POGODA

Reklama


Wydarzenia

iswinoujscie.pl • Sobota [14.12.2013, 10:44:13] • Świnoujście

Pytamy, czy mieszkańcy będą bezpieczni

Pytamy, czy mieszkańcy będą bezpieczni

fot. Sławomir Ryfczyński

Wybuch gazu w Janikowie Przygrodzkim. Wykolejenie się pociągu z olejem opałowym w Warnowie. Oba te zdarzenia powinny dać do myślenia mieszkańcom Świnoujścia - uważa Zenon Nowak, mieszkaniec Świnoujścia. Zapytaliśmy Polskie LNG, jak zamierza zadbać o bezpieczeństwo mieszkańców i innych osób po uruchomieniu terminala.

14 listopada doszło do wybuchu gazu w Janikowie Przygrodzkim. Nastąpiło rozszczelnienie rury o średnicy 50 cm, którą był przesyłany gaz. Zginęło dwóch pracowników a dwanaście osób odniosło obrażenia. Temperatura podczas pożaru dochodziła do 2000 C. Zniszczonych zostało 12 budynków. Naoczni świadkowie przerażeni komentowali, że była to bomba termiczna. Gazociąg należał do spółki Gaz System a przy pracach była zatrudniana firma zewnętrzna. O wielkości zniszczeń mogliśmy przekonać się w przekazach medialnych.

18 listopada - kolejna informacja. Tym razem z naszej okolicy- o wykolejeniu się pociągu w Warnowie z olejem opałowym.

Oba te zdarzenia powinny dać do myślenia mieszkańcom Świnoujścia - uważa Zenon Nowak, jeden z mieszkańców.- Polskie LNG buduje terminal skroplonego gazu w Świnoujściu. Zbiorniki mają pomieścić 160 tysięcy m3 skroplonego gazu do temperatury minus 162 C. W postaci lotnej mamy więc 96 milionów m3 gazu. Rozładunek z gazowca jest bardzo niebezpieczny, ponieważ transportowany gaz jest w bardzo niskiej temperaturze. Obawy wielu mieszkańców budzi fakt, że przy budowie pracują kolejni podwykonawcy a pracownicy zatrudniani nie posiadają wystarczających kwalifikacji. Nie wiadomo też, czy zostały użyte materiały zgodne z normami. Fakty - pęknięty zbiornik, bo konieczna była przerwa technologiczna, mimo że prezes Rapciak informował na konferencji o tzw. ciągłym wylewaniu betonu przy budowie zbiorników. Ale mamy już kolejnego prezesa Polskiego LNG. Informacja o popękanym falochronie przy którym będą cumować gazowce budzi kolejne pytania o bezpieczeństwo mieszkańców i innych osób. Najbliższe zabudowania znajdują się w odległości 700 metrów i jeden kilometr od strefy uzdrowiskowej, wg informacji ze strony Polskiego LNG. Inwestor informował nas, że Świnoujście dołączy do takich miast jak Wenecja, bo tam też jest gazoport. Tak jest, ale w miejscowości Rovigio oddalonej 80 km od Wenecji na sztucznej wyspie16 km od wybrzeża tzw. Offshore Terminal LNG. Tam zapewniono najnowsze rozwiązanie techniczne i bezpieczeństwo dla ludzi. Taki terminal budowany jest też na Ukrainie w miejscowości Jużne.

W związku z wybuchem gazu na skutek rozszczelnienia gazociągu w Jankowie Przygrodzkim postanowiliśmy zapytać Polskie LNG, jak zamierza zadbać o bezpieczeństwo mieszkańców i innych osób po uruchomieniu terminala w Świnoujściu.

Oto zagadnienia, które nas interesowały:

a. strefy rażenia w przypadku rozszczelnienia, wybuchu instalacji przesyłowej i zbiorników.

b. system wczesnego ostrzegania w przypadku awarii i wybuchu.

c. drogi ewakuacyjne.

d. zabezpieczenie przed terroryzmem.

e. część gazu ma być transportowana cysternami kolejowymi i samochodami- dodatkowe zagrożenie.

f. czy mają świadomość ogromu zniszczeń i narażania ludzi, ich życia, gdyby doszło do zapalenia gazu?

g. czy będą ubezpieczeni w przypadku szkód od odpowiedzialności cywilnej?

h. logistyka transportu rannych do szpitala w Świnoujściu i w innych miejscowościach.

j. w czasie budowy dochodziło do wielu nieprawidłowości, są opóźnienia zmieniają się prezesi więc kto ponosi odpowiedzialność za całą budowę?

k. gdyby doszło do rozszczelnienia i wybuchu to rozmiar byłby nieporównywalny z katastrofą w Jankowie Przygrodzkim.



A oto, co ma nam do powiedzenia Maciej Mazur, dyrektor Biura Komunikacji Korporacyjnej Polskiego LNG S.A.

Skroplony gaz ziemny w przypadku kontaktu z powietrzem nie wybucha, a jedynie odparowuje i rozrzedza się - czytamy w przesłanej nam odpowiedzi Polskiego LNG. -W przypadku wycieku LNG, co z uwagi na bardzo zaawansowane systemy zabezpieczeń stosowane w terminalach na całym świecie w praktyce nie występuje, nie ma także możliwości skażenia nim środowiska - wód morskich, gleby (LNG to bardzo czyste i ekologiczne paliwo, nie posiadające zapachu, bezbarwne, nietoksyczne i niekorozyjne, które powstaje w wyniku zaawansowanego procesu oczyszczenia gazu ziemnego z wszelkich zanieczyszczeń, m.in. dwutlenku węgla, butanu czy związków siarki). LNG jest przechowywany w ciśnieniu zbliżonym do ciśnienia atmosferycznego. Ma to bardzo istotne znacznie, bowiem minimalizuje ryzyko wybuchu wskutek nagłej zmiany ciśnień. W przypadku potencjalnego wycieku LNG miesza się z otaczającymi substancjami, wyrównując temperaturę z otoczeniem. Potwierdzeniem tych słów jest fakt, iż od pierwszego transportu LNG, który miał miejsce w 1964 roku, przeprowadzono już ponad 70 000 dostaw LNG, nie notując przy tym żadnej straty w postaci niekontrolowanego wycieku LNG lub innego typu sytuacji awaryjnej.

Zaawansowanie technologiczne oraz międzynarodowy charakter sektora LNG sprawiają, iż jest on poddany ostrym rygorom w zakresie zapewnienia bezpieczeństwa i ochrony środowiska – czytamy dalej.- Zapewnione jest to poprzez rozwiązania technologiczne oraz precyzyjnie określone procedury postępowania wdrażane na każdym z etapów inwestycji. Terminale LNG na całym świecie budowane są w oparciu o szereg standardów wypracowywanych i rozwijanych od lat siedemdziesiątych XX w. Począwszy od odpowiedniej organizacji ruchu jednostek pływających wchodzących do i wychodzących z portu, poprzez zastosowanie precyzyjnych urządzeń ostrzegania o awarii, po systemy automatycznie reagujące na najdrobniejsze zakłócenia prawidłowości procesów organizacji pracy terminalu. Wdrożone rozwiązania prawne na poziomie międzynarodowym (standardy, kodeksy, postępowania, przepisy prawne) dotyczące łańcucha dostaw LNG dodatkowo zapewniają bezpieczeństwo oraz ochronę środowiska. Znaczenie mają szczególnie regulacje prawne Międzynarodowej Organizacji Morza (IMO), która przyjęła rozwiązania odnoszące się do bezpieczeństwa w zakresie budowy i wyposażenia statków LNG oraz bezpieczeństwa żeglugi i ochrony środowiska. Regulacje IMO dotyczą również infrastruktury portowej. Istotne są także rozwiązania prawne Unii Europejskiej w zakresie projektowania infrastruktury LNG, bezpieczeństwa żeglugi i ochrony środowiska. Normy te tworzą fundamenty w zakresie bezpieczeństwa i ochrony środowiska tych instalacji. Sektor LNG regulowany jest również przepisami prawa krajowego, które stanowią uzupełnienie lub wdrożenie norm międzynarodowych. Tak kompleksowe uregulowania prawne gwarantują wysoki poziom bezpieczeństwa zarówno w trakcie transportu LNG jak też na terenie terminali.

Jednym z aspektów wpływających na uzyskanie przez inwestora obiektu przemysłowego pozwolenia na realizację inwestycji jest uwzględnienie w planach budowy wszelkich wymagań stawianych przez prawo. Także rygorystycznych wymagań dotyczących bezpieczeństwa (w trakcie budowy i po jej zakończeniu, czyli w czasie eksploatacji instalacji). Polskie LNG SA takie wymagania wypełnia. Harmonogram realizacji inwestycji zatwierdzony przez odpowiednie instytucje nadzorcze i służby odpowiedzialne za bezpieczeństwo obywateli przewiduje powstanie planów awaryjnych. Jest wśród nich m.in. system ostrzegania o niebezpieczeństwie, a także wspomniane drogi ewakuacyjne czy inne kwestie logistyczne. Terminal regazyfikacyjny w Świnoujściu nie zostałby uruchomiony, jeśli wspomniane plany i systemy bezpieczeństwa, wewnętrzne i zewnętrzne, nie spełniałyby w jakimkolwiek stopniu kryteriów bezpieczeństwa opisanych prawem. Tak więc przepisy prawa oraz działanie uprawnionych instytucji państwowych dają gwarancję, że obiekty i instalacje terminalu będą bezpieczne. Jeżeli chodzi o zabezpieczenie antyterrorystyczne, to za bezpieczeństwo pod tym względem odpowiada wyspecjalizowana służba państwowa, czyli Agencja Bezpieczeństwa Wewnętrznego. Polskie LNG SA jest zobowiązane udzielać ABW wszelkiej potrzebnej jej pomocy i stosować się do wszelkich jej zaleceń w zakresie monitorowania i zwalczania zagrożeń terrorystycznych.

Trzeba zaznaczyć, że funkcjonowanie terminalu LNG nie stanowi realnego zagrożenia dla lokalnych społeczności. Dokładnie opisane rygorystycznie przestrzegane wewnętrzne procedury wzbogacone m.in. o systemy bezpieczeństwa oparte na czujnikach monitorujących poziomy LNG, ciśnienia wewnątrz zbiorników oraz system reagowania przeciwpożarowego, czyni z terminalu pozbawione zagrożeń miejsce pracy i bezpiecznego sąsiada wśród zakładów przemysłowych w regionie. Warto także dodać, że Polskie LNG SA dysponuje odpowiednią wiedzą potrzebną do zbudowania efektywnych systemów zabezpieczeń. Jednym z podstawowych narzędzi zapewnienia bezpieczeństwa jest zastosowana w czasie budowy najnowocześniejsza dostępna obecnie na świecie technologia, którą wykorzystują inwestorzy terminali regazyfikacyjnych na całym świecie – pisze Maciej Mazur z Polskiego LNG.

źródło: www.iswinoujscie.pl


komentarzy: 113, skomentuj, drukuj, udostępnij

Twoim Zdaniem

Dodaj Komentarz

Dodając komentarz akceptujesz
Regulamin oraz Politykę prywatności.

Zauważyłeś błąd lub komentarz niezgodny z regulaminem?
 
Oglądasz 1-113 z 113

Gość • Środa [25.12.2013, 20:06:11] • [IP: 80.245.188.**]

Jako ciekawostkę podam opis pewnego zdarzenia: W listopadzie 1994 roku w Cleveland (Ohio) doszło do eksplozji gazu LNG wydostającego się ze zbiornika o pojemności zaledwie około 6, 5m³. Parujący gaz rozprzestrzenił się na znacznym obszarze, a wybuch palnej mieszaniny zdewastował ponad milę kwadratową miejskiej zabudowy. Zginęło wówczas 128, a dalsze 225 odniosło poważne obrażenia (lżej poszkodowanych było około 2000) . Całkowitemu zniszczeniu uległo 79 budynków mieszkalnych, dwie duże hale fabryczne, 217 samochodów osobowych, 7 samochodów ciężarowych. Władze komunalne zmuszone zostały do wyburzenia całego dotkniętego eksplozją, kwartału. Wydarzenie to spowodowało rezygnację stosowania LNG w gospodarce amerykańskiej na okres wielu lat.

Gość • Wtorek [17.12.2013, 23:07:48] • [IP: 93.94.190.***]

my czujemy się zagrożeni, zadajemy pytania i nie otrzymujmy odpowiedzi, mieszkasz poza Świnoujściem zapraszam zamierzam sprzedaż swoje mieszkanie może jesteś zainteresowany, cena atrakcyjna pozdrawiam

Gość • Wtorek [17.12.2013, 11:30:47] • [IP: 46.76.102.***]

Frustracja to zagrożenia aktywisto lng zamieszkaj obok baniaków to spełni się twój sen o dobrobycie i zacznij myśleć logicznie

Gość • Wtorek [17.12.2013, 08:58:23] • [IP: 92.42.118.**]

90% tego bólu dupy w komentarzasch wynika z frustracji tym, że lokalna ludność nie dostała roboty w Gazoporcie. Ale tam, nie dość że trzeba coś umieć, to jeszcze pracować trzeba, leniuszki. Skandal! ;)

Gość • Poniedziałek [16.12.2013, 22:09:44] • [IP: 93.94.190.***]

ten terminal to skandal- w takim miejscu- środek miasta dużego miasta, fuszery, strajki pracowników jaka, informacje dotyczące nie spełnienia wymagań dotyczących spawów zbiorników, tu może być tragedia w niespotykanej skali, może lokalni politycy nie są tchórzami i zaczną wyjaśniać pewne sprawy związane z tą skandaliczną budową, która powstaje wbrew woli mieszkańców Świnoujścia

Gość • Poniedziałek [16.12.2013, 10:25:23] • [IP: 46.215.53.**]

Aktywiści lng w necie są katastrofy w terminalu w Algierii terminal w Norwegii gdzie nie można było ugasic pożaru wybuch cystern z gazem we Włoszech i fuszery na placu budowy podwykonawcy którzy nie dostali kasy za robote dwa strajki pracowników zatrudniunych na terenie terminala to prawda o o Świnoujściu

Gość • Poniedziałek [16.12.2013, 09:19:11] • [IP: 193.69.22.**]

Świnoujście 2009r artykuł z Super Expressu... W Świnoujściu na torze wodnym, kilkaset metrów od centrum miasta tankowiec przewożący gaz LPG staranował konwojujący go kuter pożarniczy! Mieszkańcy miasta dziękują Bogu, że wzmocnione poszycie gazowca nie pękło. Gdyby doszło do uszkodzenia zbiornika, w eksplozji mogłoby zginąć tysiące ludzi - gazowce LPG są jednym z najniebezpieczniejszych tego rodzaju tankowców. A pożaru na statku nie można by było ugasić, bo tonący" Strażak 25" jest jedyną tego typu jednostką w promieniu 70 kilometrów.

Gość • Poniedziałek [16.12.2013, 08:54:25] • [IP: 193.69.22.**]

STREFA RAŻENIA?? Oto dane z Wikipedii. Szacunki amerykańskie mówią, że rozproszone w powietrzu 125 000 m³ LNG stanowi ekwiwalent 700 000 ton trotylu lub 40 bomb atomowych zrzuconych na Hiroszimę. Strefa całkowitych zniszczeń wynosiłaby 5, 6 km, ciężkie poparzenia dotknęłyby ludzi znajdujących się w promieniu 10 km.

Gość • Poniedziałek [16.12.2013, 08:15:25] • [IP: 92.42.114.***]

Artysta-grabarz, za zycia grozi mieszkancom, moze dywersant?

Gość • Niedziela [15.12.2013, 23:16:56] • [IP: 93.94.190.***]

jaka strefa rażenia, z informacji wynosi 10 km drodzy mieszkańcy!!dlaczego ktoś podjął decyzję, która naraża nas na śmierć??

Gość • Niedziela [15.12.2013, 22:41:19] • [IP: 92.42.118.***]

Prawda, że niebezpieczne, że może wybuchnąć ale kto kogo będzie ewakuował skoro wszyscy zginą! Tak wynika z pola rażenia. IP:46.169.13**- Nowak sam sobie piszesz to sam sobie odpowiadaj, siejesz zamęt i jak zabłysnąć !

Gość • Niedziela [15.12.2013, 22:01:29] • [IP: 93.94.190.***]

zgodzę się z postami przedmówców, najlepiej z Nowaka zrobić idiotę a ten facet wie co mówi...jakie są strefy rażenia, w razie zagrożenia jak ma wyglądać ewakuacja 45 tysięcy mieszkańców??mieszkańcy niestety ktoś zadecydował że zamiast teoretycznego zniszczenia terminala w Gdańsku śmierć poniosło by kilkaset tysięcy ludzi w Świnoujściu około 45 tylu ilu nas jest, więc lepiej nas narażać, kiedy LNG się wypowie rzeczowo??bo chyba czytają komentarze ludzi zainteresowanych tymi sprawami

Gość • Niedziela [15.12.2013, 21:27:07] • [IP: 46.169.13.**]

Aktywiści LNG ile wynosi strefa rażenia wykupcie nieruchomości w pobliżu baniaków i zamieszkajcie w bezpośredniej strefie rażenia

Gość • Niedziela [15.12.2013, 21:05:27] • [IP: 46.169.13.**]

UWARZAJA MIESZKAŃCÓW ZA CIEMNIAKÓW A AKTYWIŚCI Z LNG PISZĄ FARMAZONY W KOMENTARZACH BO NAJLEPIEJ ZROBIĆ Z KOGOŚ WARIATA A TE GAZOWCE KTORYCH NIE MA ZACUMUJĄ PRZY POPĘKANYM FALOCHRONIE ? A NIEMCY BĘDĄ ROBIĆ PROPAGANDĘ BY NIE JECHAĆ DO SWINEMUNDE BO BANIAKI GAZOBUBLA GROŻĄ WYBUCHEM I PODADZĄ JAKA JEST STREFA RAŻENIA

Gość • Niedziela [15.12.2013, 19:02:28] • [IP: 93.94.190.***]

LNG żądamy odpowiedzi na pytania postawione przez Pana Nowaka

Gość • Niedziela [15.12.2013, 17:53:30] • [IP: 89.228.238.***]

Gaz wybuchł w Jankowie Przygodzkim, w imieniu autora artykułu przepraszam moją przyjaciółkę, która mało co domu nie straciła za to, że nie ma pojęcia o czym pisze.

Gość • Niedziela [15.12.2013, 15:50:30] • [IP: 193.200.150.***]

Poważna sprawa.

Gość • Niedziela [15.12.2013, 14:07:44] • [IP: 62.69.203.**]

Wybuch gazu w Janikowie Przygrodzkim. Wykolejenie się pociągu z olejem opałowym w Warnowie a zenek wciąż żyw aż dziw bierze niewiarygodne

Gość • Niedziela [15.12.2013, 13:03:43] • [IP: 93.94.190.***]

dlaczego lng nie odpowiada, są komórki za to odpowiedzialne ciekawe dlaczego milczą bo p. Zenon mówi prawdę wiec milczą??

Gość • Niedziela [15.12.2013, 12:53:44] • [IP: 77.113.42.**]

Brońcie Krzyża od Giewontu do Bałtyku -Jan Paweł II bo tu jest Polska

Gość • Niedziela [15.12.2013, 12:23:42] • [IP: 80.245.189.***]

widać ze facet ma poczuie humoru, a przy tym zadaje sensowne pytania ale widać że brak jednoznacznych odpowiedzi ze strony LNG

Gość • Niedziela [15.12.2013, 11:37:49] • [IP: 178.238.249.**]

karierowicz i populista z kręgów pis-u.

Gość • Niedziela [15.12.2013, 11:09:11] • [IP: 80.245.178.**]

ŻE Mu się chce, to są kwalifikacje.

Obserwator • Niedziela [15.12.2013, 11:06:21] • [IP: 93.94.190.***]

Dlaczego LNG nie chce odpowiedzieć na te nurtujące pytania??wiele razy były takie pytania zadawane w tym przez Stowarzyszenie na rzecz rozwoju prawobrzeża i nigdy nie było odpowiedzi konkretnej odpowiedzi, było lelum polelum...panie Zenonie niech Pan działa dalej dążąc do uzyskania prawdy, do tego powinien włączyć się Prezydent Żmurkiewicz oraz Poseł RP Ewa Żmuda-Trzebiatowska

Gość • Niedziela [15.12.2013, 10:32:19] • [IP: 80.245.179.***]

Dlaczego wciąż pokazujecie tego Pana? Jakie ma kwalifikacje? Jest sfrustrowany - tak wynika z tego co głosi. Kim jest? Gdzie pracuje? Samozwańczy" ekspert" Jest tam gdzie kamery - np w walkach o krzyż w Warszawie. żenujące !!

Gość • Niedziela [15.12.2013, 10:25:32] • [IP: 46.76.98.***]

Obowiązkiem prezydenta jest publiczna odpowiedź na pytania mieszkańców dotyczące zagrożeń po oddaniu do eksploatacji terminala oraz sprawy finansowe ile wpłynęło pieniędzy do kasy miasta za wycięte drzewa 30 tysięcy sztuk natomiast do piszących prostackie komentarze dotyczące uzależnień AA wystawiacie tylko wizytówkę o sobie i swoim poziomie a zagrożenia są lng nie udzieliło odpowiedzi dot stref rażenia

Gość • Niedziela [15.12.2013, 08:59:55] • [IP: 62.69.203.***]

kolejny raz pytam - -W KONCU ILE WYNOSI TA STREFA RAŻENIA- moze pan ZENON albo pani poseł ŻMUDA - udzieli konkretnej odpowiedzi - a Warszów uznam za bezpieczny kiedy osiedle kadry gazoporu powstanie za płotem- nawet kosztem kolejnych drzew

Gość • Niedziela [15.12.2013, 08:37:29] • [IP: 178.238.252.**]

Po wyrazie twarzy pana Zenona widać, że mówi poważnie...strach wyraża całym ciałem.

Gość • Niedziela [15.12.2013, 06:12:00] • [IP: 62.69.203.***]

Najprostszym sposobem zabezpieczenia Świnoujścia przed wybuchem gazu jest palenie świeczek wokół terminala. Gdy będzie wyciek gazu nie będzie wybuchu tylko pożar. Pracownicy, a zwłaszcza kadra mogłaby z rodzinami zamieszkać na terenie terminala.

Gość • Niedziela [15.12.2013, 06:06:59] • [IP: 5.174.65.**]

A JAK ZOSTALY ROZLICZONE DRZEWA WYCIĘTE POD BUDOWĘ TERMINALA W ILOŚĆI 30 TYSIĘCY BO CISZA PANUJE NA TEMAT TYCH PIENIĘDZY I KTO NA TYM ZAROBIŁ MOŻE JEDNAK WYPOWIE SIĘ ŻMURKIEWICZ NA TEN TEMAT OFICJALNIE

Gość • Niedziela [15.12.2013, 02:25:07] • [IP: 92.42.112.***]

JANKÓW PRZYGODZKI! Czy ten gość nawiał z Tworek? Albo on z rodziny eksperta Sławka od pożyczonych zegarków. Nadaje się na ministra u rudego.

Gość • Niedziela [15.12.2013, 01:11:27] • [IP: 62.69.203.***]

Naród ciemny wszystko łyknie.

Gość • Niedziela [15.12.2013, 00:45:58] • [IP: 80.217.44.***]

Ten gosciu ma takie parcie na szklo ze zal d...e zciska

Gość • Niedziela [15.12.2013, 00:19:26] • [IP: 83.21.184.**]

Najpierw buduja a potem zastanawiaja sie czy dobrze:) Faktycznie ludzie powinni chodzic systematycznie do lekarza, pytanie gdzie lekarz ma sie leczyc??:) Jak widac, do dzis nie wiadomo czy chory leczy sie u zdrowego, czy tez chory zaraza zdrowego:) Pozdrawiam:)

Gość • Niedziela [15.12.2013, 00:10:07] • [IP: 95.40.212.***]

sami znawcy... inżynierowie... wszyscy polacy znają się na wszystkim lepiej! najlepiej!

Gość • Niedziela [15.12.2013, 00:04:59] • [IP: 89.69.137.**]

Po takiej sesji fotograficznej to do dr Dąbrowskiej bez kolejki się pan Zenon kwalifikuje.

Gość • Sobota [14.12.2013, 23:15:11] • [IP: 93.94.186.***]

A lepszego fotelika nie dali -tylko leżaczek ??

Gość • Sobota [14.12.2013, 22:19:09] • [IP: 93.94.190.***]

czekamy na opinie Żmurkiewicza i Żmudy ciekawe co nam powiedzą bo nudzi mnie że to jest bezpieczne, w Janikowie też pewnie mówili ze jest bezpieczne

Gość • Sobota [14.12.2013, 21:36:39] • [IP: 80.245.190.**]

Zenek znów nie wziąłeś tabletek. Nie denerwój się i spokojnie zmierzaj do apteki, wykup receptę. Pozdrawiam i do spotkania na klubie AA

Gość • Sobota [14.12.2013, 21:31:26] • [IP: 178.238.252.***]

Ciekawe co było w tej cysternie co wybuchła na campingu w Hiszpani---prezesie skroplony gaz--ofiar setki

Gość • Sobota [14.12.2013, 21:30:50] • [IP: 80.245.179.***]

A co z rurociągiem :-)

Gość • Sobota [14.12.2013, 21:22:22] • [IP: 80.245.188.**]

Do 178 - Też tak uważam ale wykopać nową rynnę w Zatoce Pomorskiej to dla decydentów był już problem bo to dodatkowe koszta i dlatego poszli drogą na skróty. Typowe dla naszych wybrańców narodu-myślenie krótkowzroczne.

Gość • Sobota [14.12.2013, 21:21:03] • [IP: 80.245.179.***]

Już patrzcie jak zaprzestają budowy :-)

Gość • Sobota [14.12.2013, 21:14:59] • [IP: 178.238.245.***]

to giejowskie wszystko zagrania

Gość • Sobota [14.12.2013, 21:05:42] • [IP: 178.238.245.***]

dlaczego nie widze mechanikow wysokiego rangow tylko cwelow pana zmmmmmmmmmmmmmmm

Gość • Sobota [14.12.2013, 21:03:51] • [IP: 178.238.245.***]

wystwil cie zmur na smiech czy kto inny kto przejmie wladze

Gość • Sobota [14.12.2013, 21:01:51] • [IP: 95.129.225.***]

Wpis został usunięty ze względu na złamanie prawa lub regulaminu serwisu przez użytkownika/Admin

Gość • Sobota [14.12.2013, 20:52:16] • [IP: 80.245.188.**]

Do 178 - Też tak uważam ale wykopać nową rynnę w Zatoce Pomorskiej to dla decydentów był już problem bo to dodatkowe koszta i dlatego poszli drogą na skróty. Typowe dla naszych wybrańców narodu-myślenie krótkowzwroczne.

Gość • Sobota [14.12.2013, 20:43:01] • [IP: 83.21.158.***]

Jak widać bezpieczeństwo mieszkańców Warszowa nie jest istotne to tylko mała garstka. Warszow powinien być wysiedlony. aby nie narażać ludzi na utratę życia

Gość • Sobota [14.12.2013, 20:40:27] • [IP: 95.40.62.***]

Entuzjaści gazobubla macie świadomość jaka bądzie koncentracja gazu gaz skroplony jest w temperaturze -162C a jak paruje to przyjmuje temperaturę otoczenia i zwiększa objętość 600 razy i pięknię się pali a mamy ilość 96mln m3 gazu poczytajcie o najnowszych rozwiązaniach technicznych a to jest gazobubel budowany za ogromne pieniądze przez podwykonawców z łapanki

Gość • Sobota [14.12.2013, 20:33:18] • [IP: 80.245.186.***]

SZKODA, ŻE DECYDENCI NIE MIESZKAJĄ OKO W OKO Z GRUBYMI KASKAMI!WIELU Z NAS ŻYJE W OBAWIE CO MOŻE NAS SPOTKAĆ!PO CO TAK BLISKO BUDUJE SIĘ NAM TĘ BOMBĘ?!!DZIEKI PANU ZA ZWRÓCENIE UWAGI NA TEN PROBLEM!JESTEŚMY CIEKAWI, CZY ODEZWIE SIĘ KTOŚ KOMPETENTNY W TEJ SPRAWIE!?MODLIC SIE TRZEBA, BY W RAZIE CZEGO PODMUCH POSZEDŁ W MORZE W STRONĘ MIĘDZYZDROJÓW, TO MOŻE COS Z NAS ZOSTANIE!!

Gość • Sobota [14.12.2013, 20:07:14] • [IP: 80.245.178.**]

Do 188, te warunki byłyby spełnione, jakby wybudowano zbiorniki w połowie drogi między Ś-ciem a Miedzyzdrojami.

Gość • Sobota [14.12.2013, 20:00:05] • [IP: 93.94.190.***]

Panie Zenku jak z tematem odszkodowań, może Pan pociągnie to do finału we właściwych instytucjach, ludzie o tym rozmawiają, wiadomo ceny na dół ale i dobra niematerialne jak poczucie bezpieczeństwa też spadną i to mocno!jestem ciekaw wypowiedzi p. Poseł choć szanse na to są minimalne nie powiedziawszy zerowe

Gość • Sobota [14.12.2013, 19:35:46] • [IP: 92.42.119.***]

najgorsze ze ten czlowiek ma racje a wy tempaki co mowicie ze on cos bral to wiadomo ze macie cos z tym wspolnego

Gość • Sobota [14.12.2013, 19:35:33] • [IP: 80.245.190.***]

Drogi autorze! Wybuch nastąpił w Jankowie Przygodzkim, a nie w Janikowie Przygrodzkim!

Gość • Sobota [14.12.2013, 19:29:35] • [IP: 88.156.234.*]

chętnie kupię te mieszkania które będą tanieć

Gość • Sobota [14.12.2013, 19:26:10] • [IP: 80.245.189.***]

Ten pan powinien sie leczyc na glowe zapewne nie ma za co bo z kazdym dniem mu sie pogarsza

Gość • Sobota [14.12.2013, 19:18:37] • [IP: 5.174.17.***]

A co sądzi pani poseł Żmuda Trzebiatowska ze Świnoujścia o tej wspaniałej budowie może zajmie też stanowisko

Gość • Sobota [14.12.2013, 19:00:15] • [IP: 5.174.17.***]

BIEDNA UKRAINA BUDUJE GAZOPORT NA MORZU NA SZTUCZNEJ WYSPIE LITWA I PRAWDA O GAZOPORCIE PRAWIE 100KM OD WENECJI TEZ NA SZTUCZNEJ WYSPIE BO NIKT TAKICH PRZESTAŻAŁYCH GAZOBUBLI NIE BUDUJE 1000 M OD STREFY UZDROWISKOWEJ LNG WYKUP DOMY OD MIESZKAŃCÓW WARSZOWA BO I TAK ZAPŁACICIE ZA SPADEK WARTOŚCI NIERUCHOMOŚCI A ILE KASY ZGARNĄŁ RABCIAK NA ODCHODNE?

Gość • Sobota [14.12.2013, 18:55:45] • [IP: 93.94.190.***]

widać że pieniądze są ważniejsze od ludzi, to tylko w Polsce chyba?mieszkańcy poczytajcie na temat LNG, Janikowo to pikuś, tam była mała rurka dosłownie tu będą beki wielkości boiska piłkarskiego, nie widzicie problemu?bo ten problem wyjdzie już niedługo może Żmurkiewicz coś powie ciekawego??czy wie że będąc zwolennikiem gazoportu bo takowym jest?naraża się mieszkańców na śmiertelne zagrożenie

Gość • Sobota [14.12.2013, 18:51:13] • [IP: 93.94.190.***]

śmieszne argumenty lokalizację wybrano bo zadecydowały względy ekonomiczne ble ble. a gdzie tu człowiek, pytam gdzie, podoba mi się pomysł żeby szefostwo LNG zamieszkało w pobliżu gazoportu- blisko do pracy, nadzór na tym co się tam dzieje, piękna plaża i widoki wielkich przemysłowych gazowców...same plusy wtedy będę spokojny że mieszkam w Świnoujściu, p. Zenku proszę zapytać o to LNG o owe osiedle dla kierownictwa-znam ich odpowiedź to teren nie przeznaczony pod zamieszkanie, ale jakby postawili koło bloków ul. Barlickiego jak znalazł, 100metrów do pracy

Gość • Sobota [14.12.2013, 18:46:30] • [IP: 5.174.17.***]

PREZESIE LNG A CO ZE STREFĄ RAŻENIA GAZ ZANIM WYPARUJE TO MOŻE SIĘZAPALIĆ OD JEDNEJ ISKRY A STRAŻ KTÓRĄ ZATRUDNICIE BĘDZIE SIĘ MODLIĆ BO W JANIKOWIE NIE BYLI W STANIE UGASIC POŻARU A JAKĄ PRAWDĘ UKRYWA ŻMURKIEWICZ NIECH ZAPROSI MIESZKAŃCÓW NA KONFERENCJĘ I SIĘ WYSPOWIADA Z TEGO CO UKRYWA

Gość • Sobota [14.12.2013, 18:21:54] • [IP: 80.245.178.**]

Tak czy owak Zenek Nowak

Gość • Sobota [14.12.2013, 18:09:16] • [IP: 92.42.117.***]

Zenek, wibori ido co??

Gość • Sobota [14.12.2013, 18:05:09] • [IP: 93.94.190.***]

Zenon masz rację, masz wiedzę i wiesz że lepiej ze Świnoujścia się wyprowadzić- smutna prawda chyba cały czas ukrywana, mieszkania stanieją to pewne, na te pytanie LNG zawsze odpowiadało tak samo czyli słowotok bez konkretów!!a może p. Żmurkiewicz się wypowie?lepiej żeby poczytał nt wybuchów gazu a potem coś mądrego powiedział a nie ciągle że to bezpieczne, może sam nie wiem co to takiego?Zenon dąż do prawdy bo wiemy jaka ona jest ważne żeby tysiące mieszkańców zobaczyło co będą mieć za oknami, taka jest prawda

Gość • Sobota [14.12.2013, 17:52:44] • [IP: 79.96.31.***]

Już zjadłem.

Gość • Sobota [14.12.2013, 17:29:08] • [IP: 62.69.203.***]

W razie zagrozenia kierownictwo LNG bedzie sie trzymalo z daleka. W Czarnobylu i Fukushimie byly tez najlepsze zabezpieczenia i nie wazne ze to elektrownie nuklearne, chodzi o to ze cos takiego jednak sie zdarzylo. Jedyny, przekonujacy argument o tym gazoport jest bezpieczny dla otoczenia jest zbudowanie osiedla w bezposrednim sasiedztwie terminalu dla kierownictwa LNG z obowiazkiem zamieszkania w nim na stale. Dopiero by sie zaczeli wic jak piskorze i wymyslac powody dla ktorych nie moga tego zrobic.

Gość • Sobota [14.12.2013, 17:13:31] • [IP: 80.245.188.**]

Trzeba mieć na uwadze, że wybór miejsca na budowę gazoportu był przede wszystkim podyktowany względami ekonomicznymi: gotowy morski tor podejściowy, rozwinięta sieć kolejowa i drogowa oraz sieć rurociągów do przesyłu gazu. Ale jeśli chodzi o względy bezpieczeństwa to nie powinno budować się takich inwestycji w bezpośrednim sądziedztwie miasta a tym bardziej kurortu. Ktoś napisał, że gaz skroplony nie wybucha i słusznie bo jest skroplony. Ale on na powietrzu szybko paruje i to te opary z powietrzem tworzą mieszankę wybuchową, która potrafi falą uderzeniową wszystko zniszczyć po drodze a resztę dokończą pożary. Dlatego tak ważne jest aby w gazoporcie były najwyższej klasy zabezpieczenia bo w przypadku nieszczęśliwych zdarzeń np. ataku terorystycznego na gazowiec lub na któryś ze zbiorników, całe Świnoujście było by objęte strefą śmiertelnego rażenia. Lepiej znać trudną prawdę niż żyć w niewiedzy.

Gość • Sobota [14.12.2013, 17:07:39] • [IP: 80.245.178.***]

Nikifor, pomimo, że był prymitywistą, nigdy tak źle nie komponował obrazu. Galeria 44 + sztuczny szkielet w kapeluszu i w masce p.gaz - jeszcze do przełknięcia. Tylko ten facet w garniturze i w krawacie, rozparty na leżaku plażowym (czyżby w galerii nie było nawet stosownego krzesła o stylowym fotelu nie wspominając) świadczy o kakafonii stylistycznej i braku szacunku dla oglądających. Zadowolona mina dopełnia tego obrazu. O kaloryferze w tle nie wspominam - wizualny bałagan. Panowie" artyści", litości.

Gość • Sobota [14.12.2013, 16:51:46] • [IP: 83.21.216.***]

Panie Zenku ogar..

Gość • Sobota [14.12.2013, 16:29:46] • [IP: 80.245.184.**]

ciemna maso? odezwał sie ten co bedzie głosował na mochery kaczora i jełope macierewi...

Gość • Sobota [14.12.2013, 16:25:35] • [IP: 88.156.234.***]

A co będzie jak bombowiec zgubie bombę nad gazoportem, a co się stanie jak kometa wyrżnie w gazoport, a co będzie jak gazowiec nie wyhamuje i uderzy w falochron, a co będzie... Jak wynika z licznych różnorodnych akcji tego pana wynika, że coś chce zareklamować, tylko co? Póki co jest pierwszym kasandrowcem na wyspach!

Autsajder • Sobota [14.12.2013, 16:19:28] • [IP: 10.71.40.***]

Pan Nowak przypomina mi mieszkańców pewnej wioski pod Przemyślem, którzy nie zgodzili się aby podłączyć ich do sieci gazowej bo gaz jest trujący. Na pewno pytania do inwestora o bezpieczeństw budowli powinno być zadane. I każda odpowiedź powinna być wyczerpująca. I należy też wymuszać działania zwiększające bezpieczeństwo ludzi mieszkających w pobliżu tego obiektu.Ale nie róbmy z tego histerii. Panie Nowak ! No niech pan mi wierzy! Życie jest niebezpieczne. Jeżeli mielibyśmy podchodzić do wszystkiego tak jak pan to sugeruje to nie wsiedlibyśmy do samochodu, bo paliwo wybuchnie i się spalimy. Nie przeszlibyśmy na drugą stronę ulicy, bo samochód może nas przejechać. Co z tego, że mamy zielone światło skoro zawsze może się znaleźć ktoś kto nie przestrzega przepisów. A to zdjęcie świetnie się nadaje do każdej kampanii nawet do tej " Nie pal w piecu węglem"albo 'Nie pal w piecu śmieci." Albo " Zapraszamy na wczasy do Świnoujścia twoi przodkowie już tutaj Są". - Co niesmaczne?? A to zdjęcie jest smaczne??

Gość • Sobota [14.12.2013, 16:13:18] • [IP: 109.43.2.***]

o tez jakis ex trep??

Gość • Sobota [14.12.2013, 15:56:24] • [IP: 178.238.252.**]

Pan Zenon Nowak, jest wszędzie!Wczoraj był widziany w TV, protestował przed willą Wojciecha Jaruzelskiego.Niedawno przed sądem w Świnoujściu stał z transparentem w sprawie swojego syna...

Gość • Sobota [14.12.2013, 15:30:37] • [IP: 62.69.203.***]

Pytanie do mądrali i nieuków- TO W KOŃCU ILE WYNOSI TA STREFA RAŻENIA - bo pan Mazur tak sprytnie namieszał ze w dalszym ciągu nic nie wiadomo --

Gość • Sobota [14.12.2013, 15:20:47] • [IP: 93.94.188.**]

jak zbudują tunel będzie którędy spi...alać a jak narazie żmurek i jego świtta zadbala o nas. ... a jak beda wybory znowu go wybierzecie ciemna maso!!

Gość • Sobota [14.12.2013, 15:17:01] • [IP: 178.238.250.***]

Piękny krawat i jego własciciel i wogóle i w szczególe i pod kazdym innym względem.

Gość • Sobota [14.12.2013, 15:12:25] • [IP: 88.156.233.***]

Panie Zenku co pan brał

Gość • Sobota [14.12.2013, 15:06:35] • [IP: 93.94.184.***]

Ludzie wróćcie do szkoły i zacznijcie się uczyć. Gaz skroplony w zbiorniku nie wybuchnie a mazut jak to mazut jak sie rozleje to śmierdzi. zkoda w inny fachowy sposób tłumaczyć bo widzę że tu chwyty populistyczne lepiej działają. Panie Nowak proponuję też zwrócić uwagę że niedawno w Rosji spadł potężny meteoryt więc powinno to nam dać do myślenia! Eksploatacja, dystrybucja gazu w brew pozorom jest jedną z najbezpieczniejszych jeżeli chodzi o źródła energii a katastrofy w ruchu lądowym i powietrznym zawsze mogą się zdarzyć. Dajcie już na luz z takimi bzdetami i jak ktos jest zainteresowany pogłebianiem wiedzy to wujek google pomoże.

Gość • Sobota [14.12.2013, 15:01:36] • [IP: 62.69.254.***]

Facet opowiada głupoty bo się po protu nie zna.

Gość • Sobota [14.12.2013, 14:57:49] • [IP: 88.156.234.*]

nowy celebryta wyrasta tv gazety portale

Gość • Sobota [14.12.2013, 14:52:29] • [IP: 80.245.190.*]

Jaka strefa bezpieczeństwa jest określona prawem dla tego typu inwestycji ? Jakie skutki ekologiczne dla fauny i flory Zatoki, bo to jedyny chyba gazoport na świecie budowany w ZATOCE ?

Gość • Sobota [14.12.2013, 14:30:42] • [IP: 62.69.203.**]

a może chcą oczyscic te tereny nasze dla osadnikow niemieckich? wybuchnie i co? nic w wiadomościach powiedzą.

Gość • Sobota [14.12.2013, 14:03:26] • [IP: 83.15.113.***]

Ludzie zrozumieją dopiero jak się coś stanie że gazoport to tykająca bomba ale wtedy będzie za póżno, u naszych zachodnich sąsiadów nigdy by nie dopuścili do takiej budowli przy dzielnicy mieszkalnej ale to polska.

Gość • Sobota [14.12.2013, 13:51:55] • [IP: 80.245.178.***]

P. Nowak. Na wszystkie, postawione tu pytania znajdzie Pan odpowiedź w sieci, podpowiadam - wystarczy zadać pytanie u" wujka Google". Zamiast udawać mądrego trzeba przestać się lenić i skorzystać z tego dobrodziejstwa. Zestawienie pytań i możliwości uzyskania na nie odpowiedzi dyskredytuje Pana nawet w oczach dzieci. Fota zapewne przedstawia Pańskie możliwości w tej materii. Trafiona :))

Gość • Sobota [14.12.2013, 13:45:49] • [IP: 92.42.116.***]

Sformułowania pokazują, że autor nie grzeszy wykształceniem ani rozumem. Wśród pytań znajdują się bezpodstawne stwierdzenia. W Ś-ciu panuje jakaś zmowa przeciwko wiedzy i rozumowi?

Gość • Sobota [14.12.2013, 13:42:22] • [IP: 80.245.184.**]

facet chce sie pokazac ze cos robi, tak jak w sejmie to jeste nasza polska kazdy do złoba i sławy

Gość • Sobota [14.12.2013, 13:40:18] • [IP: 80.245.188.**]

uwielbiam go jest super mistrzu a promy też mogą zatonąć dawaj blokade bo są niebezpieczne

Gość • Sobota [14.12.2013, 13:37:55] • [IP: 80.245.184.**]

panowie w duzo panstwach sa w miescie porty i w okolicach miast stoja tankowce gazowce i chemikaliowce wiem bo pływam na tankowcach i chemikaliowcach przestancie panike siac.a ci co sie nieznaja i niemaja pojecia niech głupot niepisza

Gość • Sobota [14.12.2013, 13:22:21] • [IP: 80.245.184.**]

Trzeba zebrac podpisy zeby rozebrali gazoport i postawili 80 km dalej od mieszkańców puki nie jest za puzno pomyśl o swoich najbliszych, jak bedzie pekniecie lub wybuch nawet nie zdążysz uciec to ulamki sekundy

Gość • Sobota [14.12.2013, 13:10:10] • [IP: 92.42.119.**]

Jak już to w JANKOWIE PRZYGODZKIM kto pracuje w tej redakcji ?

Gość • Sobota [14.12.2013, 13:00:26] • [IP: 46.77.124.***]

Łuna gazowa poleci prosto do urzędu miasta.

Gość • Sobota [14.12.2013, 12:42:40] • [IP: 88.156.233.***]

Podłość ludzka nie zna granic!

Gość • Sobota [14.12.2013, 12:42:37] • [IP: 83.25.118.***]

jak ma coś wybuchnąć, to nie będzie po co wieźć rannych do szpitala w Ś-ciu, bo. ..go już tam nie będzie-podobnie, jak połowy miasta.

Gość • Sobota [14.12.2013, 12:25:13] • [IP: 62.69.231.***]

W kiczowatym tuskolandzie, gdzie króluje bubel, to nie wierzę w żadne słowa typu, że jest to nierealne zagrożenie i bezawaryjność tego betoństwa. Gdyby to robili fachowcy, to co innego, ale to budują ludzie z łapanki z przed monopolu.

Gość • Sobota [14.12.2013, 12:10:24] • [IP: 93.94.186.**]

Zenon to ten w kapeluszu ?

GNL • Sobota [14.12.2013, 12:09:18] • [IP: 178.238.245.**]

Wpis został usunięty ze względu na złamanie prawa lub regulaminu serwisu przez użytkownika/Admin

Gość • Sobota [14.12.2013, 11:47:35] • [IP: 83.8.86.***]

zenek, genialne zdjęcie. A tak poza tym masz rację. pozdro

Gość • Sobota [14.12.2013, 11:45:37] • [IP: 80.245.181.***]

Gość  Sobota [14.12.2013, 11:13:16]  [IP: 92.42.117.**] Nędzna samoocena.

Gość • Sobota [14.12.2013, 11:42:32] • [IP: 79.175.200.***]

A widziałem, jak ten Pan, który jest ekspertem od wszystkiego, zrobił wielką awanturę konduktorce w pociągu, gdy miał bilet z wpisanym dokumentem i go wylegitymowała. Zamiast ułatwić pracę i życie konduktorce i współpasażerom, zrobił awanturę na cały wagon, że kobieta nie ma prawa dotykać jego dowodu.

Gość • Sobota [14.12.2013, 11:38:56] • [IP: 62.69.229.**]

Idż pan w ch. .. panie Nowak. Dupy nie zawracaj..

Gość • Sobota [14.12.2013, 11:27:49] • [IP: 62.69.203.**]

wiadomo, ze to kiedyś wybuchnie a może rządzącym o to chodzi?

Gość • Sobota [14.12.2013, 11:23:51] • [IP: 80.101.14.***]

madry i odpowiedzialny czlowiek, dba o nasze miasto i wie co mowi i pyta!

Gość • Sobota [14.12.2013, 11:22:45] • [IP: 80.245.184.**]

a kto to jest ten zenon nowak?

Gość • Sobota [14.12.2013, 11:18:42] • [IP: 93.94.186.**]

Przyjmują tok myślenia Zenka to należy wyłączyć z ruchu samochody, rowery, samoloty i pieszych, bo wszędzie jest zagrożenie, a największym zagrożeniem dla środowiska jest sam Zenon Nowak. Weż się Zenek za pracę pozyteczna.

Gość • Sobota [14.12.2013, 11:14:41] • [IP: 92.42.116.***]

A meteor nad Czelabińskiem? Następny temat do myślenia dla pana Nowaka: w jaki sposób władze zabezpieczyły mieszkańców przed meteorami?

Gość • Sobota [14.12.2013, 11:13:16] • [IP: 92.42.117.**]

Wszystko pięknie, na świecie takie terminale są bezpieczne, działają w 100% bezawaryjnie tylko zapominamy o jednej rzeczy - terminal w Świnoujściu buduje i będzie użytkował POLAK. .. a więc wszystkie te zapewnienia odnośnie sumienności, dbałości i dokładności co do zasad bezpieczeństwa nie mają w tym przypadku zastosowania. ..

Gość • Sobota [14.12.2013, 11:11:34] • [IP: 92.42.117.**]

Fachowiec jak się patrzy. Już samo sformułowanie pytań pokazuje, że to niedouczony ignorant. Ja bym się wstydził takie bzdety publikować i jeszcze podpisywać własnym nazwiskiem.

Gość • Sobota [14.12.2013, 11:10:09] • [IP: 92.42.115.***]

Przecierz jest w masce ten przystjniak!!nic mu nie grozi.

Gość • Sobota [14.12.2013, 10:59:38] • [IP: 92.42.116.**]

Wariatów wszędzie jest wiele.

Gość • Sobota [14.12.2013, 10:49:27] • [IP: 80.245.184.**]

p.nowak na całym swiecie sa terminale gazowe paliwowe i chemiczne.zajmij sie pan czyms pozytecznym a nie wymyslac problemy

Gość • Sobota [14.12.2013, 10:47:37] • [IP: 80.245.181.***]

Zawsze Pan ZENON może się stąd wyprowadzić np. na wieś.

Oglądasz 1-113 z 113
■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344
■ Nasze dziewczęta ze Świnoujścia i ich opiekun i choreograf Izabela Gromek - Świątek zdobyły pierwsze miejsce w 27 FESTIWALU TWÓRCZOŚCI DZIECIĘCEJ WOJSKA POLSKIEGO . TEATR TAŃCA GOTHIKA PO RAZ DRUGI Z RZĘDU ZOSTAŁ LAUREATEM 27. FESTIWALU TWÓRCZOŚCI DZIECIĘCEJ WOJSKA POLSKIEGO ORAZ NAGRODY SPECJALNEJ POLSKIEJ GRUPY ZBROJENIOWEJ. TEATR TAŃCA GOTHIKA 🥇🏆 Liliana Ośmialowska, Nadia Guzik, Wiktoria Mokrzycka, Zofia Tałanda, Hanna Puźniak, Łucja Drachal, Luiza Kradyna, Ida Świątek, Zuzanna Wlczak, Julia Tarnowska. Tytuł widowiska tanecznego: "JESZCZE POLSKA NIE ZGINEŁA, KIEDY MY ŻYJEMY" 🇵🇱 ■