POGODA

Reklama


Wydarzenia

iswinoujscie.pl • Niedziela [16.02.2014, 13:40:56] • Świnoujście

Czytelnik: Opłata za śmieci wzrosła mi o 100 procent. Już wiem dlaczego

Czytelnik: Opłata za śmieci wzrosła mi o 100 procent. Już wiem dlaczego

fot. Czytelnik

Pan Konrad, nasz Czytelni bardzo się zdziwił, kiedy w jednym miejscu, w tym samym czasie pod śmietnik zajechały… trzy śmieciarki. Chyba po te same śmieci - napisał.- Kiedyś bym to zrozumiał. Były dwie lub trzy firmy i każda zabierała swoje śmieci. Ale dziś?! Jest przecież jedna.

Trzy śmieciarki zajechały pod budynek przy ulicy Gdyńskiej 29 .

Śmieciarki pojawiły się w jednym miejscu, w tym samym czasie chyba po te same śmieci – napisał pan Konrad. - Kiedyś bym to zrozumiał, były dwie lub trzy firmy i każda zabierała swoje śmieci. Ale dziś?! Jest przecież jedna firma.

To zdarzenie skłoniło naszego Czytelnika do głębszej refleksji.

Moja wspólnota (na innej ulicy), zapłaciła w roku 2012 za wywóz śmieci 19600 zł - pisze.- W roku 2013 zapłaciła już 27100zł, drugie półrocze to zmiany w tej materii. Ja sam z rodziną płaciłem 40 zł miesięcznie, teraz po zmianach płacę 80 zł ,czyli mam 100 procent podwyżki. Skąd podwyżka dla wspólnoty z 19600 zł na 27100 zł? Teraz już wiem. Miasto określiło zawyżoną stawkę za wywóz śmieci, bo okazuje się, że firma Remondis ma nadmiar: 1. samochodów, 2. pracowników, 3. czasu. Złe zarządzanie flotą pojazdów albo i celowe, by kosztowało jak najwięcej. Remondis, żeby usprawiedliwić i wykazać na papierze koszty, jeździ i generuje puste przeloty. Kto płaci? My, lokatorzy, bo miasto zawyżyło koszty.

Czytelnik: Opłata za śmieci wzrosła mi o 100 procent. Już wiem dlaczego

fot. Czytelnik

Bogusław Żaczek, dyrektor świnoujskiego oddziału Remondis Szczecin zapewnia, że jego firma posiada odpowiednią liczbę pojazdów do odbioru nieczystości.

-Zarządzanie flotą odbywa się w sposób prawidłowy - twierdzi dyrektor.- Nie mamy pustych przelotów i nie wykazujemy na papierze kosztów. Firma Remondis otrzymuje zapłatę za odebraną 1 tonę odpadów, a nie za przejechane kilometry. W związku z powyższym wysyłanie na miasto samochodów nie odbierających odpadów generuje ewidentne straty dla Firmy.

Bogusław Żaczek odniósł się również do zdjęć, które przesłał nam Czytelnik. Twierdzi, że na posesji musiały się pojawić aż trzy śmieciarki.

-Ustawa o Odpadach określa, że każda frakcja musi być zabierana osobnym pojazdem odpady zmieszane, frakcję suchą, bioodpady, szkło - wyjaśnia dyrektor.- Zmieszanie odpadów jest zakazane przez ustawę.

W sprawie rozliczeń i opłat dyrektor odsyła do Urzędu Miasta.

- Firma Remondis nie rozlicza się ze wspólnotami od lipca 2013 r. – informuje Bogusław Żaczek. – Na pewno można stwierdzić, iż koszty jednostkowe odbioru odpadów w sposób selektywny, jakie nakłada Ustawa o Odpadach, jest droższy od odbioru tylko odpadów zmieszanych.

Do sprawy wrócimy. Czekamy jeszcze na odpowiedź magistratu.

źródło: www.iswinoujscie.pl


komentarzy: 54, skomentuj, drukuj, udostępnij

Twoim Zdaniem

Dodaj Komentarz

Dodając komentarz akceptujesz
Regulamin oraz Politykę prywatności.

Zauważyłeś błąd lub komentarz niezgodny z regulaminem?
 
Oglądasz 1-54 z 54

Gość • Wtorek [18.02.2014, 17:08:09] • [IP: 83.21.28.***]

Opłata za wywóz śmieci od ilości zużytej wody ma się tak jak kupiona kostka masła z opakowaniem, kosztami transportu, wydojenia krowy, kosztów utrzymania prezesa spółdzielni mleczarskiej oraz towarzystwa świń u sąsiadów.Rzeczywistość bywa inna wtedy kiedy" JAŁOP" zasiada w UM i podnosi rączki do góry.Ciekawe gdyby radni otrzymywali tylko" strawne" około 24zł miesięcznie czy też by podnosili łapki.Pani vice to kobieta zaradna czym więcej dostaje tym więcej samozadowolenia prawie ekshibicjonizm, nawet książkę napisała w godzinach pracy. To czego wy chcecie.

Gość • Poniedziałek [17.02.2014, 16:51:22] • [IP: 62.69.231.***]

Bez sensu płacić śmieci od zużycia wody. Dlaczego nie od zużycia gazu, prądu, butów, uzębienia. ...?

Gość • Poniedziałek [17.02.2014, 14:45:17] • [IP: 83.21.153.***]

w SWINOUJSCIU PLACIMY NAJWECEJ A SMIETNIKI MAMY TE SAME

Gość • Poniedziałek [17.02.2014, 14:07:03] • [IP: 31.61.138.***]

naliczanie od ilosci zuzytej wody to przynajmniej nie fikcja bo widac ile ludzi tak naprawde przebywa pod adresem

Gość • Poniedziałek [17.02.2014, 10:39:04] • [IP: 88.156.235.***]

Niektórzy z wpisujacych to totalni idioci.

Gość • Poniedziałek [17.02.2014, 10:33:29] • [IP: 62.87.177.*]

Przy wyborach pamiętajmy, nie będzie Żmurkiewicza to nie będzie też Michalskiej.Zmurkiewicz zaś Michalskiej się nie pozbędzie więc czas żeby zastąpił go ktoś inny!

Gość • Poniedziałek [17.02.2014, 10:05:38] • [IP: 95.129.225.***]

Na Chełmońskiego w koszach śmieci z przeładowania leżą na chdnikach tygodniami. Kiedyś widziałem jak służby sprzątające Koros-u podjechały tylko do jednego kosza a pozostałe opuścili. Dodali gazu i już ich nie było. MĄDRYCH LUDZI ZATRUDNIĆ Z MÓZGIEM.

Gość • Poniedziałek [17.02.2014, 09:56:45] • [IP: 79.163.199.**]

System naliczania od zużytej wody jest b.dobry.(łatwy, przejrzysty i rozwiązuje problem wczasowiczów). Problemem jest tylko stawka za m3. W naszym mieście jest najwyższa w województwie. Dlaczego UM nie przedstawił bilansu. Wydatki i wpływy.

Gość • Poniedziałek [17.02.2014, 09:49:15] • [IP: 62.69.252.***]

Żmurek z destantem z lubelszczyzny.Zapamietamy to przy wyborach.

Gość • Poniedziałek [17.02.2014, 09:40:29] • [IP: 95.129.224.**]

Dlaczego wspólnoty płacą taka samom stawkę za wywóz śmieci jak pozostali mieszkańcy domków jednorodzinnych i tych budynków poniżej 6 rodzin. Przecież częstotliwość odbioru śmieci selektywnej w domkach jest co 2 tygodnie a wspólnoty mają odbierane co tydzień. Dlaczego mam płacić za wspólnoty. Jeszcze jedno skoro Pan prezes mówi że miasto płaci za każdy metr odpadów to dlaczego mieszkańcy nie płacą za ilość wytworzonych śmieci tylko z góry zakłada się że wyprodukuję śmieci na taką kwotę.

Gość • Poniedziałek [17.02.2014, 09:34:19] • [IP: 77.253.144.***]

Gość 19.26.Teraz płacisz realną cenę.Widocznie tyle wody zużywasz, a skoro dużo jej idzie to masz dużo domowników.Sprawa prosta.Śmieci idą w parze ze zużyciem wody.Tak ustalili Nasi Radni.

Gość • Poniedziałek [17.02.2014, 09:32:12] • [IP: 92.72.213.**]

jak fasola zostanie prezydentem to japonka na bank bedzie zastepca, trzeba to zmienic.

Gość • Poniedziałek [17.02.2014, 09:31:03] • [IP: 77.253.144.***]

Do Gościa z niedzieli 12.13.Teraz wyszło na jaw, żeś Gosciu brudasem jest.Oszczędzasz na kąpieli i w związku z tym mniej uiszczasz opłaty za zużycie wody.Jednym słowy brudas z Ciebie.

Gość • Poniedziałek [17.02.2014, 09:27:15] • [IP: 62.69.252.***]

Żmurek i banda kretynów ustalili że i wiecej sie myjesz tym więcej płacisz za smieci.Co ma woda do śmieci??Nie mam pojęcia.Podobno Zmurkiewicz i jego kompani chcą godnie zastąpić Benny Hilla.

Gość • Poniedziałek [17.02.2014, 09:23:40] • [IP: 37.8.215.***]

Skoro płace rosną no to i ceny usług. Tylko czy te usługi spełniają wymogi ustawy i są rzeczywiste. Ponadto ciągle nie brak tych co śmieci podrzucają! Czystość przy pomieszczeniach zsypowych, gabaryty bywa że i kilka dni pocieszają swym widokiem przechodniów. Tylko czy to wszystko jest w ramach kompetencji magistratu. Ale za wizerunek miasta ów, odpowiada!

Jack • Poniedziałek [17.02.2014, 07:45:54] • [IP: 10.52.183.***]

Zapewne już wszyscy wiedzą, że to miasto robi największy biznes na śmieciach. Czekamy na rozliczenie faktycznie poniesionych kosztów na utrzymanie czystości w gminie a otrzymanej kasy. Totalną bzdurą jest naliczanie opłat od wody!! Miasto poszło na łatwiznę. Naliczanie powinno być od ilości wywiezionych śmieci (pojemników) plus ewentualnie 10% jako zryczałtowany koszt za oczyszczanie terenów gminy wspólnych (za mieszkańców śmiecących w lasach, podrzucających śmieci, itp.) Trzeba skończyć z tym miejskim biznesem!! My mieszkańcy oczekujemy od Urzędu Miasta rozliczenia!! Czy znowu trzeba kogoś na taczce wywozić??

Gość • Poniedziałek [17.02.2014, 00:04:49] • [IP: 92.42.117.**]

Gość • Niedziela [16.02.2014, 21:14:37] • [IP: 83.11.58.***] ja uwazam iz powinnismy placic od ilosci osob" - przecież właśnie dokładnie tak płacimy! Jaką znasz inną metodę określenia PRAWDZIWEJ liczby mieszkańców niż zużycie wody? Przecież na pewno nie będzie to meldunek, gdzie u jednych dzieciaki non stop na studniach, a u drugich mieszka po 3 - 4 razy tyle wczasowiczów na czarno! Płacimy od realnej liczny mieszkańców i pod tym względem obecny syatem jest bardzo dobry, narzekają tylko kombinatorzy, wynajmujący na czarno...

Gość • Niedziela [16.02.2014, 22:45:57] • [IP: 93.94.191.***]

niedługo wybory ! pamiętajmy o p. Michalskiej ! to Ona wprowadziła te naliczenie w/g zużycia wody co jest w/g mnie kompletną bzdurą no ale za te bzdury my podatnicy płacimy

Gość • Niedziela [16.02.2014, 22:00:23] • [IP: 92.42.119.**]

popieram --- Gość  Niedziela [16.02.2014, 18:16:59]  [IP: 79.163.194.**] Ja nie narzekam, tylko czekam na wybory. Trzeba tą sitwę PO na szczeblu krajowym, a SLD na naszym odsunąć od koryta. Innej rady nie ma.

Gość • Niedziela [16.02.2014, 21:14:37] • [IP: 83.11.58.***]

ja uwazam iz powinnismy placic od ilosci osob, byloby to bardziej sprawiedliwe, bo przeciez to ludzie produkuja smieci a nie woda.Dwie osoby musza przeciez sie umyc, wykapac raz dziennie zrobic pranie itp.a smieci tyle nie wyprodukuja, a jeszcze jak maja ogrzewanie etazowe to papiery spala.Najbardziej sprawiedliwe bylo placenie od ilosci wywozonych pojemnikow., i to powinno wrocic, a co wyrzucanych smieci nielegalnie, powiny byc takie kary ze zlapany jeden zaplacilby za dziesieciu.To my mieszkancy powinnismy dbac o porzadek w naszym miescie i wylapywac nieuczciwych ktorzy zasmiecaja miasto.

Gość • Niedziela [16.02.2014, 21:03:21] • [IP: 80.245.178.**]

kiedy miasto zestawi koszty pozyskiwane do kosztów utylizacji śmieci?

Gość • Niedziela [16.02.2014, 20:36:08] • [IP: 88.156.234.**]

jacy wszyscy w tych domkach biedni tyle teraz placa, ale latem nie dwie osoba a 15 osob tam mieszka, itylko ilosc zuzytej wody jest adekwatna aby prawidlowo placic i nie ma co sie buntowac, przeciez to miasto turystow.

Gość • Niedziela [16.02.2014, 20:13:57] • [IP: 92.42.117.**]

Gość • Niedziela [16.02.2014, 19:26:15] • [IP: 37.8.215.***] - nieźle żeś gościu kręcił. I za to płaciliśmy My wszyscy, teraz jak widzę i ciebie dotknęła sprawiedliwość. Jakoś ja, mając domek jednorodzinny, teraz płacę o 1/3 mniej.

Gość • Niedziela [16.02.2014, 19:26:15] • [IP: 37.8.215.***]

Ja placilem 52, 60 kwartalnie, x 4= 210.40. teraz co miesiąc 157, 00 x 12 miesiecy =1884.00 tj. 900 %, zastanawiam sie ze ta sprawa powinna trafić do programu Panstwo w Panstwie. raz ze ta ustawe podważyl Trybunal Kon, i nie które miasta zmieniły stawki obnizajac, unas władza głucha i myśli że ma głupkow, wybory ida to wiadomo, wyżeracze wiedza gdzie szukac dodatkowyć pieniedzy.

Gość • Niedziela [16.02.2014, 18:56:50] • [IP: 80.245.182.**]

ci co się nie myją płaca najmniej.

Gość • Niedziela [16.02.2014, 18:56:12] • [IP: 93.94.184.***]

kiedyś śpiewano " nie będzie Niemiec pluł nam w twarz " a dzisiaj śmieje się nam w pysk. Ciekawe na czym jeszcze mogą zarabiać pieniądze w POlsce rudego i KORowskich kundli.

Gość • Niedziela [16.02.2014, 18:49:00] • [IP: 37.8.215.**]

Pan Konrad chyba zgubił droge do kościoła...

Gość • Niedziela [16.02.2014, 18:46:11] • [IP: 80.245.179.***]

tak ci nasi SLDowcy mądrze ustalili, że płacę również jak inni 100% więcej za wywóz - bo za śmieci oni jeszcze i tak zarobią !! - złodziejstwo w biały dzień

Gość • Niedziela [16.02.2014, 18:31:18] • [IP: 92.42.118.**]

ja mam zarejestrowana firme w mieszkaniu i płace za niesegregowane 39zł miesiecznie bo nie obliczaja mi na podstawie wody :)

Gość • Niedziela [16.02.2014, 18:20:43] • [IP: 188.33.165.***]

Sorry, taki mamy klimat.

Gość • Niedziela [16.02.2014, 18:16:59] • [IP: 79.163.194.**]

Ja nie narzekam, tylko czekam na wybory. Trzeba tą sitwę PO na szczeblu krajowym, a SLD na naszym odsunąć od koryta. Innej rady nie ma.

Gość • Niedziela [16.02.2014, 18:07:14] • [IP: 88.156.234.***]

idiotyczny artykuł.- trzy samochody bo każdy po inny odpad (niebieski, zielony i brązowy) bardzo proste jak szczanie. Nie znają tematu a szczekają - rzygać się chce- POZDRAWIAM

Gość • Niedziela [16.02.2014, 17:41:04] • [IP: 92.42.119.***]

Teraz jest segregacja :) i każda śmieciarka zabiera inne odpady czyli: metal i tworzywa sztuczne, szkło i odpady" zielone" czyli śmieciarki muszą być 3 :) natomiast jeśli te odpady są pomieszane np. w śmietniku na szkło nawrzuca ktoś plastiku itp. to opłaty wzrastają i nakładane są kary = opłaty wzrastają

Gość • Niedziela [16.02.2014, 17:26:25] • [IP: 62.87.177.*]

To Michalska ustaliła opłatę za śmieci od zużycia wody i dzięki temu opłaty za śmieci tak wzrosły. Za co się Michalska nie weżmie to... Przykładem rynek, park z betonu, rozkłady jazdy autobusów, tunel, którego nie ma i in.Taka osoba nie powinna od dawna pracować w UM bo się do tego nie nadaje!

Gość • Niedziela [16.02.2014, 17:11:18] • [IP: 88.156.235.***]

Autor tego artykułu pisze bzdury bo kosztów teraz nie ustala" Remondis" lecz miasto i to on jako pośrednik zarabia powodując wzrost kosztów. Wcześniej pośrednika nie było i był nawet niezły porządek, ale nieudolny rząd to zepsuł tylko po to by gminy miały dodatkowe pieniądze.

Gość • Niedziela [16.02.2014, 17:08:47] • [IP: 37.8.215.***]

jeszcze żeby kubły zniknęły z chodników i wróciły na swoje posesje (tam gdzie ich miejsce)

Gość • Niedziela [16.02.2014, 17:05:17] • [IP: 37.8.215.***]

ja też w domku płacę mniej i jestem zadowolony

Gość • Niedziela [16.02.2014, 16:59:41] • [IP: 92.42.117.**]

Ja rozumiem, że Pan Konrad ma problemy z logicznym myśleniem i nie jest w stanie powiązać trzech typów odpadów na jakie segreguje swoje śmieci z ilością śmieciarek, ale do licha, kto takie bzdety zatwierdza do publikacji? Jaki to ma sens? Chyba, że chodzi o utratę resztek zaufania czytelników do tego portalu.

Gość • Niedziela [16.02.2014, 16:56:25] • [IP: 37.109.137.***]

Ma pan racje przed ta rewolucja smieciowa placilam 32zl za miesiac ateraz 52zlWywoza trzy wiaderka popiolu raz na tydzieni raz na miesiadz worek z pustymi opakowaniami i to niepelny. Zaco place to sama niewiem?Ale nam poleprzyli japikole/

Gość • Niedziela [16.02.2014, 16:42:58] • [IP: 83.25.120.***]

wam się pomieszało w dupach, chcesz to wysle ci swoje rachunki skoro ci jeden z drugim się to podoba. w tym kraju zawsze znajdzie sie jakies parszywe owce co im dobrze, chyba mają ciepłą posadke, konuchy

Gość • Niedziela [16.02.2014, 16:20:14] • [IP: 80.245.188.***]

Do gościa z 13:58:24.placisz od ilości zamieszkalych osób? Równiez mieszkam w domku ale za śmieci płacę od zużytej wody co w ogóle jest absurdem, gdyż mieszka nas dwie osoby i smieci mamy tyle co nic, dwa male woreczki na tydzień, czyli praktycznie kubeł powinien byc oprózniany raz w miesiącu a nie co tydzień.Rocznie place za śmieci 1080 zł. Wody natomiast zuzywamy duzo, bo taka jest potrzeba. Za zużycie wody jednak i tak płace mniej ktorej używam duzo, niz za wywóz smieci których mam bardzo mało.To jest chore.

Gość • Niedziela [16.02.2014, 16:11:16] • [IP: 88.79.170.***]

No i czego wszyscy sie spodziewamy ??!!, to nie te czasy jak w latach 70, 80 tych, gdzie ludzie wychodzili na ulice kiedy ich władza dym--ała w du..ę. Teraz jest wszystko popiep...one. I dalej wybierajamy takich szczyli, jakich wybieramy, a oni nam zrobia jeszcze lepiej, poczekajmy, no ale cóz skoro tak wielu trepów i komuchów jest w tym miescie i bedzie wybierąło swoich szczyli. A trep to jak wszyscy wiemy, am we łnie gó..no, i jest to zwierze nie myslace, nawet pies mysli ale nie trep, dla niego SLD jest najwaqzniejsze i zeby bylo przy władzy swinoujscia.wiec trep zagłosuje jak zawsze.

Gość • Niedziela [16.02.2014, 16:00:38] • [IP: 95.129.226.***]

Pan Konrad miał wielkie szczęście zobaczyć trzy śmieciarki na raz rzadki to widok i za jednym zamachem wszystkie pojemniki puste pozazdrościć.

Gość • Niedziela [16.02.2014, 16:00:36] • [IP: 80.245.190.***]

Pan Konrad chcial zablysbac a tu a kuku...

Gość • Niedziela [16.02.2014, 15:54:16] • [IP: 95.129.224.**]

segregujemy smieci i za to płacimy 1oo% drozej albo i lepiej tak daliśmy się okraść za pomoca wiodacej ustawy"by q..wa żyło się lepiej co poniektórym przy korycie.

Gość • Niedziela [16.02.2014, 15:49:21] • [IP: 83.21.38.***]

A ja płaciłem 35 zł. miesięcznie, teraz segregując płacę 77zł. I pojemniki w połowie albo 1/3 zapełnione. Coś nie tak z tym liczeniem od wody. Nijak to się ma do produkcji śmieci. Ciekawe kto na tym zarabia? Bo przecież śmieci tyle samo produkujemy.

Gość • Niedziela [16.02.2014, 15:48:48] • [IP: 37.8.215.***]

Niech nie cwaniakuja te firmy. Kiedys za szklo, szmaty, makulature placono temu co ja oddaje.A teraz jeszcze oddajacy surowce wtorne doplaca komus doi tak oplacalnego biznesu.

Gość • Niedziela [16.02.2014, 14:40:34] • [IP: 93.94.191.***]

Jest przecież segregacja śmieci, chyba że Pana Konrada to nie obowiązuje?

Gość • Niedziela [16.02.2014, 14:38:02] • [IP: 80.245.191.***]

a czy pan Konrad słyszał o segrgacji śmieci ? Zamiast się gapić przez okno i pisać głupoty za robotę by się wziął

Gość • Niedziela [16.02.2014, 14:28:34] • [IP: 80.245.189.***]

W moim domku - płaciłem 320 zł rocznie - teraz segregując, płacę 150 zł :-) ale ja nie wynajmuję na czarno kwater i nie urządzam zjazdów rodzinnych i znajomych :-)0 pozdrawiam MĄDRYCH INACZEJ

Gość • Niedziela [16.02.2014, 14:16:19] • [IP: 62.69.203.***]

Mieszkańcy oczekiwali, że w związku z sortowaniem przez nich śmieci opłaty będą niższe. Może ktoś wyjaśni dlaczego tak nie jest?

Gość • Niedziela [16.02.2014, 13:58:24] • [IP: 83.21.156.***]

W domu jednorodzinnym, gdzie przed rewolucją śmieciową było płacone ok. 400 zł za rok teraz jest ok. 1200 zł licząc od liczby zamieszkujących osób. To jest wielka rewolucja dla naszych kieszeni, która nie robi róznicy w wywozie śmieci. szkoda się nawet odzywac i denerwować bo nasze żale i nerwy popsują nam nasze zdrowie a na rządzących nie zrobią żadnego wrażenia. przykre ale prawdziwe. Cały rząd ma nas gdzieś to dlaczego samorząd miałyby nas wysłuchać i coś zmienić na lepsze dla mieszkańców? a lasy jak były pełne śmieci tak i są nadal...

Gość • Niedziela [16.02.2014, 13:55:10] • [IP: 37.8.215.***]

no to Konrad ma problem śmieciowy.

Gość • Niedziela [16.02.2014, 13:52:41] • [IP: 93.94.186.**]

Uważam, ze p. Konradowi pomieszało się w głowie

Oglądasz 1-54 z 54
■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344
■ Nasze dziewczęta ze Świnoujścia i ich opiekun i choreograf Izabela Gromek - Świątek zdobyły pierwsze miejsce w 27 FESTIWALU TWÓRCZOŚCI DZIECIĘCEJ WOJSKA POLSKIEGO . TEATR TAŃCA GOTHIKA PO RAZ DRUGI Z RZĘDU ZOSTAŁ LAUREATEM 27. FESTIWALU TWÓRCZOŚCI DZIECIĘCEJ WOJSKA POLSKIEGO ORAZ NAGRODY SPECJALNEJ POLSKIEJ GRUPY ZBROJENIOWEJ. TEATR TAŃCA GOTHIKA 🥇🏆 Liliana Ośmialowska, Nadia Guzik, Wiktoria Mokrzycka, Zofia Tałanda, Hanna Puźniak, Łucja Drachal, Luiza Kradyna, Ida Świątek, Zuzanna Wlczak, Julia Tarnowska. Tytuł widowiska tanecznego: "JESZCZE POLSKA NIE ZGINEŁA, KIEDY MY ŻYJEMY" 🇵🇱 ■