POGODA

Reklama


Wydarzenia

iswinoujscie.pl • Niedziela [02.02.2014, 12:48:51] • Świnoujście

Wspólnota Gryfa chce estakady przez Zalew

Wspólnota Gryfa chce estakady przez Zalew

fot. iswinoujscie.pl

Budowa grobli przez Zalew Szczeciński to pomysł nie nowy. Powstał ponad 100 lat wcześniej aniżeli pojawiła się idea budowy tunelu pod Świną. Obecnie powracają do niego ludzie skupieni w Stowarzyszeniu Wspólnota Gryfa Świnoujście. Zwolennicy tej koncepcji połączenia Świnoujścia ze stałym lądem są także w Szczecinie. Tam promocją planu zajmuje się szczecińskie stowarzyszenie Projekt Gryf. Obecnie, grupa skupiona wokół tej idei rozpoczyna społeczną kampanię informacyjną. Ze swoimi argumentami chcą dotrzeć w pierwszej kolejności do mieszkańców obu miast. Pierwsze otwarte spotkanie dla mieszkańców odbyło się w sobotę, w Klubie Teatralna.

Pomysł połączenia Świnoujścia ze stałym lądem trasą przez Zalew Szczeciński nie jest nowy-podkreśla Marian Misiorowski ze Wspólnoty Gryfa Wraz z innymi zwolennikami tej idei udało mu się dotrzeć do niezrealizowanego projektu Szczecińskiej Izby Kupieckiej z… 1863 roku(!). Tamten plan sprzed niemal półtora wieku zakładał budowę linii kolejowej oraz drogi bitej przez Zalew Szczeciński.

Wspólnota Gryfa chce estakady przez Zalew

fot. iswinoujscie.pl

Pomysł odżywał kilkakrotnie. Wielkim zwolennikiem tej koncepcji był pamiętny powojenny prezydent Szczecina Piotr Zaremba. Był jednak na tamte czasy mało realny. Przy obecnym stopniu rozwoju techniki budowlanej warto do niego powrócić-twierdzą członkowie Stowarzyszenia Gryfa.

Wspólnota Gryfa chce estakady przez Zalew

fot. iswinoujscie.pl

Ogłoszenie o spotkaniu informacyjnym w tej sprawie nie spotkało się z wielkim zainteresowaniem. Organizatorzy przyznają, że liczyli na większe. Są jednak przekonani, że z czasem to się zmieni. Jak powiedział iswinoujscie.pl Marian Misiorowski, „najważniejsze obecnie jest szerzenie wiedzy i świadomości mieszkańców nt. zalet projektu i korzyści jakie niesie.

Wspólnota Gryfa chce estakady przez Zalew

fot. iswinoujscie.pl

Te najważniejsze to skrócenie drogi do szczecina ze 110 kilometrów do 55(!). Jest to możliwe przy wykorzystaniu istniejących połączeń drogowych ze Szczecina przez Dobieszczyn do Nowego Warpna. Tam miałaby początek estakada przez zalew. Szczegóły tej trasy omawiał Andrzej Sokołowski. Podkreślił, że koncepcja dobrze wpisuje się w projekt wielkich zmian komunikacyjnych aglomeracji szczecińskiej, w tym budowy zachodniej obwodnicy miasta.

Wspólnota Gryfa chce estakady przez Zalew

fot. iswinoujscie.pl

Inicjatorzy społecznego ruchu na rzecz budowy trasy przez zalew podkreślają, że trasa S3 będzie już wkrótce zblokowana przez ciężki ruch towarowy (setki TIR-ów) i przypominają, że w Świnoujściu droga przez zalew miała swoich gorących zwolenników we władzach samorządowych. Za tym rozwiązaniem optował m.in. były przewodniczący Rady Miasta Lechosław Goździk.

źródło: www.iswinoujscie.pl


komentarzy: 98, skomentuj, drukuj, udostępnij

Twoim Zdaniem

Dodaj Komentarz

Dodając komentarz akceptujesz
Regulamin oraz Politykę prywatności.

Zauważyłeś błąd lub komentarz niezgodny z regulaminem?
 
Oglądasz 1-98 z 98

Gość • Wtorek [04.02.2014, 07:31:51] • [IP: 83.25.120.**]

o ile bliżej (szybciej) będzie np do Międzyzdroi, Kołobrzegu czy Goleniowa?

Gość • Wtorek [04.02.2014, 00:30:09] • [IP: 62.69.231.***]

Kolejna UTOPIA.

Gość • Poniedziałek [03.02.2014, 22:22:09] • [IP: 80.245.189.***]

MOST DLA MIASTA TAK jak np. w Wolgaście NIE WYSOKO POŁOŻONY. 13.47 popieram. Lokalizacja, konstrukcja w szczegółach do dopracowania. Tunel -za drogi i jeszcze długo miasta, regionu i kraju nie stać.

mmmkkk • Poniedziałek [03.02.2014, 21:59:47] • [IP: 95.129.226.**]

prędzej czy później estakada musi być inaczej świn będzie niemieckie

Gość • Poniedziałek [03.02.2014, 20:56:12] • [IP: 164.126.9.**]

JESTEM ZA, MILION RAZY ZA !!

Gość • Poniedziałek [03.02.2014, 19:58:52] • [IP: 62.69.254.***]

Jak masz gotowy projekt drabiny to go pokarz a nie hejtuj bo wychodzisz na głupka!

Gość • Poniedziałek [03.02.2014, 19:33:43] • [IP: 193.200.150.***]

A czy nie łatwiej i taniej hodować denata w domu? Karmić nie trzeba, ubierać też, nie wybrzydza, nie hałasuje, nie chrapie - co, źle? Może odór trochę dokuczać, ale zawsze można uchylić lufcik.

Gość • Poniedziałek [03.02.2014, 17:38:55] • [IP: 178.238.249.**]

MAM GOTOWY PROJEKT DRABINY NA KSIĘŻYC.

Gość • Poniedziałek [03.02.2014, 16:14:13] • [IP: 62.69.203.***]

Wspolnota Smoka Wawelskiego chce regularnej dostawy dziewic do " skonsumowania" , tylko bez oszustw w rodzaju operacja plastyczna, albo jakas zasuszona, stuletnia.

Gość • Poniedziałek [03.02.2014, 15:23:01] • [IP: 80.245.183.***]

Skoro nie możemy wydębić tunelu za 1 miliard, to zbudujmy estakadę przez Zalew za 5 miliardów!! Horror! Ciekawe, ilu takich" pomysłowych Dobromirów" mieszka w Świnoujściu?

Gość • Poniedziałek [03.02.2014, 11:21:05] • [IP: 92.42.119.***]

Odkładać pieniądze na remonty promów.Wybudować dwie jednostki typu Fafik, pamiętacie przecież.Taki stan, potwierdzony przez ponad 70 lat funkcjonowania jest najbardziej optymalny.Miasto, przecież, pozbawione przemysłu, będzie utrzymywało stan około 40 tys mieszkańców.Nic się tu nie zmieni.

Gość • Poniedziałek [03.02.2014, 10:58:42] • [IP: 193.69.22.**]

Wspólnota Gryfa?? Ludzie ogarnijcie się!! Rozumiem, że będzie krócej w drodze do Częstochowy na pielgrzymkę, tylko za jaką cenę? Estakada o długości 315 metrów na obwodnicy Olsztynka to aż 71mln zł, a koszt 26km drogi S-7 i 5km obwodnicy to 1, 18mld zł. U nas trzeba budować 10km na wodzie, 10km w Świnoujściu no i 40km z Warpna do Szczecina i nie rozwiąże to kwestii dostania się na Warszów itd. Nie zaoszczędzi wydatków na promy, nie rozwiąże zatłoczonej drogi S3 i ogólnie jest jakąś śmieszną fanaberią. Przestańcie bredzić!!

Gość • Poniedziałek [03.02.2014, 10:11:36] • [IP: 92.42.117.***]

Do [IP: 93.94.188.***] cyt." Bzdety, które tworzysz, świadczą, że jesteś miernotą." -dziękuję za rzeczową odpowiedź. Właśnie dlatego b.rzadko wypowiadam się tutaj. Bo pełno takich znaFców jak ty frustracie.

Gość • Poniedziałek [03.02.2014, 09:00:27] • [IP: 95.129.228.***]

Na Estakadę muszą zgodzić się Niemcy bo do portu Ueckerminde pływają Duże Statki Handlowe

Gość • Poniedziałek [03.02.2014, 08:57:32] • [IP: 31.0.213.***]

20 min. do szczecina bez tunelów mostów i takich tam, Niemcy na pewno się dołożą

Gość • Poniedziałek [03.02.2014, 07:20:09] • [IP: 62.69.231.***]

Gość  Niedziela [02.02.2014, 20:37:11]  [IP: 93.94.188.***] -" Gdyby twój stary był takim filozofem to pomyślałby dwa razy zanim wlazł na twoją matkę... I pewnie by sobie darował spłodzenie cioty."

Gość • Poniedziałek [03.02.2014, 07:18:09] • [IP: 62.69.231.***]

Gość  Niedziela [02.02.2014, 20:37:11]  [IP: 93.94.188.***] - Zamknij mordę szm__a _to.

Gość • Poniedziałek [03.02.2014, 00:11:56] • [IP: 62.69.231.***]

same dziadki leśne, co oni chcą zrobić?zaraz pampersy im ubiorą, albo balkoniki i po rządzeniu będzie,

Gość • Niedziela [02.02.2014, 22:54:17] • [IP: 90.130.225.*]

estakada to droga na palach nie przeszkadzająca w przeplywie prądow wodnych, grobla to wał na którym może być np droga.nic nie stoi na praeszkodzie by te czynniki połaczyc w stała przeprawę do Sz-cina, jest to alternatywne połaczenie naszj wyspy z aglomeracją Szczecina i rozwój dynamiczny tego związku z obopólnymi korzyściami, połączenia naszego city z Wolinem czyt wyspą nie jest wykluczone a wręcz nadal zalecane.Korzyści płynące z dwóch takich inwestycji to mega hit dla naszego city i nie wykluczajmy żadnego z nich amen.

Gość • Niedziela [02.02.2014, 22:15:04] • [IP: 5.173.159.**]

Panie Jurku R. co Pan tam robi?

Gość • Niedziela [02.02.2014, 22:02:24] • [IP: 92.42.117.**]

Na stronach internetowych Wspólnoty Gryfa są odpowiedzi Wojewody i Ministra w/s ich petycji odnośnie budowy estakady. Odpowiedzi są rzeczowe jednoznacznie określają, że szans na budowę nie ma żadnych. Nie wiem po co Wspólnota dalej mami oczy ludziom czymś co nie ma szans na realizację. Choćby w powodów przyrodniczych (z oddziaływaniem transgranicznym) a także finansowych (państwo nie będzie utrzymywało dwóch równoległych dróg - S3 i drogi przez Zalew). Aktywistom Wspólnoty polecam na początek przeczytanie odpowiedzi Ministra i Wojewody, przeanalizowanie zawartych tam zapisów, a następnie... znalezieniem sobie innego zajęcia, co zaoszczędzi frustracji.

Gość • Niedziela [02.02.2014, 21:30:36] • [IP: 93.94.188.***]

[02.02.2014, 21:00:36]  [IP: 80.245.180.***] Pewnie, i masz rację – ale, grobla może stać się inwestycją przedsiębiorczą, gdzie udziały mogłyby mieć firmy, przedsiębiorstwa, którym zależy na kontakcie Szczecin – Świnoujście i dalej. Byłoby dobrze, aby w realizacji tego wspaniałego pomysłu, udziału własnego miałoby jak najmniej polityków, czy działaczy samorządowych, a już na pewno kler.

Gość • Niedziela [02.02.2014, 21:00:36] • [IP: 80.245.180.***]

Długo długo nie a potem wcale... Jesteśmy do końca życia skazani na promy zrozumcie to w końcu :)

Gość • Niedziela [02.02.2014, 20:54:29] • [IP: 107.167.80.**]

nie bardzo przekonują mnie inicjatywy gdzie występują towarzysze z LWP

Gość • Niedziela [02.02.2014, 20:46:05] • [IP: 93.94.188.***]

[02.02.2014, 19:59:47]  [IP: 92.42.117.***] Jeszcze chwila, i będzie po problemie – MSR zniknie z mapy. Myślę, że nie rozumiesz problemu. Promy nadal będą istniały, ponieważ musi być niezależne połączenie z wyspą Wolin. Bzdety, które tworzysz, świadczą, że jesteś miernotą.

Gość • Niedziela [02.02.2014, 20:44:30] • [IP: 80.245.190.***]

zróbcie mi najpierw Grunwaldzką

MMMKKK • Niedziela [02.02.2014, 20:39:02] • [IP: 95.129.226.**]

POMYSL POPIIE TAK POWINNO BYĆ DOBRE ROZWIĄZANIE

Gość • Niedziela [02.02.2014, 20:37:11] • [IP: 93.94.188.***]

[02.02.2014, 13:04:01]  [IP: 62.69.231.***] Po przesiedleniu w 1947 nikt z Twoich pobratymców nie wytłumaczył Tobie, że żyjesz na wyspie Uznam w Polsce, a nie po wschodniej stronie rzeki Bug?! Most, musiałby być bardzo wysoki, ze względu na konstrukcję przepływających żaglowców. Urząd Morski w życiu nie wyrazi zgody na budowę mostu. Budowa tunelu jest uwarunkowana kosztami – nawet gdyby Janek, wraz ze swoimi dziewczynami, Baśką i Joaśką, wspólnie srali ogniem, nie są w stanie uzbierać takiej kwoty. Potrzebny jest współpartner – Niemcy mają to w d… Kup sobie mapę, i spójrz – budowa grobli nie przeszkadzałaby w ruchu statków przez Zalew Szczeciński. K… zanim coś szczekniesz, skonfrontuj z realiami. Grobla przez Zalew Szczeciński, to jedyna, realna droga łącząca Uznam ze światem.

KPT BOMBA • Niedziela [02.02.2014, 20:33:14] • [IP: 95.129.225.***]

POMOZECIE?! POMOZEMY!

Gość • Niedziela [02.02.2014, 20:10:30] • [IP: 80.245.188.**]

:)... sama młodzież :)

Gość • Niedziela [02.02.2014, 19:59:47] • [IP: 92.42.117.***]

Czyli do Międzyzdrojów przez Szczecin? A Ci co pracują w MSR, AKS itd co z nimi? Dalej promy?

Gość • Niedziela [02.02.2014, 19:54:32] • [IP: 200.149.39.***]

CO z tego ze WSPOLNOTA GRYFA chce estakady ale czy ma taka sile przebicia aby ten temat drazyc na tyle aby zainteresowac nasze wladze panstwowe na czele z premierem TUSKIEM, a po drugie co to za nowy twor ta WSPOLNOTA GRYFA

Gość • Niedziela [02.02.2014, 19:53:14] • [IP: 46.115.82.**]

Jak zwykle przed wyborami rzucanie hasłami nie do zrealizowania, pierwsze pytanie koszt takiej inwestycji a drugie kto pokryje te koszty miasto nie ma pieniędzy. Takie hasła są dla naiwnych.

Gość • Niedziela [02.02.2014, 19:38:31] • [IP: 193.200.150.***]

Do Cymbała 106... Frajer jesteś, a wiesz dlaczego?" [...], żeby przekonać możliwie wielu zmanipulowanych ludzi. Większość tkwi w pułapce swojej głupoty, ale wielu ma tylko zaciemnione przez media myślenie, które trzeba im rozświetlić. Nie każdego da się przekonać, ale warto próbować z każdym kto ma resztki zdrowego rozsądku i jakiejkolwiek inteligencji. Warto z ludźmi dyskutować i pokazywać jak bardzo są krótkowzroczni, wielu można jeszcze przekonać. Jak to ktoś mądry powiedział -" kontrrewolucja dokonuje się w głowach"."

Gość • Niedziela [02.02.2014, 19:34:42] • [IP: 92.42.115.***]

a co z ewentualnym zalodzeniem nawierzchni estakady ? co podgrzewana będzie ?

Gość • Niedziela [02.02.2014, 19:30:06] • [IP: 95.129.226.***]

ta moze w przyszlym stuleciu jak nie moga zrobic krotkiego mostu a wy wierzycie w kilku kilometrowy most powodzenia

Gość • Niedziela [02.02.2014, 19:27:50] • [IP: 87.78.106.***]

Do 150...debil jestes i burak wiec zamilcz lepiej.

Gość • Niedziela [02.02.2014, 19:17:10] • [IP: 178.238.246.**]

Most by byl baedzo dobrym i tanim rozwiazaniem w miejscu starej przeprawy na Karsiborzu

Gość • Niedziela [02.02.2014, 19:05:39] • [IP: 62.69.231.***]

Można? biznes.onet.pl/600-kilometrowy-most-polaczy-oslo-i-k
openhage, 18493, 5600914, 3045147, 92, 1, news-detal /// Można.

Gość • Niedziela [02.02.2014, 18:52:08] • [IP: 80.245.190.*]

Na Naturze 2000 buduja na wariackich papierach Gazoport, a estakada przy tym to Uzdrowisko.

Gość • Niedziela [02.02.2014, 18:10:31] • [IP: 93.94.188.***]

Wpis został usunięty ze względu na złamanie prawa lub regulaminu serwisu przez użytkownika/Admin

Gość • Niedziela [02.02.2014, 17:59:27] • [IP: 88.156.235.***]

Stałe połączenie jest potrzebne by scalić miast, by do pracy w stoczni, w porcie czy innych zakładach na Warszowie łatwo było się dostać. Most jest potrzebny a nie grobla czy kosztowny w utrzymaniu i niebezpieczny tunel. Nic nie przebije walorów mostu, choć mało zorientowani w temacie ludzie z wielkim zaparciem wciskają nam pomysł tunelu.

Gość • Niedziela [02.02.2014, 17:47:37] • [IP: 91.151.136.**]

Estakada to super pomysł ale czy ja i moje dzieci dożyją otwarcia!!

Gość • Niedziela [02.02.2014, 17:40:13] • [IP: 62.69.229.**]

Do Międzyzdrojów, Wolina czy Kamienia przez Szczecin? Przecież tu chodzi także o lokalne problemy komunikacyjne a nie tylko o tranzyt do Szczecina i dalej.

Gość • Niedziela [02.02.2014, 17:28:51] • [IP: 88.156.233.***]

Te sympatyczne Panie na ostatnim zdjęciu, to chyba przyszły się tam ogrzać :)

Gość • Niedziela [02.02.2014, 17:26:24] • [IP: 37.8.215.**]

Brawo Anrzeju - jestem za

Gość • Niedziela [02.02.2014, 17:07:44] • [IP: 80.245.179.***]

Z zaciekawieniem oczekuję jak PO wyskoczy przed wyborami ze statkami kosmicznymi, PiS ze wspaniałym tunelem a SLD... jak to SLD" budową stałego połączenia" :] i jeszcze innymi pomysłami, które pewniakiem już się pojawiły ale zostaną nagłośnione :]

Gość • Niedziela [02.02.2014, 17:07:23] • [IP: 90.141.36.***]

estakada to droga na palach nie przeszkadzająca w przeplywie prądow wodnych, grobla to wał na którym może być np droga.nic nie stoi na praeszkodzie by te czynniki połaczyc w stała przeprawę do Sz-cina, jest to alternatywne połaczenie naszj wyspy z aglomeracją Szczecina i rozwój dynamiczny tego związku z obopólnymi korzyściami, połączenia naszego city z Wolinem czyt wyspą nie jest wykluczone a wręcz nadal zalecane.Korzyści płynące z dwóch takich inwestycji to mega hit dla naszego city i nie wykluczajmy żadnego z nich amen.

Gość • Niedziela [02.02.2014, 17:06:39] • [IP: 62.69.231.***]

Dziury w jezdni nie potrafią załtać, a tu im się grobla marzy.

Gość • Niedziela [02.02.2014, 16:54:18] • [IP: 31.62.42.***]

Wybierzcie mnie na PREZYDENTA. Ja Wam zbuduję estakadę nie tylko do Szczecina. Do Szwecji też !

troll • Niedziela [02.02.2014, 16:48:03] • [IP: 46.46.252.***]

Po co mi grobla do Szczecina jak ja muszę do Przytoru ??

Gość • Niedziela [02.02.2014, 16:47:02] • [IP: 80.245.179.***]

mądra propozycja a prezydentowi ZAREMBIE świnoujski prezydent DO PIĘT NIE DORASTA

Gość • Niedziela [02.02.2014, 16:33:57] • [IP: 79.230.5.**]

Te dwie miłe panie na ostatnim zdjęciu, po lewej. Kadra menadżerska pełną gębą. Pozdrawiam

Gość • Niedziela [02.02.2014, 16:26:48] • [IP: 95.129.228.***]

W Roku 2022 Jak Rząd RP da zgodę to Unia Europejska da część pieniędzy na Tunel w Świnoujsciu

Gość • Niedziela [02.02.2014, 16:18:08] • [IP: 62.69.251.***]

Znowu pelno krzykaczy, gdzie byliscie wczoraj ? Mozna bylo zadac pytanie, dowiedziec sie wiecej, a tak to tylko machanie szabelkami. Niestety ale tutaj duzo sie krzyczy, a malo robi. Halooooo!! Pobudka.

Gość • Niedziela [02.02.2014, 16:17:04] • [IP: 85.196.226.**]

Wpis został usunięty ze względu na złamanie prawa lub regulaminu serwisu przez użytkownika/Admin

Gość • Niedziela [02.02.2014, 16:11:38] • [IP: 92.42.116.***]

A kto wam da pieniądze na to wszystko? Suma podatków płaconych przez mieszkanców miasteczka jest mniejsza niż sumaryczna wysokość zasiłków pobieranych przez nich samych. Więc nie z podatków. Trzeba będzie wziąć pieniądze od poznaniaków czy wrocławian. Jak myślicie, dadzą wam?

Gość • Niedziela [02.02.2014, 16:11:17] • [IP: 80.202.161.***]

mam nadzieje że pomysł uda się zrealizować powodzenia

Gość • Niedziela [02.02.2014, 16:10:20] • [IP: 37.8.215.***]

Panie Andrzeju, niech Pan nie miesza ludziom w głowach. Wiadomo, że estakada nie rozwiązuje problemu komunikacyjnego Świnoujścia. A do tego jest tyle uwarunkowań realizacyjnych, że to nigdy nie powstanie. Poczynając od Natura 2000 i uzgodnień z Niemcami. Chyba, że to ożywienie przedwyborcze!

Gość • Niedziela [02.02.2014, 16:05:12] • [IP: 80.245.188.**]

a te setki tirów to chyba na prom jada do szwecji przecież to paranoja grobla za miliony na prowincje do swinoujscia przecież to chore to do niemiec z tym pomysłem oni by chcieli szybki dojazd ze szczecina na ich promy do szwecji

Gość • Niedziela [02.02.2014, 16:00:11] • [IP: 37.250.150.***]

To mi wygląda raczej na zebranie ZBOWIDU

Gość • Niedziela [02.02.2014, 15:42:50] • [IP: 206.190.158.**]

Prędzej powstanie ta droga przez zalew ze Szczecina, by mieli bliżej do morza i na wypad za graniczkę, niż powstanie stałe połączenie w miasteczku.

Helena • Niedziela [02.02.2014, 15:38:30] • [IP: 83.21.22.***]

Masakra same wiórki. ...

Gość • Niedziela [02.02.2014, 15:35:18] • [IP: 88.156.233.***]

naszym celem jest połączenie miasta w jeden organizm, poprzez budowę tunelu !

Gość • Niedziela [02.02.2014, 15:27:21] • [IP: 80.245.188.**]

s-f ala świnoujscie kto wam na to pozwoli na zalewie rządzą niemcy jak już takie wymysły to dawajcie szczecin -świnoujscie -ystad

Gość • Niedziela [02.02.2014, 15:26:03] • [IP: 193.200.150.***]

A Chinkojaponka bierze szmal za stałą przeprawę, zeby coś było i czy ten kobieciszon robi coś w tym kierunku, czy za frajer wyciąga łapy po dwa koła około?

Gość • Niedziela [02.02.2014, 15:20:52] • [IP: 93.94.188.***]

Stawiam na tunel.

Gość • Niedziela [02.02.2014, 15:10:27] • [IP: 95.129.224.***]

grobla a dupa tam most na druga strone

Gość • Niedziela [02.02.2014, 15:00:10] • [IP: 88.156.233.***]

TE BABCIE I DZIADKI KTÓRE PRZYSZŁY POSIEDZIEĆ NA CIEPŁEJ SALI ANI GROBLI ANI MOSTU I TUNELU JUŻ NIE DOŻYJĄ, NIESTETY! DLA NICH TO BYŁ WIECZÓR PH." ABSTRAKCJA PRZEPRAWOWA PRZEZ ŚWINĘ" INNI BĘDĄ MOGLI SOBIE poMARZYĆ O STAŁYM POŁĄCZENIU!

Gość • Niedziela [02.02.2014, 14:48:38] • [IP: 93.94.191.**]

Pomysł genialny dla tych co mieszkają na Uznamie i wybierają się do Szczecina lub dalej, a co ze mną mieszkam w Przytorze i co do pracy mam jechać przez Szczecin, a dzieci do liceum"... Itd, temat przed wyborami szkoda pary

klaxon • Niedziela [02.02.2014, 14:48:22] • [IP: 2.150.50.**]

K...a ludzie nie ważne czy most czy grobla czy tunel czy będą śmigłowcami przerzucać ludzi przez świnę. Tu chodzi o połączenie 2 częsci miasta żeby się latwiej do pracy dojeżdzało itd. a nie szczecin wam w głowie. ilu z was i ile razy dziennie lub wtygodniu jedzie do szczecina? a ilu na drugą stronę do pracy?? puknijcie się w głowę a nie bijecie tylko pianę.

Gość • Niedziela [02.02.2014, 14:41:49] • [IP: 178.238.252.***]

jeśli zaplecze intelektualne tego pomysłu jest takie jak na tych zdjęciach to tyko pogratulować.

Gość • Niedziela [02.02.2014, 14:37:37] • [IP: 85.196.226.**]

pomysl dobry ale ile Jasiu z tego przytuli w kieszen? bez przytulania nie ma inwestycji i jeszcze jedno a co na to zieloni tzw.popaprancy dla ktorych zaba jest wazniejsza jak powietrze??chyba w tym roku zaglosuje na jasia oby nam sie myjnia rozwijala i paragony tez za umycie samochodu-Jasiu jak dlugo bedziesz okradal spoleczenstwo i panstwo

Gość • Niedziela [02.02.2014, 14:34:30] • [IP: 31.174.228.***]

Wpisy przeciwstawiające przeprawie przez Świnę estakadę są nielogiczne. To dwa różne tematy.

Gość • Niedziela [02.02.2014, 14:32:15] • [IP: 80.245.178.***]

Takie pomysły są krótkowzroczne. Ważniejszy jest tunel.

Gośćsylwia89 • Niedziela [02.02.2014, 14:24:24] • [IP: 217.80.100.**]

Zgodzę sie z tym pomysłem oby w końcu któryś doszedł do skutku

Gość • Niedziela [02.02.2014, 14:05:46] • [IP: 88.156.233.**]

Rok wyborczy... prezentacje obrodzą jeszcze...

Gość • Niedziela [02.02.2014, 14:02:15] • [IP: 88.156.234.***]

To jak miasto zdecyduje co ma być budowane niech da znać w Warszawie.

Gość • Niedziela [02.02.2014, 14:01:14] • [IP: 93.94.184.*]

Dawno powino się isć w tym kierunku a nie utopijny tunel.

Gość • Niedziela [02.02.2014, 13:47:20] • [IP: 92.42.119.***]

Ja tradycyjnie jestem za mostem z obustronnie podnoszonymi przęsłami umiejscowionym za naszymi promami na Karsiborzu.Most ten nie jest absolutnie wysoki i byłby podnoszony gdy statki udają się do Szczecina i na morze.Ruch aut droga na przeprawe i dalej w drogę zjazdu samochodów z promów karsiborskich.W wiadomościach nawigacyjnych powinno być podane, że ruch statków w Szczecin o godzinie np.2300, na morze 0400.Takie rozwiązania działaja w zachodnich i nie tylko portach i sprawdzają sie.W związku z tym zachodziłaby konieczność ograniczenia ilości promów w mieście i na Karsiborzu.Jestem pewien, że fachowcy ze szkół budowlanych z łatwością zaprojektowaliby taki most z infrastrukturą towarzysząca.Przedsiębiorcy budowlani, także z łatwością zrealizowaliby ten projekt.

Gość • Niedziela [02.02.2014, 13:44:34] • [IP: 178.238.246.***]

Estakada przez Zalew, to pomysł dobry. Wtedy jednak, kiedy pomysłów różnych jest wiele, należy USTALIĆ PRIORYTETY. Pewne jest już jedno, że rozwiązanie problemów komunikacyjnych miasta Świnoujścia, to MOST lub TUNEL przez Świnę i to w tej chwili jest SPRAWA NAJWAŻNIEJSZA. Tak więc po załatwieniu tego tematu, dopiero wtedy może być mowa o ESTAKADZIE, bo to jest tak - kiedy się mówi o czymś nad zbyt wiele, w potoku słów giną najważniejsze cele... Najpierw ŚWINOUJŚCIE, a potem Szczecin-Świnoujście!

Gość • Niedziela [02.02.2014, 13:40:50] • [IP: 62.69.251.***]

Grobla odciążyłaby znacznie promy zwłaszcza w sezonie letnim.Turyści jadący do Świnoujścia S-3 zjeżdżaliby na obwodnicę zachodnią Szczecina i dalej przez zalew do naszego miasta.Podejrzewam, że nasi sąsiedzi zachodni, również chętnie korzystaliby z tej drogi.Ich drogi przy granicy, choć są gładkie to jednak kręte i pełne ograniczeń prędkości.Mieszkańcy naszego miasta udający się do Szczecina skróciliby czas przejazdu o połowę, nie licząc czasu oczekiwania w kolejce na prom.Jestem za wybudowaniem grobli jako alternatywnej drogi łączącej nasze miasto z resztą kraju.

Gość • Niedziela [02.02.2014, 13:37:04] • [IP: 31.19.214.**]

"Gość  Niedziela [02.02.2014, 13:24:35]  [IP: 95.129.224.**] Uważam, że estakada byłaby realniejsza i tańsza w realizacji niż tunel, czy most. [...] My jesteśmy przekonani, bo już zdążyliśmy się z nimi zapoznać. [...] Promy mogą pozostać, jako atrakcja turystyczna i mogą być wtedy nawet płatne." Nawet nie wiesz Szczeciniaku że widać jak na dłoni że nie masz pojęcia o realiach życia w Świnoujściu. Za to próbujesz narzucić rozwiązania mieszkańcom innego miasta bo niosą korzyści tylko i wyłącznie dla Ciebie." My" czyli kto? Mieszkańcy Szczecina? Obłuda że na wymioty wzbiera :/

A czy nie będzie to tama? • Niedziela [02.02.2014, 13:31:57] • [IP: 31.174.228.***]

Ja, przeciętny kowalski (nie mylić z pieszczochem komuny, K., piastującym posadki-intratki) wymyśliłem to dawno, ale wysłuchał mnie tylko kot, a wymyśliłem lepszą wersję, nie groblę, ale most. Warto zadać sobie bowiem pytanie: czy nie zablokuje to wymiany wód? jakie będą następstwa takiej tamy? Brak głosu ekspertów.

Gość • Niedziela [02.02.2014, 13:31:02] • [IP: 62.69.254.***]

Stałe połączenie przez Świnę nie wyklucza budowy estakady lub grobli przez zalew. Trzeba było przyjść posłuchać a nie teraz mądrzyć się na sucho.

Gość • Niedziela [02.02.2014, 13:30:15] • [IP: 178.238.249.***]

Z tekstu wynika, że Prezydent Szczecina Piotr Zaremba. .. był mało realny. I tak trzymać, redakcjo.

Gość • Niedziela [02.02.2014, 13:27:13] • [IP: 62.69.231.***]

Taniej będzie z wysokim mostem na cieśniną Świna.

Gość • Niedziela [02.02.2014, 13:24:35] • [IP: 95.129.224.**]

Uważam, że estakada byłaby realniejsza i tańsza w realizacji niż tunel, czy most. Zamieśćcie stare plany na portalu, aby każdy mógł się z nimi zapoznać i przekonać o łatwości ich wprowadzenia w życie. My jesteśmy przekonani, bo już zdążyliśmy się z nimi zapoznać. Z pewnością zwolenników tego przedsięwzięcia przybędzie i może estakada uratuje wreszcie miasto. Promy mogą pozostać, jako atrakcja turystyczna i mogą być wtedy nawet płatne.

Gość • Niedziela [02.02.2014, 13:21:33] • [IP: 88.156.233.***]

A niech tam grobla będzie. Proponował bym przez Zalew Szczeciński oczywiście, poszerzyć jezdnię w obu kierunkach i do tego jeszcze ścieżka rowerowa z 2 metrów (w bok), ahaa, i jeszcze zrobić podstawową rzecz: zrobić obu skręt na Niemcy i do Stepnicy tzw." wioski nad Zalewem Szczecińskim". Druga sprawa" o tunelu pod Świną - kanałem. Jedno zdanie: Zrobić w odległości od budynku Informacji Turystycznej, mniej więcej do Portu Handlowego (dla wjazdu tirów i samochodów osobowych do promu do Szwecji przy ul. Fińskiej. Tyle wypowiedziałem się na ten temat gospodarki międzynarodowej UE i projektu Polski

Gość • Niedziela [02.02.2014, 13:20:29] • [IP: 31.19.214.**]

Niech te Szczeciniaki przestaną mącić w głowach naszych mieszkańców! Mieszkańcom Świnoujścia najbardziej potrzebne jest stałe połączenie z drugą częścią miasta a nie z miastem odległym o 100 km! Małe zainteresowanie spotkaniem? Nic dziwnego - mieszkańcy pracujący w Porcie handlowym, na stoczni, uczniowie szkoły morskiej, młodzież i ludzie z Międzyzdrojów, Wolina i Kamienia uczący się i pracujący w Świnoujściu codziennie przeprawiający się promami nie są tacy głupi żeby wysłuchiwać jakiś banialuków o potrzebie budowie drogi, której głównym celem jest stworzenie bezpośredniego dostępu mieszkańcom Szczecina do nadmorskiego kurortu na weekendowe wypady by zapewne w przyszłości ogłosić go dzielnicą Szczecina. Czego te Szczeciniaki nie zrobią by spełnić swe chore ambicje zrobienia Szczecina miastem naprawdę nadmorskim ;/ A może mącenie w sprawie naszego stałego połączenia jest poprostu spowodowane faktem że tunel ma także powstać w północnej obwodnicy Szczecina, a pieniądze są tylko na jeden tunel. ..

Gość • Niedziela [02.02.2014, 13:16:40] • [IP: 83.6.37.***]

Ręce opadają gdy czyta się argumentację tego" super orijektu'.Ciekawe czym dojeżdżalibyśmyy na Prawobżerze, pewnie okazałoby się że jeszcze potrzebny jest jednak tunel. Przecież mieszkańcy mają rodziny, znajomych, różne sprawy w Wolinie. Przytorze, Kamieniu i.t.p. i co mieliby ieżdzić dookoła przez Szczecin np.do szpital w Gryfinie puknijcie się trochę w głowy.

Gość • Niedziela [02.02.2014, 13:14:46] • [IP: 88.156.233.**]

Do TIR-ów na trasie S-3 należy niebawem doliczyć cysterny z gazoportu!

Gość • Niedziela [02.02.2014, 13:13:16] • [IP: 95.129.224.*]

"S3 będzie już wkrótce zblokowana przez ciężki ruch towarowy (setki TIR-ów) i" sredni argument... jesli grobla ma polaczyc swinoujscie z polska w zaden sposob nie przejmie ruchu" tirow" bo by musialy sie przeprawiac miejska przeprawa do terminalu promowego... bez sensu! ogolnie jak dla mnie to raczej sredni pomysl bo przy takim rozwiazaniu promy dalej musialy by funkcjonowac... a kwestia tunelu czy mostu by juz calkiem padla.

Gość • Niedziela [02.02.2014, 13:12:54] • [IP: 80.245.190.***]

a jak dostanę się na drugą stronę do pracy? przez Szczecin będę jechać?

Gość • Niedziela [02.02.2014, 13:09:05] • [IP: 80.245.183.***]

No cóż, jestem za, ale wydaje mi się że tunel byłby mądrzejszym, korzystniejszym i mimo wszystko tańszym rozwiązaniem. Poza tym budowa grobli nie rozwiąże problemu np. dojazdu do wolina. W dalszym ciągu trzeba będzie stać w kolejce na prom lub... jechać przez szczecin. Ale generalnie lepszy rydz niż nic, choć nie podano kosztów, a te będą moim zdaniem kosmiczne.

ALEX • Niedziela [02.02.2014, 13:04:05] • [IP: 83.25.43.**]

Jestem za, tylko czy doczekamy się w naszym stuleciu? Kolej też powinna przyłączyć się do tej inwestycji.

Gość • Niedziela [02.02.2014, 13:04:01] • [IP: 62.69.231.***]

Jeżeli w tamtych latach projekt był mało realny, to w dzisiejszych czasach tym bardziej. Trochę mnie to dziwi, bo most przeszkadza statkom do Szczecina, a grobla, to już nie?

1392 • Niedziela [02.02.2014, 13:01:41] • [IP: 94.254.146.***]

Zero konkretow. .. zero reklamy. .. zero mowy o kosztach. .. nikt nie podal minusów takiej inwestycji

Oglądasz 1-98 z 98
■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344
■ Nasze dziewczęta ze Świnoujścia i ich opiekun i choreograf Izabela Gromek - Świątek zdobyły pierwsze miejsce w 27 FESTIWALU TWÓRCZOŚCI DZIECIĘCEJ WOJSKA POLSKIEGO . TEATR TAŃCA GOTHIKA PO RAZ DRUGI Z RZĘDU ZOSTAŁ LAUREATEM 27. FESTIWALU TWÓRCZOŚCI DZIECIĘCEJ WOJSKA POLSKIEGO ORAZ NAGRODY SPECJALNEJ POLSKIEJ GRUPY ZBROJENIOWEJ. TEATR TAŃCA GOTHIKA 🥇🏆 Liliana Ośmialowska, Nadia Guzik, Wiktoria Mokrzycka, Zofia Tałanda, Hanna Puźniak, Łucja Drachal, Luiza Kradyna, Ida Świątek, Zuzanna Wlczak, Julia Tarnowska. Tytuł widowiska tanecznego: "JESZCZE POLSKA NIE ZGINEŁA, KIEDY MY ŻYJEMY" 🇵🇱 ■