stołem wskutek tego, że w imieniu miasta odstąpił od prawa pierwokupu. Potem Agencja Rozwoju Regionalnego była ZOBOWIĄZANA PRAWEM wystawić działkę na przetarg, a obywatel Żmurkiewicz BYŁ ZOBOWIĄZANY PRAWEM stanąć do przetargu. Niestety wszystko było nielegalnie łącznie w wyrębem lasu. Trudno, żeby ktoś taki jak Żmurkiewicz przestrzegał prawo.

Gość • Niedziela [15.09.2013, 20:56:13] • [IP: 88.156.233.**]

Ci na górze tworzą przepisy pod siebie, teraz wicie jak legalizuje się lewe pieniądze, prosty kowalski vat zawsze płaci czy to kupi chleb, czy bilet autobusowy, czy pójdzie do doktora, Kraj dla złodziei i fikołków.

Gość • Niedziela [15.09.2013, 20:44:07] • [IP: 88.156.233.**]

W niedzielę myjąc samochód wszystko jest tam zamknięte kto wystawi paragon, janusz w tym czasie jest na sumie w kościele.

Gość • Niedziela [15.09.2013, 20:34:18] • [IP: 95.129.229.***]

Gdyby chodziło tylko o tą myjnię, to nie ma tematu, ale porównując tę sprzedaż towaru/usługi do innych to rodzi się pytanie o równość wszystkich sprzedaży. Tutaj nie chodzi o to, czy ta firma jest rodziny Żmurkiewiczów (bo za chwilę będzie otwarta inna podobna firma) ale o to, że inni przedsiębiorcy mający o wiele mniejsze obroty muszą określać taryfy czy czas usługi oraz wydawać paragony a w tym przypadku - nie. Dodatkowo nie określono czasu usługi za np. 1 zł. a to już określono w ustawie o cenach jako obowiązkowe. Zastanawia mnie dlaczego tak ważne pytanie a dotyczące tysięcy miesięcznych transakcji wyzwala taką agresję w dupolizach. Ja też mam szacunek dla Prezydenta Żmurkiewicza, ale tu chodzi o dobro społeczne, więc należy nam się rzetelna odpowiedź.

Gość • Niedziela [15.09.2013, 20:30:02] • [IP: 62.69.248.*]

Bardzo często korzystam z myjni Żmurka i nie mam problemu z fakturą za mycie, wykupuję kartę i na każde doładowanie otrzymuję fakturę. Natomiast jak otrzymać parogon nieuku kierowco przeczytaj informację na myjni.

Gość • Niedziela [15.09.2013, 20:19:27] • [IP: 37.108.3.***]

Co my płotki wobec rekinów pzdr ale jednak myślijmy optymistycznie samo życie

Gość • Niedziela [15.09.2013, 20:17:59] • [IP: 92.42.116.**]

Jak wam przeszkadza to zmieńcie myjnie, a nie narzekacie na kogoś kto ma pomysł na biznes i nie siedzi na du**

Gość • Niedziela [15.09.2013, 20:08:28] • [IP: 62.69.248.*]

Szanowny kierowco, mam dla ciebie dobrą radę. Już niedługo P. Sowa otwiera nową myjnię, proponuję z niej korzystać i żądać paragonu za każde mycie. Napewno dostaniesz, powodzenia.

Gość • Niedziela [15.09.2013, 20:02:15] • [IP: 37.8.215.***]

a co na to radny J

Gość • Niedziela [15.09.2013, 19:58:04] • [IP: 95.129.226.***]

Co tu dużo gadać. Gość wiedział jaki interes można zrobić i do tego jeszcze na żonke zapisał. To my tylko prostaki możemy całe życie za jedno wielki gówno zapieprzać i nasze dzieci. Na górze zmieniają bądź wymieniają się stołkami tylko złodzieje.

Gość • Niedziela [15.09.2013, 19:47:56] • [IP: 88.156.235.***]

PANIE PREZYDENCIE TE SZCZURY CO TO WYMYŚLAJĄ PRACUJĄ W Z, G, M,

Gość • Niedziela [15.09.2013, 19:32:31] • [IP: 93.94.186.***]

No to jedz tam gdzie daja faktury czy paragony !! Po cholere tam jeżdzisz ??

Gość • Niedziela [15.09.2013, 19:14:47] • [IP: 37.225.143.**]

nie udawaj że myjnia dla ciebie jest wygodna, kilka metrów dalej też jest myjnia, świnoujście życie ci uratowało szukasz dziury w całym, jak nie pasuje to się wyprowadź, mieszkaniec od urodzenia

Gość • Niedziela [15.09.2013, 18:57:47] • [IP: 2.150.23.**]

popieram wypowiedz z16.42

Gość • Niedziela [15.09.2013, 18:52:25] • [IP: 93.94.185.***]

NA ŻADNEJ MYJNI NIE WYSTAWIAJĄ DOWODÓW MYCIA.WIĘC NIE WIEM W CZYM PROBLEM.

Gość • Niedziela [15.09.2013, 18:51:30] • [IP: 80.245.181.***]

Gość • Niedziela [15.09.2013, 17:47:42] • [IP: 5.60.199.***] Zacznij może przeglądać strony dla dzieci, jak nie rozumiesz Izby Skarbowej.

Gość • Niedziela [15.09.2013, 18:20:50] • [IP: 83.25.118.***]

KPT BOMBA  Niedziela [15.09.2013, 17:36:39]  [IP: 95.129.225.***] nie, nie dostaniesz 10 zl dostaniesz zwrot za brak plynu czyli jakies 0, 5 gr bo taki jest stosunek plynu do wody. no ale takiego nominalu nie ma wiec cie obciaza za wprowadzanie skarbu panstwa w blad!! i zaplacisz ze 150 zl grzywny!! zastanow sie_

Gość • Niedziela [15.09.2013, 18:13:19] • [IP: 31.174.154.***]

Panie Zmurkiewicz pracowaliśmy do tej pory uczciwie i co nie dal pan pozwolenia dalej jak mamy zyc no i paragonu tez nie mielismy jak zony myjnia wam wolno a my to co trochę rozsądku by się Panu przydalo z pozdrowieniami czytelnik

Gość • Niedziela [15.09.2013, 18:01:27] • [IP: 83.89.12.***]

kazdy orze jak moze...

Gość • Niedziela [15.09.2013, 17:59:47] • [IP: 77.253.238.**]

MYJNIA PIENIĘDZY !!

Gość • Niedziela [15.09.2013, 17:47:42] • [IP: 5.60.199.***]

CZY KTOŚ MOŻE MI PRZEŁOŻYĆ WYJAŚNIENIE IZBY SKARBOWEJ ABYM ZROZUMIAŁ ? PO PROSTU CZEKAM NA JEDNĄ ODPOWIEDŻ - MOGĘ CZY MUSZĘ OTRZYMAĆ KWIT ZA WYKONANĄ USŁUGĘ ?

Gość • Niedziela [15.09.2013, 17:38:06] • [IP: 95.129.225.***]

to jest nauka dla innych sprzedawców i usługodawców... montujcie automaty do sprzedaży chleba, ziemniaków, kaloryferów itd. itp.

Czyścioch • Niedziela [15.09.2013, 17:37:39] • [IP: 178.240.31.***]

Ja myje auto nad kanałem za darmochę i paragony mam gdzieś.

KPT BOMBA • Niedziela [15.09.2013, 17:36:39] • [IP: 95.129.225.***]

A JA MAM PYTANIE: wRZUCAM 10ZL I ZACZYNAM MYCIE. OKAZUJE SIE ZE ZAMIAST PLYNU LECI WODA WIEC CALE MYCIE JEST BEZ SENSU... CZY DOSTANE ZWROT TYCH 10 ZL?

Gość • Niedziela [15.09.2013, 17:32:58] • [IP: 79.188.222.***]

No nareszcie rzecznik izby skarbowej wyjaśnił całą sprawę!!Teraz możecie się odczepić od Żmurkiewicza!!Korzystałam z myjni p.Żmurkiewicza i w biurze zawsze wydano mi fakturę vat!!Pan minister finansów wydał to rozporządzenie więc do p.ministra z żalami.Żmurek działa zgodnie z rozporządzeniem!!Więc koniec w tym temacie!!

Gość • Niedziela [15.09.2013, 17:25:08] • [IP: 80.245.179.***]

zmień myjnie

Gość • Niedziela [15.09.2013, 17:18:04] • [IP: 80.245.185.***]

Myj w lesie wiadrem wtedy pozbędziesz się bezsensownej rozkminy. ..

Gość • Niedziela [15.09.2013, 16:59:29] • [IP: 79.188.222.***]

Izba Skarbowa mówi, nie można, Żmurkiewicz mówi można. Czyli prosty fakt. Żmurkiewicz+ Skarbowy= Żmurkiewicz,

Gość • Niedziela [15.09.2013, 16:51:41] • [IP: 85.219.172.**]

Do Czytelnika: zabij się.

Gość • Niedziela [15.09.2013, 16:45:18] • [IP: 178.181.114.***]

nawet jeśli przepisy pozwalają na coś takiego, nie powinno tak być, że kwita nie wystawiają

Gość • Niedziela [15.09.2013, 16:42:52] • [IP: 77.254.75.***]

Ta myjnia jest troche przesadzona, na warszowie na BP za 5 zl zdaze obleciec auto wszsytkimi programami, a w tej myjni za 5 zlotych ledwo 2 programy i sie konczy czas. Ostrzegam!!

Gość • Niedziela [15.09.2013, 16:40:56] • [IP: 62.69.253.***]

Wałek na wałku, wałka pogania.

Gość • Niedziela [15.09.2013, 16:36:01] • [IP: 92.42.117.**]

Przecież to automat, więc jak paragon? Czy czytelnik oczekuje też paragonu kupując batonik lub colę z automatu?

Gość • Niedziela [15.09.2013, 16:34:38] • [IP: 79.188.75.***]

czytelniku, najpierw wiedza potem raban...może właśnie dlatego to Ty jesteś pracownikiem a nie np szefem? Ta myjnia jest dla osób fizycznych a nie dla firm, tak to wygląda skarbowo i już.

Gość • Niedziela [15.09.2013, 16:17:54] • [IP: 92.42.118.**]

zwolnienie to nie dotyczy podatników, którzy rozpoczęli ewidencjonowanie przed stycznia 2013 i chyba tak jest w tym przypadku czyli zwolnienia nie ma z rejestracji kas fiskalnych bo myjnia działa dłuzej

kremowa smietankowa • Niedziela [15.09.2013, 16:09:31] • [IP: 95.129.225.***]

gdyby dawali faktury bylbym tam co tydzien a tak jestem co osiem tygodni... no i kolejki jeszcze na minus oraz godziny otwarcia (brak 24h)

Gość • Niedziela [15.09.2013, 16:04:51] • [IP: 95.129.225.***]

nie tylko myjnia nie wydaje paragonów, kilka razy zamawiałem pizzę w da grasso i tez nigdy paragonu nie dostałem

Gość • Niedziela [15.09.2013, 15:48:21] • [IP: 95.129.225.**]

a jak się to ma to taksówek skoro obsługują osoby fizyczne nie posiadający działalności gospodarczej? o ile dobrze rozumuje z zawiłości tych przepisów oni także mogąnie prowadzić ewidencji" sprzedaży" usługi. a rzeczywistośc jest inna

Adam • Niedziela [15.09.2013, 15:41:47] • [IP: 89.68.125.***]

Ale biedota zazdrosci... sami sie do pracy wezcie i cos wymyslcie a nie tylko innym probojecie utrudniac bo wam nie idzie...

Gość • Niedziela [15.09.2013, 15:40:28] • [IP: 92.42.117.**]

Kilkunastu złotych? Trzeba mieć porażenie mózgowe żeby tyle czasu i wody potrzebować do umycia auta. Spokojnie można się zamknąć tam w 9 złotych.

Nasty Mosquito • Niedziela [15.09.2013, 15:38:21] • [IP: 95.129.229.***]

A po co ma prezydent płacić podatki?Nie ma paragonów i faktur to kto udowodni przychody-100 % zysku do kiermanki tego biednego człowieka...

Gość • Niedziela [15.09.2013, 15:37:09] • [IP: 80.245.181.***]

Tam są automaty, więc o co kaman?? jak się nie podoba to myć auta w misce.

Gość • Niedziela [15.09.2013, 15:36:04] • [IP: 164.126.147.**]

Niech placi karta

Gość • Niedziela [15.09.2013, 15:35:44] • [IP: 80.245.181.***]

A czy ten czytelnik (konkurencja) kiedykolwiek poszła do biura i poprosiła o wydanie faktury, chyba raczej nie, widać jest to kolejna nagonka na prezydenta, a i tak izba skarbowa konkretnie wytłumaczyła temat.

Gość • Niedziela [15.09.2013, 15:32:51] • [IP: 80.245.183.***]

Po prostu wszystko dla prezydenta;)

Oglądasz 1-93 z 93
■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344
■ Nasze dziewczęta ze Świnoujścia i ich opiekun i choreograf Izabela Gromek - Świątek zdobyły pierwsze miejsce w 27 FESTIWALU TWÓRCZOŚCI DZIECIĘCEJ WOJSKA POLSKIEGO . TEATR TAŃCA GOTHIKA PO RAZ DRUGI Z RZĘDU ZOSTAŁ LAUREATEM 27. FESTIWALU TWÓRCZOŚCI DZIECIĘCEJ WOJSKA POLSKIEGO ORAZ NAGRODY SPECJALNEJ POLSKIEJ GRUPY ZBROJENIOWEJ. TEATR TAŃCA GOTHIKA 🥇🏆 Liliana Ośmialowska, Nadia Guzik, Wiktoria Mokrzycka, Zofia Tałanda, Hanna Puźniak, Łucja Drachal, Luiza Kradyna, Ida Świątek, Zuzanna Wlczak, Julia Tarnowska. Tytuł widowiska tanecznego: "JESZCZE POLSKA NIE ZGINEŁA, KIEDY MY ŻYJEMY" 🇵🇱 ■